Audi A5 a S5 Cabrio: připraveno na sezónu

Ctitelé vozů Audi A5 budou již letos v létě moci vychutnat jízdu s větrem ve vlasech. A to i v ostřejším provedení S5.

Konstruktéři nového kabrioletu řady A5 rezignovali na módní pevné skládací střechy a zůstali u použití plátěné jendotky. Ta si i v moderní době zachovává jisté přednsoti včetně lehké a relativně levné konstrukce a nenáročnosti na skladovací prostor. Vůz si tak zachovává dostatek místa pro tyřčlennou posádku i její zavazadla, což z vozu A5 Cabrio dělá ve spolupráci s šesticí motorů, rozsáhlou nabídkou výbav a cenou od 37 300 eur jedno z nejzajímavějších otevřených aut ve střední třídě, jež si zároveň zachovává praktickou využitelnost v běžném celosezónním provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 Cabrio

Základní pohonnou jednotkou bude známý přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním benzínu 1,8 TFSI naladěný na výkon 160 koní jako třeba v Octavii. Na počátku bude ovšem kabriolet A5 dodáván se třemi zážehovými (agregáty 3,2 V6 a 2,0 TFSI ve verzích 132 resp. 155 kW) a dvěma vznětovými jednotkami (2,7 TDI a 3,0 TDI) s výkonem od 180 do 265 koní, až později přibudou zmíněný čtyřválec 1,8 TFSI a vrcholný vidlicový šestiválec s kompresorovým přeplňováním, objemem rovné tři litry a výkonem 333 koní, jenž bude určen výhradně pro prestižní provedení S5 Cabrio.

Jednotky budou moci být kombinovány s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, skříní Multitronic s plynulými převody či sedmistupňovým robotizovaným systémem S tronic. Točivý moment bude přenášen na přední kola, nebo na kola všechna skrze obligátní systém quattro. Ten však bude moci být doplněn novým zadním diferenciálem aktivně dělícím točivý moment mezi obě kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S5 Cabrio

Na zřeteli zůstaly konstruktérům především jízdní zážitky, jež podporuje zvláštní dynamický palubní systém. Ten v závislosti na požadavcích řidiče a jízdních podmínkách umožní řidiči volit z jedné ze tří přednastavených kombinací vzájemného nastavení systému plnění, řazení automatických převodovek a posilovače řízení. V případě osazení komunikačním systémem MMI přibývá kombinace čtvrtá, kde si jednotlivé komponenty může řidič nastavovat zcela dle své libosti. K dispozici budou též adaptivní tlumiče nebo posilovač řízení s proměnným převodem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ovládání sklápěcí střechy je zcela automatické a cyklus jejího otevírání/zavírání zabere jen 15 sekund. Připlatit si lze za další izolační vrstvu, jež údajně úroveň vnitřního hluku stlačí na úroveň kupé. I po jejím spuštění zůstává v zádi slušný prostor pro zavazadla s objemem 320 litrů, což z vozu dělá v dané třídě rekordmana. Dalším praktickým opatřením je možnost sklopit zadní opěradla, čímž naroste objem prostoru pro zavazadla na 750 litrů.

Ke komfortu užívání přispívají podavače pásů na předních sedadlech a vyhřívané hlavové opěrky, příplatková povrchová úprava kožených sedadel snižuje jejich zahřívání na přímém slunci. Struktura karosérie byla vyztužena řadou dílů z vysokopevnostní oceli, což si vyžádaly požadavky na pasivní bezpečnost a dostatečnou tuhost během jízdy. Seznam příplatkové výbavy je dlouhý a nalezneme v něm třeba automatickou klimatizaci, kvalitní audiosystémy i již výše zmíněný zábavní systém MMI, jenž je přirozeně kombinován s navigační soustavou.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků