Audi A5 Coupé: Spojka místo diferenciálu a dalších 7 zajímavých věcí

32 komentářů

GeM
9. června • 12:39

Auto se mi hodně líbí, ale nelíbí se mi poslední móda, cpát do lepších motorizací koncovky výfuků na jednu stranu. Když je to auto silnější, sportovnější, má mít koncovky výfuků na každé straně, vypadá to lépe. Možná ušetří pár korun, ale nevypadá to pěkně. Stejné je to u BMW 4, kterému ty koncovky na jednu stranu prostě nesluší a ani silnější motor s tím nic nenadělá :-( Škoda.

jája
6. června • 17:31

výborně, takže delší reakční doba (u skutečného torsenu žádná) o to horší předvídatelnost v zatáčkách na sněhu a co je nejlepší výměny oleje po 40-60ti tkm... perfektní, náskok díky technice začíná být už poněkud bez náskoku. haldex v posledním passatu funguje dobře, ale torsen to prostě není - v zatáčce pořád dovede nakopnout neočekávaně

jogurt
6. června • 19:29

To umí "hloupý" torsen také, zejména od doby, kdy se začali opičit po BMW a změnili 50/50 na 40/60.

Jirka
6. června • 12:20

Informace v článku nejsou přesné.
Haldex se bude dávat pouze do vozů s variantou výbavy "Utra".
To znamená do těch, u kterých je kladen důraz na co nejnižší spotřebu.
Takže i čtyřválce budou s Torsenem....

Vana666
6. června • 12:28

A bude tam v tom případě vůbec Haldex ? Varianta výbavy Ultra silně připomíná provedení "quattro ultra" které už nemá ani ten Haldexhttp://blog.caranddriver.com/quattro-ultra-audis-new-m... ...

Jirka
6. června • 13:53

Myslím si, že se pleteš. Haldex tam je (umístěný hned za převodovkou)...

Vana666
6. června • 14:12

Já teda žiju v přesvědčení, že ta spojka za převodovkou není Haldex ale jedná se o vlastní produkci Audi.
Pokud máš informace že to je skutečně výroba Haldex, prosím o link nebo aspoň specifikaci, o kterou generaci nebo model haldexu se jedná.

Jirka
6. června • 17:08

Tu informaci mám od prodejce. Konec konců je to myslím jedno jestli Haldex nebo něco jiného. Princip je stejný.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
6. června • 17:28

Ne, princip není stejný. Současné Haldexy fungují jako jedna mezinápravová spojka, systém Ultra Quattro využívá spojky dvě a úplně odpojuje kardan. Výsledkem je delší reakční doba pro sepnutí.

jogurt
6. června • 19:27

Ono někdy nějaké audi s podélně uloženým motorem (tedy od A4 výš) mělo Haldex? Že jsem si nevšiml....

dojo
5. června • 20:27

Jsem to přečet jako SS coupe, tak jsem si říkal, že odvážný název tomu klucí dali.

lazywriter
6. června • 17:55

Toho se Audi nebojí. Už roky jsou dokonce o písmeno dál ;-)

mijunior
5. června • 20:25

Pózeři kteří sáhnou po čtyřválci budou po zásluze potrestáni haldexem, tak to má být. Ten kdo zvolí důstojný agregát dostane poctivý diferák.B-]

Vana666
5. června • 23:51

Jo ale jestli to tak půjde dál, nebudou za chvíli dify ani pro ty šestivály

Zelí
5. června • 16:03

Pokud vyhoví haldex ve veyronu s 1000 koní a rychlostí 400km/h tak v takovém nízkovýkonném šmirglu musí vyhovět zcela s přehledem.

Vana666
5. června • 17:06

Nešikovný příměr. Veyron je v podstatě RWD a Haldex jen občas pomáhá předním kolům. Q5 má ale poněkud odlišnou koncepci.

Vana666
5. června • 17:07

Edit: A5

Zelí
5. června • 17:34

Je to zcela totéž, tady je jen více zatížena přední náprava.....pro haldex je to stejná úloha.

Vana666
5. června • 18:17

Pro haldex sice stejná úloha, ale z hlediska chování auta je rozdíl propastný. True quattro preferuje zadek (standartně dává dozadu o polovinu větší sílu než předku), ale Haldexquattro jednoznačně preferuje předek který většinou dostává téměř 100 % síly a zadek prakticky nulu.
Opravdu myslíš že je to zcela totéž ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
5. června • 22:26

Haldexu je to jedno, on je řízený softem. Dokonce pro elektronický podvozek je to výhodnější jako mechanické řešení torsenem, kde se nedá řídit vůbec nic. Proto je ve veyronu haldex.
Jinak u řešení v audi s torsenem je to v autě, které je konstrukčně předohrab s motorem podél před přední nápravou s vyvedeným pohonem na zadní nápravu přes diferenciál torsen .... o jakýchsi preferencích zadku (docela zábavné) si můžeš nechat zdávat v horečnatých snech.

Antiautomat
6. června • 18:53

...to si teda na omyle. Mechanika ma totiz jednu zazracnu vlastnost: mechaniku. Kontakt kolies s povrchom adhezia atd. Ciste mechanicka zalezitost.
Vloz medzi to olejovo-softverovo-mechanicko-hydraulicko-elektronicko....a neviem co este dalsie mozne zalezitosti...zariadenie a dosiahnes to, ze to bude jazdit podla Google predpovede pocasia.

Vana666
5. června • 23:21

Sorry ale myslel jsem že máš lepší technický rozhled. S názorem že ve Veyronu je Haldex namísto torsenu kvůli možnosti elektonického řízení. jsi vedle. Hlavní důvod je úplně jiný. Jsem zvědavý jestli na něj přijdeš.A u Audi s torsenem - chceš nám snad tvrdit že o polovinu větší síla na zadních kolech není preference zadku ?? V tom případě jsi poněkud zábavný sám.

moose
6. června • 9:46

Zelí tady trošku narazil, netuší co máš o diferenciálech přečteno a jen píše svý názory ;) toho přeargumentuju i já, a to sem o torsenu a haldexech přečetl celkem málo :) ale štve mě to, dát spojku do týhle koncepce, to fakt neni ono, jó kdyby dali torsen všude rovnou i s im jejich zadnim ,,sportovnim,, diferakem, to by bylo to pravy orechovy, no nic, na a5 muzu dal slintat a nynejsi a5 s faceliftem a zadnim vylepsenym diferakem je moje auto snu :)

Zelí
6. června • 16:02

Číst si novinářské články o diferenciálech a prospekty výrobců o jakýchsi preferencích je ztráta času. Realita je konstrukčně daná, přes to nejede vlak. To, co ti výrobce chce nalít do hlavy a to co ty mu sbaštíš je úplně něco jiného. ( Vé výplachu mozků jsou totální machři japonci a vdolečci).

Josef
10. června • 23:42

Reakce na Zelí | 06. 06. 2016 16:02 | [78.80.205.xxx] - po pár dnech sem nahlédnu a vidím, že Zelí opět nezklamal... Ach Zelí, Zelí, projevil ses tvým typickým příspěvkem opět jako totální debil.
S použitím tvých vět (slov) z tvého příspěvku lze na tvůj příspěvek reagovat:
"Číst "zelnaté" články a příspěvky Zelí o jakýchsi jeho "preferencích" je ztráta času. Realita jeho omezenosti je konstrukčně daná jeho prázdnou hlavou, přes to nejede vlak. To, co mu někdo chce nalít do hlavy, on zbaští jako něco úplně jiného. (Ve výplachu mozku je Zelí totalní machr a po výplachu mu v mozku zůstane jen hnědý zapáchající "vdoleček". Na jeho výplachy nikdo nemá, ani totální machři japonci.)."Jen doplním, že ty, Zelí, čteš málo (spíše vůbec nic) a tomu, co přečteš, stejně vůbec nerozumíš. Navíc ses zde už jednou svěřil, že neudržíš pozornost u delšího textu, než je pár řádek. Pokud považuješ četbu novinářských článků za ztrátu času, tak rozhodně daleko větší ztrátou času je psaní tvých příspěvků, které nemají ani obsah a ani formu. Jsou pouhou prezentací tvé hlouposti a omezenosti a pro nikoho nemají žádný přínos. Je úsměvné, že jsi kritizoval i obsah diplomových prací a dokonce na tebe nezapůsobily ani texty patentů. Z čeho potom chceš čerpat? V podstatě jsi už opakovaně odpověděl - ty se nepotřebuješ vzdělávat, cokoliv číst je pro tebe ztráta času a pouze žiješ v představě, že jen ty znáš všechno nejlépe. Nedokázal jsi ani reagovat na argumenty Vana666 a vůbec jsi ani neocenil jeho odkazy na zdroje relevantních informací a jeho velmi zdvořilé upozornění, že se "mýlíš".
Opravdu tě baví dělat v diskusích v Autorevue ze sebe debila?
Pro ostatní, co sem náhodou zabloudí a neví, co je Zelí zač, stačí dát si vpravo v rohu do vyhledávače "Zelí" a objeví se řada jeho příspěvků, jejichž obsah lze definovat jako slovní průjem.

Vana666
6. června • 17:40

Realita je taková, že současné Audi s torsenem i korunovým diferenciálem upřednostňují zadní nápravu, a to tak že už v základním režimu přenáší o polovinu víc výkonu než náprava přední. Je to dané konkrétní konstrukcí zmíněnách diferenciálů a nic na tom nezmění ani novinářské články, ani ty svým plácáním (nechci se tě dotknout ale jiný výraz mě nenapadá). Pokud nechceš jen dokola ukazovat že o věci nic nevíš, zkus si aspoň přečíst tohle, byť je to na konkurenčním serveru:http://www.autoforum.cz/technika/systemy-pohonu-4... ... rozdělení sil je taky hezky ukázané tady, z toho videa snad konečně pochopíš svůj omyl
https://www.youtube.com/watch...

7. června • 17:03

Diky za video.

TankMurdock
5. června • 22:07

Zbytečně vysvětluješ něco někomu kdo má v hlavě zelí.

Antiautomat
5. června • 20:05

Skratka to bude lacnejsie. Samozrejme nie pre zakaznika.

zipp
5. června • 14:20

No to snad ne, oni už nedají torsen ani do A5? Sakra kam to spěje :-(

R
5. června • 13:41

No jo, už i quattro začíná smrdět spojkou...:-D:-O

neodborník
5. června • 13:22

Nejsou ty "úspory" hmotnosti už trošku srandovní ? Za chvíli abych se bál před jízdou najíst, nebo povinně chodil na záchod, jinak snad auto ani nebude provozuschopné.

Doporučujeme

Články odjinud