Audi A5 a S5 Cabrio: připraveno na sezónu

Ctitelé vozů Audi A5 budou již letos v létě moci vychutnat jízdu s větrem ve vlasech. A to i v ostřejším provedení S5.

Konstruktéři nového kabrioletu řady A5 rezignovali na módní pevné skládací střechy a zůstali u použití plátěné jendotky. Ta si i v moderní době zachovává jisté přednsoti včetně lehké a relativně levné konstrukce a nenáročnosti na skladovací prostor. Vůz si tak zachovává dostatek místa pro tyřčlennou posádku i její zavazadla, což z vozu A5 Cabrio dělá ve spolupráci s šesticí motorů, rozsáhlou nabídkou výbav a cenou od 37 300 eur jedno z nejzajímavějších otevřených aut ve střední třídě, jež si zároveň zachovává praktickou využitelnost v běžném celosezónním provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 Cabrio

Základní pohonnou jednotkou bude známý přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním benzínu 1,8 TFSI naladěný na výkon 160 koní jako třeba v Octavii. Na počátku bude ovšem kabriolet A5 dodáván se třemi zážehovými (agregáty 3,2 V6 a 2,0 TFSI ve verzích 132 resp. 155 kW) a dvěma vznětovými jednotkami (2,7 TDI a 3,0 TDI) s výkonem od 180 do 265 koní, až později přibudou zmíněný čtyřválec 1,8 TFSI a vrcholný vidlicový šestiválec s kompresorovým přeplňováním, objemem rovné tři litry a výkonem 333 koní, jenž bude určen výhradně pro prestižní provedení S5 Cabrio.

Jednotky budou moci být kombinovány s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, skříní Multitronic s plynulými převody či sedmistupňovým robotizovaným systémem S tronic. Točivý moment bude přenášen na přední kola, nebo na kola všechna skrze obligátní systém quattro. Ten však bude moci být doplněn novým zadním diferenciálem aktivně dělícím točivý moment mezi obě kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S5 Cabrio

Na zřeteli zůstaly konstruktérům především jízdní zážitky, jež podporuje zvláštní dynamický palubní systém. Ten v závislosti na požadavcích řidiče a jízdních podmínkách umožní řidiči volit z jedné ze tří přednastavených kombinací vzájemného nastavení systému plnění, řazení automatických převodovek a posilovače řízení. V případě osazení komunikačním systémem MMI přibývá kombinace čtvrtá, kde si jednotlivé komponenty může řidič nastavovat zcela dle své libosti. K dispozici budou též adaptivní tlumiče nebo posilovač řízení s proměnným převodem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ovládání sklápěcí střechy je zcela automatické a cyklus jejího otevírání/zavírání zabere jen 15 sekund. Připlatit si lze za další izolační vrstvu, jež údajně úroveň vnitřního hluku stlačí na úroveň kupé. I po jejím spuštění zůstává v zádi slušný prostor pro zavazadla s objemem 320 litrů, což z vozu dělá v dané třídě rekordmana. Dalším praktickým opatřením je možnost sklopit zadní opěradla, čímž naroste objem prostoru pro zavazadla na 750 litrů.

Ke komfortu užívání přispívají podavače pásů na předních sedadlech a vyhřívané hlavové opěrky, příplatková povrchová úprava kožených sedadel snižuje jejich zahřívání na přímém slunci. Struktura karosérie byla vyztužena řadou dílů z vysokopevnostní oceli, což si vyžádaly požadavky na pasivní bezpečnost a dostatečnou tuhost během jízdy. Seznam příplatkové výbavy je dlouhý a nalezneme v něm třeba automatickou klimatizaci, kvalitní audiosystémy i již výše zmíněný zábavní systém MMI, jenž je přirozeně kombinován s navigační soustavou.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků