Audi A5 s čerstvým faceliftem pro rok 2012

Ingolstadtští připravili modernizaci řady Audi A5, jež zasáhne všechny verze, tedy Sportback, Coupe i Cabriolet. (+ 53x foto)

Značka Audi se rozhodla kompletně omladit svoji typovou řadu A5, přičemž jejím cílem bylo osvěžit vzhled vozů zvenčí i uvnitř, zlepšit jízdní vlastnosti a výkony a snížit spotřebu paliva. V modelovém roce 2012 budou proto všechny vozy Audi A5 opatřeny výhradně přímovstřikovými motory, soustavou start/stop a regenerativním brzděním. Představitelé Audi tvrdí, že se jim i díky těmto prvkům podařilo napříč všemi variantami u řady A5 snížit průměrnou spotřebu o 11 % a emise CO2 až o 22 %.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pro modelový rok 2012 byla modernizována kompletní řada Audi A6

Základním motorem pro všechny verze omlazené řady Audi A5 se stává zážehový čtyřválec 1,8 TFSI s výkonem 170 koní (125 kW). Díky dílčím vylepšením se u něj ve verzi Coupe podařilo snížit průměrnou spotřebu na 5,7 l/100 km, což je o 21 % méně než dosud. Větší verze 2,0 TFSI s výkonem 211 koní (155 kW) zůstává beze změn, v nabídce pro Audi A5 se ale objevil kompresorový třílitr TFSI naladěný na výkon 272 koní (200 kW), jenž ve verzi posílené až na 333 koní (245 kW) nahrazuje ve vozech S5 původní osmiválec 4,2 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Změny se týkají jak kupé a kabrioletu...

Vznětové motory jsou připraveny také, základní čtyřválec 2,0 TDI dává 177 koní (130 kW) a v karoserií kupé má jezdit v průměru za 4,7 l/100 km. Následují dvě varianty šestiválce 3,0 TDI, jenž ve slabším naladění dosahuje výkonu 204 koní (150 kW) (jako Coupe s převodovkou Multitronic se spokojí s průměrnou spotřebou 4,9 l/100 km) a v tom silnějším pak plných 245 koní (180 kW). Později by nabídku měl doplnit nový „superhospodárný“ diesel, který má z Audi A5 udělat první sériové kupé plnící emisní normu Euro VI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... tak i čtyřdveřového Sportbacku

Konstruktéři z Ingolstadtu provedli na podvozku řady Audi A5 řadu úprav pro zlepšení jízdních vlastností. Patří mezi ně nové elektromechanické řízení, přepracované nastavení tlumičů a odlišné silentbloky na prvcích zadních závěsů, jež mají přispět k přesnějšímu vedení vozu. Standardem jsou sedmnáctipalcové líté ráfky, za příplatek však podběhy karoserie pojmou i ráfky dvacetipalcové.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se modifikace omezily především na přední sdružené svítilny s technologií LED a přepracovanou masku chladiče (zůstává na první pohled jednodílná). Přední nárazník dostal větší vstupy pro vzduch k chladičům, zadní nárazník je zcela nový a sdružené svítilny vzadu mohou mít za příplatek průběžné pásky LED. Při pohledu do útrob karoserie patří mezi nejvýznamnější změny zavedení třímístné zadní lavice pro Audi A5 Sportback. Všimneme si také nového volantu a voliče převodovky, nicméně změnami prošly také přístrojový štít a středová konzole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nabídce je nová škála druhů a barevných kombinací čalounění, novými příplatkovými prvky se stávají vylepšený palubní systém MMI s trojrozměrným zobrazováním, připojení WLAN a navigace Google Earth. Přes celou řadu vylepšení se cena jednotlivých modelů řady Audi A5 zvýšila pouze minimálně. V Německu startuje základní Audi A5 1,8 TFSI v přepočtu na 814 000 Kč, což znamená navýšení přibližně o 5 000 Kč.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků