Audi A5 Sportback: zatím jen z profilu (nové foto)

Připravovaný A5 Sportback od Audi je mezi motoristickými fandy propírán dosti často, což se projevuje v pozornosti, jakou věnují každé oficiální upoutávce a špionážnímu snímku. My jsme vám tento vůz představili poprvé na tomto místě a krátce na to přinesli i snímky nemaskovaného vozu, přistiženého při focení do katalogu.

Z tohoto pohledu se zveřejnění nemaskované fotografie nového vozu může zdát marginálním krokem, nicméně pomůže v postupnému skládání mozaiky. Audi A5 Sportback bude sdílet podvozek s typem A5 Coupé, ale vyznačovat se bude dodatečným párem dveří a delším rozvorem. Mělo by jít o kombinaci hatchbacku a kombíku, základní objem zavazadelníku lze z 490 litrů zvýšit po sklopení zadních sedadel na 980 litrů. V porovnání s modelem A4 by se však Sportback měl vyznačovat agresivnějším stylingem, nižší světlostí a zadním difuzorem. Převahu si však zachovají vznětové jednotky, k dispozici budou motory 2,0 TDI s výkonem 170 koní (125 kW), 2,7 TDI (190 koní/140 kW) a 3,0 TDI, jenž oslní točivým momentem až 500 Nm. Vyznavači benzínové klasiky sáhnou po čtyřválci 2,0 TSI o výkonu 210 koní (155 kW), nebo šestiválci 3,2 l. Audi by mělo svoji novinku představit dnes v rámci oslav svých údajných stoletých narozenin, cena má odstartovat na 36 050 Euro.

Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 Sportback
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků