Audi A4 TDI concept e: spotřeba pod čtyři na sto

13 komentářů

911
2. října • 22:28

no ty kravo. jeste cidlo, co bude pipat, kdyz priberu a zvysim tim odpor auta a gum a ...

Malinkatej Jiříček
2. října • 18:40

Dyt to je to sami jak ten novej Passat Bluemotion II, tak co z toho delaj caviky ???

jaj
2. října • 16:45

Dnešné diesle majú pevné telo, ktoré dlho vydrží, ale má toľko technologický vylepšení, ktoré sa môžu pokaziť, až strach.
U dnešných dieslov sa kazia turbá, trisky, ... a teraz pribudnú ďalšie veci.Zlatý to jednoduchý benzín

no name
2. října • 16:59

A kolik těch benzínu je v dnešní době jednoduchých? čím dál větší nasazování přeplňování a do budoucna toho bude ještě více. Navíc zanedlouhou se začne i do benzínu dávát více turbo s variabilní geometrií lopatek. A jelikož výfukové plyny mají u benzínu vyšší teplotu budou požadavky na kvalitu daleko větší. Přímý vstřik paliva je dnes už téměř standardem u všech motorů, takže co si zákazník koupí takového motoru pomůže? Nic. Oboje bude mít turbo, vstřikovače, jen to vysokotlaké čerpadlo je bude dělit.Ano, je pravda, že se dnes ještě dají koupit relativně jednoduché motory, ale v rámci vývoje takové motory do pár let nebudou prostě existovat. To budou samé 1,2-1,6 s turbem o výkonu 100-200 koní a s extrémnimi nároky na materiály a přesnost výroby.

Daniel
3. října • 8:53

u benzínu se serou akorát EGR entily, katalyzátory, cívky, kabely, řídící jednotky, občas nejdou nastartovat a že na volnoběh nedržej otáčky se už pomalu stává standardem3-[řekl bych, že si nevybereš

Dom
2. října • 21:07

hehe, jeden rozdl by tu byl... benzín pracuje (nechce se mi to hledat přesně) se 100x menšími tlaky jak diesel a to je to, co dělí náročnost na materiál u obou typů... já mám radši benzín, jezdím s dieselem, uspořím.

Martin
3. října • 21:32

Diesel pracuje s vyššími tlaky, ale to je dobře protože dokáže až o 10% efektivněji využít palivo a nevadí mu to, protože je bytelněji zkonstruován. Odtud také plyne větší životnost. U benzínu limituje kompresi oktanové číslo benzínu.To co je problém je tepelné namáhání vznikající třením a to je závislé s druhou mocninou rychlosti pohybujících se dílů. Takže, pokud se např. nějaký benzínový motor pohybuje průměrně ve dvojnásobných otáčkách oproti dieslu, tak se opotřebovává 4x rychleji. To je důvod, proč normální diesel vydrží 300tis. a pak se jenom překroužkuje, zatímco benzínový motor který se točí o polovinu rychleji má po 150tis dost a je zralý na generálku (ložiska, klika, písty, válec, rozvody...).Všimni si, že např. velké benzínové V8 také vydrží statisíce, protože mají velký točivý moment v nízkých otáčkách a také se nemusejí honit.
A např. motocyklové nebo závodní motory zase nevydrží mnohdy ani 30tis protože se musejí furt točit.

Zelí
6. října • 8:39

Naprostý souhlas. Jenom pro ujasnění s těmi 10% to neznamená, že je to 10% rozdíl ve spotřebě paliva ten je daleko vyšší a činí více než 30%. Tento rozdíl nemůžou zatím benzínové káry smazat ani jako hybridy.

kokin
2. října • 16:15

V tom audi je elektromotor ? Takze je to hybrid ?? nerekl bych , nechce se mi googlovat, ale spis bych rekl ze rekuperace jen dobiji baterku a tim padem se usetri za honeni alternatoru...

Dom
2. října • 21:13

Vzhledem k tomu, že se o rekuperaci mluvilo okolo termodynamiky motoru, pochopil jsem, že půjde spíš o něco okolo rychlejšího ohřevu motoru než brždění...

Cjoctavian
2. října • 16:22

Viem si predstavit, co urobi narazove dobijanie pri rekuperacii s baterkou;-)

formen
2. října • 13:08

musíš jezdit jak posranej a koukat kdy máš řadit a další pitomsti...
díky-nechci

vilém
2. října • 14:53

Díky ani já ne !

Doporučujeme

Články odjinud