Audi A5 Sportback: první snímky a informace

Také Audi má v plánu dále křížit segmenty a hrát si na průkopníka slepých uliček. Nejnovější pokus má jméno A5 Sportback. (+video)

Značka Audi nás bude zřejmě v následujících letech zásobit řadou novinek v dosud neobsazených třídách, aby v roce 2015 (a nebo také později...) vyráběla slibovaných 1,5 milionů aut ročně. Svoji produkci tak hodlá navýšit o více než polovinu v porovnání se současným stavem, což v nynějších podmínkách jistě nebude jednoduchý úkol. Mezi nové modely budou patřit například luxusní subkompakt A1, čtyřdvéřové kupé A7, ale také Sportback vycházející ze současného kupé A5.

Včera Audi zveřejnilo první sadu konkrétních informací a první ochutnávku v podobě skicy a snímku detailu zádi tohoto vozu. Do prodejů by mělo Audi A5 Sportback vstoupit hned po své premiéře na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Jeho cena bude začínat na 36 050 eurech za základní provedení 2,0 TDI, v půli příštího roku by však nabídku měla doplnit ještě levnější verze.

Audi svoji připravovanou novinku charakterizuje otřepanou frází jako „kombi s elegantním vzhledem kupé“. Vůz dostane pětidvéřovou karosérii s nízkým profilem se svažující se střechou, jež bude dokonce o 36 mm nižší než u sedanu Audi A4. A5 Sportback se bude vyznačovat dlouhým rozvorem 2 810 mm a krátkými převisy. Interiér komfortně ubytuje čtyři cestující (vida, to pro „kombík“ není právě typické), po sklopení zadních sedadel vznikne prostor s objemem 980 l určený pro zavazadla.

Od letošního podzimu se bude A5 Sportback dodávat se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory, doplněnými takřka výhradně přeplňováním a přímým vstřikováním. Pokud patříte k těm, kteří považují naftu za palivo vhodné jen pro traktory a kamna, sáhnete po čtyřválci 2,0 TFSI s výkonem 211 koní (155 kW) a točivým momentem až 350 Nm, nebo šestiválci 3,2 l o výkonu 265 koní (195 kW), oba přitom budou doplněny proměnným zdvihem ventilů. Základním motorem pro naftomily bude prozatím jednotka 2,0 TDI o výkonu 170 koní a točivém momentu 350 Nm, kombinovaná s šestistupňovou manuální převodovkou a systémem Start/Stop. Výkonnější provedení 2,7 TDI bude disponovat výkonem 190 koní (140 kW) a točivým momentem 400 Nm, na vrcholu pak stane šestiválec 3,0 TDI, jenž se zavděčí nejen výkonem 240 koní (170 kW) a enormním točivým momentem až 500 Nm, ale také trvalým pohonem všech kol.  

Pro zajištění dobrých jízdních vlastností bude Audi A5 Sportback vybaveno zcela nově vyvinutým stabilizačním systémem s elektronicky řízenou „závěrkou“ předního diferenciálu. Novinka přijde též s dynamickým jízdním systémem, jenž bude řidiči nabízet volbu ze tří stupňů nastavení odezvy plynového pedálu, bodů pro řazení automatických převodovek nebo účinku posilovače řízení Servotronic. V kombinaci s příplatkovým operačním systémem MMI bude v nabídce této soustavy ještě čtrvtý stupeň, jenž řidiči umožní volně a dle osobních preferencí přednastavit jednotlivé oblasti samostatně. Další snímky a informace očekáváme koncem léta a budeme je pro vás sledovat.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 Sportback. Mnoho toho nevidíme, ale zbytek vozu zřejmě nic nového nepřinese...
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků