Kapitoly článku:
5. Spojka místo diferenciálu a pět motorů
Audi A5 Coupé bude dostupné s pěti motory. Zájemci o benzinové jednotky mohou vybírat mezi dvojicí dvoulitrových čtyřválců a vrcholným šestiválcovým provedením S5 Coupé, které nabídne maximální výkon 260 kW (354 k) a zrychlení hluboko pod pět sekund. U dieselů je k dispozici čtyřválec 2.0 TDI naladěný na 140 kW (190 k) a 400 Nm ve třech verzích. Prozatímním vrcholem je šestiválec 3.0 TDI o výkonu 160 kW (218 k). Časem bude nabídka rozšířena ještě o silnější variantu s výkonem 210 kW (287 k).
K dispozici budou jak manuální převodovky, tak automat a samozřejmě přijde i pohon všech kol. Oproti dřívějšku ale Audi nasadí mezinápravovou spojku namísto klasického mezinápravového diferenciálu. Ten v případě A5 Coupé nabídnou pouze šestiválcové motory. Technické parametry najdete v tabulce.
|
2.0 TDI ultra |
2.0 TDI |
2.0 TDI quattro S-Tronic |
3.0 TDI quattro S-Tronic |
Nejvyšší výkon [kW/k] |
140/190 |
140/190 |
140/190 |
160/218 |
Max. točivý moment [Nm] |
400 |
400 |
400 |
400 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,7 |
7,7 |
7,2 |
6,2 |
Max. rychlost [km/h] |
210 |
240 |
235 |
250 |
Spotřeba [l/100 km] |
4,1 (4,0) |
4,3 (4,1) |
4,4 |
4,6 |
Min. hmotnost [kg] |
1460 (1490) |
1460 (1490) |
1565 |
1605 |
*údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku |
|
2.0 TFSI |
2.0 TFSI quattro S-Tronic |
S5 Coupé |
Nejvyšší výkon [kW/k] |
140/190 |
185/252 |
260/354 |
Max. točivý moment [Nm] |
320 |
370 |
500 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,2 (7,3) |
5,9 |
4,7 |
Max. rychlost [km/h] |
240 |
250 |
250 |
Spotřeba [l/100 km] |
5,6 (5,1) |
5,9 |
7,3 |
Min. hmotnost [kg] |
1390 (1420) |
1500 |
1615 |
*údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku |
K dispozici budou čtyřválcové i šestiválcové motory. Verze s pohonem quattro dostanete výhradně v kombinaci s automatickou převodovkou
6. Šetřily se kilogramy
Audi zapracovalo také na snížení hmotnosti. Celkový rozdíl by měl být 60 kg. Kde přesně se šetřilo? Tak například základní karoserie je lehčí o patnáct kilogramů, nová manuální převodovka uspořila šestnáct kilogramů, v případě šestiválce 3.0 TFSI ušetřil hliníkový blok motoru čtrnáct kilogramů, hmotnost se ale snižovala rovněž na odpružení (vpředu o šest kilo, vzadu o pět), na sedadlech (pět kilogramů vpředu, tři kilogramy vzadu) a dalších pět kilogramů uspořily brzdy. Nejlehčí verze (2.0 TFSI s manuálem) váží 1390 kg.
Nová generace je lehčí. Kilogramy uspořila třeba na karoserii, na podvozku, na brzdách, manuální převodovce nebo v interiéru
7. Dorazí i Sportback a Cabriolet
Audi nezůstane pouze u klasického kupé. V plánu je i čtyřdveřový Sportback a kabriolet. Sportback přijde začátkem příštího roku, kabriolet uvidíme na jaře 2017. Zájemci o opravdu rychlé svezení se také mohou těšit na vrcholnou RS5.
8. Předprodej začne v létě
První zájemci si budou moci objednat A5 v létě, první hotové automobily dorazí po letních prázdninách. Česká cena zatím ještě nebyla stanovena.