Audi A5 a S5 Cabrio: připraveno na sezónu

Ctitelé vozů Audi A5 budou již letos v létě moci vychutnat jízdu s větrem ve vlasech. A to i v ostřejším provedení S5.

Konstruktéři nového kabrioletu řady A5 rezignovali na módní pevné skládací střechy a zůstali u použití plátěné jendotky. Ta si i v moderní době zachovává jisté přednsoti včetně lehké a relativně levné konstrukce a nenáročnosti na skladovací prostor. Vůz si tak zachovává dostatek místa pro tyřčlennou posádku i její zavazadla, což z vozu A5 Cabrio dělá ve spolupráci s šesticí motorů, rozsáhlou nabídkou výbav a cenou od 37 300 eur jedno z nejzajímavějších otevřených aut ve střední třídě, jež si zároveň zachovává praktickou využitelnost v běžném celosezónním provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 Cabrio

Základní pohonnou jednotkou bude známý přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním benzínu 1,8 TFSI naladěný na výkon 160 koní jako třeba v Octavii. Na počátku bude ovšem kabriolet A5 dodáván se třemi zážehovými (agregáty 3,2 V6 a 2,0 TFSI ve verzích 132 resp. 155 kW) a dvěma vznětovými jednotkami (2,7 TDI a 3,0 TDI) s výkonem od 180 do 265 koní, až později přibudou zmíněný čtyřválec 1,8 TFSI a vrcholný vidlicový šestiválec s kompresorovým přeplňováním, objemem rovné tři litry a výkonem 333 koní, jenž bude určen výhradně pro prestižní provedení S5 Cabrio.

Jednotky budou moci být kombinovány s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, skříní Multitronic s plynulými převody či sedmistupňovým robotizovaným systémem S tronic. Točivý moment bude přenášen na přední kola, nebo na kola všechna skrze obligátní systém quattro. Ten však bude moci být doplněn novým zadním diferenciálem aktivně dělícím točivý moment mezi obě kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S5 Cabrio

Na zřeteli zůstaly konstruktérům především jízdní zážitky, jež podporuje zvláštní dynamický palubní systém. Ten v závislosti na požadavcích řidiče a jízdních podmínkách umožní řidiči volit z jedné ze tří přednastavených kombinací vzájemného nastavení systému plnění, řazení automatických převodovek a posilovače řízení. V případě osazení komunikačním systémem MMI přibývá kombinace čtvrtá, kde si jednotlivé komponenty může řidič nastavovat zcela dle své libosti. K dispozici budou též adaptivní tlumiče nebo posilovač řízení s proměnným převodem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ovládání sklápěcí střechy je zcela automatické a cyklus jejího otevírání/zavírání zabere jen 15 sekund. Připlatit si lze za další izolační vrstvu, jež údajně úroveň vnitřního hluku stlačí na úroveň kupé. I po jejím spuštění zůstává v zádi slušný prostor pro zavazadla s objemem 320 litrů, což z vozu dělá v dané třídě rekordmana. Dalším praktickým opatřením je možnost sklopit zadní opěradla, čímž naroste objem prostoru pro zavazadla na 750 litrů.

Ke komfortu užívání přispívají podavače pásů na předních sedadlech a vyhřívané hlavové opěrky, příplatková povrchová úprava kožených sedadel snižuje jejich zahřívání na přímém slunci. Struktura karosérie byla vyztužena řadou dílů z vysokopevnostní oceli, což si vyžádaly požadavky na pasivní bezpečnost a dostatečnou tuhost během jízdy. Seznam příplatkové výbavy je dlouhý a nalezneme v něm třeba automatickou klimatizaci, kvalitní audiosystémy i již výše zmíněný zábavní systém MMI, jenž je přirozeně kombinován s navigační soustavou.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků