Audi A5 Sportback je tady. Známe i základní cenu!

Po nové generaci kupé A5 přišla řada také na Sportback. Do prodeje vstoupí začátkem příštího roku.

Automobilka Audi to má v posledních měsících pořádně nabité. Loni ve Frankfurtu představila novou generaci modelu A4, následně A4 Allroad, mastodonta SQ7 se zcela novým čtyřlitrovým osmiválcem, pak zase nejmenší Q2 s litrovým tříválcem, a takto bude trend pokračovat i nadále. Další novinka je ostatně tady – model A5 Sportback.

Verzi Sportback prodávalo Audi už u minulé generace modelu A5, nyní už jsme tedy věděli, co očekávat. Ve srovnání s výchozím kupé narostl rozvor o šedesát milimetrů (nyní má 2824 mm), přibyl druhý pár dveří a zůstalo zachováno zadní výklopné víko, koncepce tedy spojuje eleganci kupé s praktičností liftbacku. Vůz stojí na modulární platformě MLB evo a v porovnání s předchůdcem je až o 85 kilogramů lehčí.

Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Audi | Design | Audi A4

Audi A5 Coupé: Spojka místo diferenciálu a dalších 7 zajímavých věcí

Jinak se ale samozřejmě jedná „pouze“ o nataženou A5 kupé, což poznáte především v interiéru. Přístrojová deska podléhá nejnovějšímu trendu vozů Audi a známe ji už ze sedanu a kombi A4. Konvenčních tlačítek je minimum, ubylo také analogových přístrojů. Kupříkladu přístrojový štít může být digitální (Virtual cockpit) a zobrazuje i navádění navigace. Moderní, perfektně provedené, snadno ovladatelné…

Ani v případě motorů nečekejte překvapení. Paleta zahrnuje dva motory TFSI a tři turbodiesely s výkonem od 140 do 210 kW. Audi říká, že mezigeneračně klesla spotřeba až o 22 procent za současného zvýšení výkonu o 17 procent. Standardem je pohon předních kol, u dvou verzí je k dispozici také tradiční čtyřkolka quattro. Poprvé se u modelu A5 Sportback objevuje také pohon na zemní plyn – verze g-tron má motor 2.0 TFSI o výkonu 125 kW.

Tajné | Kupé | Audi

Audi A5 Coupé pokračuje v odhalování. Teď ukazuje diodová světla

Vrcholem nabídky je verze S5 Sportback s třílitrovým vidlicovým šestiválcem o výkonu 260 kW a točivém momentu 500 N.m. Takto konfigurovaný vůz zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy a může jet rychlostí až 250 km/h. Je elektronicky omezená, Sportback by tedy uměl i mnohem více.

Vůz si odbude světovou premiéru na blížícím se autosalonu v Paříži a do prodeje v Evropě vstoupí začátkem příštího roku. Na české ceny je zatím brzo, známe už však ty německé. Základní verze vychází na 37.800 eur, v přepočtu tedy zhruba 1,02 milionu korun, S5 Sportback stojí nejméně 62.500 eur (asi 1,69 milionu korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků