Audi A4 po faceliftu: turbo-quattro (velký test)

50 komentářů

bastl
16. března • 18:56

Nejsem ani zastancem ani odpurcem vozu Audi. Ale zda se mi, ze autor "OOOO" moc nemiluje. Recenze se da napsat ruzne, z tehle cisi zaujatost uz od prvniho odstavce facelift. Respektuji ale, ze pan Broza ma pravo na svuj nazor. Zdravim vsechny

mayk
14. března • 23:35

1)no a4 je rozhodne mezi nejlepsim ve sve tride a proto bych cenu vubec neresil....
2)4kolka ne4kolka rychlost průjezdu v zatacce to neovlivni temer vubec (rozdil na totoznem podvozku je asi4,2%)
3)bmw 3 a4ce ukaze zadek vzdy,krome snehu....
jinak myslim ze je to perfekt auto,ktere dobre vypada a je pomerne vsestranne,kdo chce opravdu auto pro ridice koupi bmw,kdo moc kouka na cenu,tak korejce....o O2 nepisu protoze nijak levne auto to neni...

Hugo
19. března • 18:22

samy nesmysly: A4 rozhodne neni nejlepsi ve sve tride - nove BMW3 je urcite lepsi, stara MB C-klasse je mozna stejna co do jizdnich vlastnosti je ale vybavenejsi a ma vesti prestiz, oboji do 1,15 mil koupis ve slusne vybave
O2 levna je ve srovnani s jinejma a furt bude stat o 30-40% min nez A4 a to ma podstatnou cast dilu, motor komplet, shodnou s A4
jedina vyhoda A4 je teda quattro, jinak o A4 nema smysl uvazovat lze koupit lepsi za stejny prachy nebo stejny levnejc

Hugo
14. března • 20:59

O2 RS roznese A4 na kopytech. V zakladu chybi tepomat a palubni pocitac, to je u auta za 1,15 mil Kc k smichu.

.matuS
14. března • 21:15

nedavno toto audi testovali v slovenskej verzii casopisu Auto Motor a Sport. V teste bola fotografia na 4 tlacitka otvarania okien s popisom - testovane auto malo vsetky 4 okna na elekriku.

a ja to doteraz nechapem, ten luxus!!!

.matuS
14. března • 21:32

zasa je vidiet ten nadskok vdaka technike.
OK, nejazdil som s ani jednym, ale na papieri vidim toho: frajeri z audi vymackli z dvojlitra so supermegahypermodernym turbo priamym vstrekom 200koni a 280Nm v sirokom spektre (to treba uznat) otacok 1800 az 5000

mercedes so svojim 1800ccm motorom ma 180koni a 260Nm v uzsom spektre. Bohuzial na stranke mercedesu neviem najst ci je potreba pouzivat 98 benzin tak ako to potrebuje audi. ale proste je to minimalny rozdiel.

Ja si myslim ze vw dali von motor ktory opat nieje nicim vynimocny. ved subaru ma klasicky preplnovany dvojliter uz roky s vykonom vyse 230koni v slabsej verzii.

PeterL
15. března • 8:29

pochybujem, že marketingovou politikou je dostať z TFSI výkony ktoré vidíš u Subaru. Určite to nie je technický problém, jedná sa o rozdielne cieľové skupiny.

delph
15. března • 15:56

a nemá tak náhodou impreza taky o nějakej ten litr vyšší spotřebu?

Jp
14. března • 23:30

Ten Mercedes ma 192 koni a maju aj slabsie verzie.Ale to su len kompressory a preto maju slabsi krutiak v uzsom spektre ale zase necitit turbodieru.Je tam plynuly nabeh.
Ale zase z 2.0 TFSI sa da dostat viac uz vraveli o 230 konoch.Tychto 200 koni dosahuje uz pri 5100 otackach,myslim ze stare 1.8T to malo niekde u 5700 ot.

Petr Broža
14. března • 21:22

Dřív byla el. okna pouze vpředu

Bodik
14. března • 19:05

Copak se stalo se spotřebou?  I když tam je turbo a auto je těžší, tak i tak se mi to na vás zdá dost!
 
Ale opět si rejpnu: .....využíváním dynamiky motoru vzala 10,2 l, přičemž v první půli, kdy jsem zkoušel, co motor dokáže, byla spotřeba o litr vyšší......  To jste teda to auto moc nezkoušeli. Zkoušet motor, co dokáže, to znamená brzda plyn. A spotřeba by vzrostla určitě na nějakých 14 (pro mě - vy máte jen 11) To je test...... zkouší motor (200 koní), co dokáže a má 11 litry spotřebu.......  
 
Chyběl jsem vám?

Petr Broža
14. března • 19:12

Píšu, že při testech dynamiky si na 100 km vzal motor průměrně 14 l. Jízda po dálnici je něco jiného, dodržuji plus minus rychlost okolo 140 km/h. Takže "co motor dokáže" musíte brát s rezervou...

Bodik
14. března • 19:27

Ano, to tam je.
OK, tak to jo. Budu to brát s rezervou.
 
Mimochodem, nebyl tu test BMW 760i V12? Měl jsem možnost s ním jet, tak bych srovnal....

.matuS
14. března • 21:13

ten test je na auto.cz Je tam aj video, mali to v longu a v plnej palbe

kubakod
14. března • 18:07

...ale ten redaktor... je nejakej divnej, pane Broza, nemate taky chripku? Napr veta:
Průjezdy zatáčkou po pod plynem jsou velmi díky rovnoměrnému rozložení náhonu na obě nápravy možné v poměrně vysokých rychlostech
stoji za to. A celkove to neni vas obvykly vykon.

Karel
14. března • 16:44

Dříve AUDI běžně dávalo kryt, který zakrýval motorovou přepážku - tj. baterii, motorek stěrače, ŘJ, filtr vzduchu, nádobku s brzdovou kapalinou. Nyní to je odkryto a moc se mi to nelíbí. Netušíte někdo, proč tomu tak je? (i motor je dost odkrytej - zakrytována je pouze část - že by nová móda ve smyslu - ať vidět je co nejvíc?)
 
Zavřít okno

X12345678
15. března • 14:59

10Euro za kryt x 200 tisíc aut za rok = 2 miliony Euro ročně zisk.

Tom
15. března • 16:12

Ta dodavatalska cena musi byt hluboko pod 1€. Tak napriklad cely central pro 4 dvere stoji asi 25€ (elektropneumaticka verze), Park Distance Control asi 22€. No a v obchode to stoji minimalne 30x vic . Neni nad to delat auta

RedBaron
17. března • 22:57

Můžeš začít chytrolíne

Mickey
14. března • 17:26

Cim menej krytov, tym lahsie sa dostanes k pelovemu filtru, baterke, atd.

delph
14. března • 12:49

též jsem se projel v audině se sporotovním paketem a jak sem se zmínil už jednou víš tak to bylo téměř jen na dálnici ale využil jsme jednu nájezdovou šikanu (pěkně prudkou) a tam sem si dovolil se svým peugeotem 307 kterej už poměrně znám a vím co si mužu dovolit maximálně 70km/h a s tímhle jsme to projel rychlostí blížíci se stovce přesně nevím páč jsme měl práci projet ji dobře a nerozstřelit. na moji poznámku že to sedí dobře mi pujčující osboba řekla jen divíte se? diť je to přece 4x4 a pak ještě dodal jedním dechem že to má docela měkej volant a to taky mužu jen kvitovat...což se u sportu moc nehodí že

Merlin
14. března • 11:52

Mal som to potesenie urcitu dobu pouzivat A4 3l V6 quattro, skusim moje subjektivne skusenosti zhrnut do niekolkych bodov.
Co mi vadi
1. Je to VW Group.
2. Neoaci sa mi faceliftova verzia.
3. Sportovy podvozok ma zle nastavene tlmice na nase cesty, na vymoloch odskakuje.
4. Pomerne nepresne radenie manualne prevodovky.
5. Preposilovane riadenie a brzdy.

Co sa mi paci
1. Nie je to BMW.
2. Robusnost auta.
3. Neskutocna trakcia (subjektivne lepsia ako na Subaru).
4. Velmi kvalitny interier.
5. Nizka hlucnost a kultivovanost motora.

Tolko moj cisto subjektivny nazor!

P.S: Milujem stvorkolky, kto raz skusi uz nechce inak alebo ak milujes nie je co riesit !!!

fuci
14. března • 10:59

chjo, měli ste natočit video aspon jak s tim blbnete  tom sněhu ...

Roman Daněk
14. března • 12:20

Jak psal Petr nahoře, video nevzniklo ze dvou důvodů: nebyl čas, A4 jsme měli kratší dobu, než stadardně a byla docela slušná zima = v chřipkové době prochladnutí se rovná lehnout s horečkami do postele.

Mickey
14. března • 10:45

Som priaznivcom AUDI, ale nova A4 ma v niektorych veciach fakt sklamala
- zla ergonomia klimy / radia (aj vyssie rady + NAVI)
- malo miesta vzadu
- cena/vykon vzhladom na ponukane motory
Komu staci A3 sportback, tak usetri. A kto potrebuje nieco vacsie, tak je lepsia A6 (az na cenu). Kam sa hrabu s tymi cenami ?!

Laff
14. března • 14:07

Problem s mistem vzadu jsem mel uz u predchozi verze A4 a to mi do 190 cm nejaky ten centimetr chybi.

Jinak bych rekl ze u BMW palubka vypada lip, ale samozrejme, je to subjektivni U Audiny se mi vic libi budiky a hlavne display palubniho pocitace.

Haya
14. března • 10:17

na rozjezd na sněhu je 4x4 gut, ale zabrzdit se jednou musí stejně a pak...čtyřkolka nečtyřkolka... Kdo jezdí se 4x4 ví, o čem mluvím... 

14. března • 10:05

Quattro je vec vyborna bezesporu /pokud nejde o Haldex u TT 1.8T, to radsi zadokolku/. Ale co se ESP tyce, tak Mercedes ma dle meho subjektivniho nazoru nejlepsi ESP ze vsech aut. U Audi ESP kope, cuka, zasahuje az moc agresivne a nekdy az prilis. U BMW zase naopak prilis pozde. U MB je ESP nejjemnejsi , neda se uplne vypnout coz na normalni silnici je asi idealni a zasahuje tak jak ma. Samozrejme to nekompenzuje pohon vsech kol ... ale i s quattrem se musi umet jezdit.

mood
14. března • 10:07

off topic> myslím, že názor jedince je vždy subjektivní...

14. března • 10:15

spousta lidi zde vyjadruje svoje subjektivni hodnoceni a nazory jako podlozena fakta zalozena na dlouholetem zkoumani pripadne "znackovemu fanatizmu". proto poukazuji na to , ze tento poznatek je pouze a jen muj osobni a nikomu jej nechci nutit.

empi
14. března • 22:35

Myslim, ze nez o obsah, slo spis spojeni "meho subjektivniho nazoru" ... ono totiz muj nazor je subjektivni nazor a naopak. Spojeni obeho zni pak trosku divne .

Spasitel
14. března • 9:53

Audi jasně ukazuje, kdo je s pohonem 4x4 na špici, BMW a Mercedes to nebudou. Možná ještě tak Subaru.

Kryšot
18. dubna • 15:35

A na to si prisel sam? A co takhle xDrive ??? Rika ti to neco? Kam se hrabe Audi.Takze s tou spickou bych tak nespechal.

Dusan
7. června • 15:36

Spytaj sa niekoho, kto sa v autach vyzna, ze aky pohon 4x4 je technicky najvyspelejsi a najucinnejsi. Kazdy z fachu ti povie, ze system quattro ma navrch. Fyzika nepusti  Tu mudrost, ze BMW ma najlepsi pohon vsetkych kol mas asi z reklamneho prospektu BMW. Ale uvedom si, ze je to reklama. Svoje si chvali kazdy...

chip a dale
18. března • 23:09

ehm, subaru jen možná?

Dusan
14. března • 9:57

Ja myslim, ze majitelum BMW nikdy pohon ctyr kol nijak zvlast nechybel. Pokud clovek neni vlastnikem horske chaty (pak si ale stale muze koupit X5) spise oceni lepsi jizdni vlastnosti BMW, kvalitnejsi motory a interiery.

mood
14. března • 10:06

Kvalitnější interiery? S tím, že má bmw přeci jenom lepší motory se souhlasit dá, ale o kvalitě interiéru bych polemizoval. Přinejmenším jsou sorvnatelné, ale z vlastní zkušenosti mi interiéry audi vždy přišly zkrátka lepší.

Dusan
14. března • 10:44

Pomineme-li interier nove petky, ktery je priserny, tak jinak by BMW interiery prisly vzdy lepsi nez u Audi. Audi jsou takove plastove, ploche bez napadu a vyjimecneho zpracovani.

delph
14. března • 12:43

podle mě má sice interier trošku nápaditější ale rychlejc sem se orientoval v audi a vše jsme měl po ruce sice jsme se v něm projel jen kousek a to ještě k tomu po dálnici ale i tak mi připadla intuitivnější ale naopak bych přivítal bavorský sistem blinkru který má pět poloh...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
14. března • 12:51

Intuitivnejsi to jsou, ale to bude dano spise celkovou jednoduchosti nez zasluhou tvurcu. Kreativita je nekdy trochu na prekazku ucelu, ale v BMW se citim lepe.

Roman Daněk
14. března • 7:43

Test A4 s pohonem quattro nám vyšel do idealního počasí: všude byl sníh  Kdo si mohl zkusit porovnat předokolku, zadokolku a 4x4 na sněhu, dá mi za pravdu, že s quattrem je jízda nejbezpečnější. Na odlehlém parkovišti jsme pak vyzkoušeli, jak quattro dokáže pomoci průjezdu zatáčkou za snížené adheze a jaký vliv má v takovém případě na ideální stopu ESP. A samozřejmě jsme udělali desítky samoúčelných "hodin".

Nick2
14. března • 8:46

tak proc neni zadny video?

Petr Broža
14. března • 8:57

Na natočení smysluplného videa bohužel nezbyl čas.

a
14. března • 17:15

nechutna vyhovorka. na videa sa vzdy velmi tesim a vy takto. a mate tam dost preklepov

Petr Broža
14. března • 17:50

Natočit video není snadné, vytvořit několik smysluplných záběrů trvá celé odpoledne, ne vždy přeje počasí apod. Zkrátka video k A4 není, je to jen bonus, který se snažíme udělat vždy, když to jde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Delphin
14. března • 18:26

Pane Broža, myslím, že to je hodně samolibé tvrzení. Ano, nemusíte pro nás, čtenáře, nic dělat. Odměna bude tomu odpovídající. Pokles návštěvnosti, pokles příjmů, ztráta zaměstnání pro redaktory.
Abych se přiznal, je tomu už 2 roky, možná 2 a  půl roku, co jsem přešel od Auto.cz a začal sledovat Autorevue i několikrát denně a vždy jsem narazil na něco zajímavého. Nyní mi stačí pár návštěv týdně. A Auto.cz navštěvuji opětčastěji. Proč asi? Zlepšili kvalitu a u Autorevue nemám (a zejména tomu tak bylo na podzim) ani pocit stagnace, spíše mírného sestupu.
Zrovna videa byla pro mě hodně velkým lákadlem. V několika posledních recenzích (nikoli této) jsem se už ani nedočetl nic konkrétního o jízdních vlastnostech. Nezlobte se na mě, ale tabulky nejsou to, proč čtu recenze. Přehled o motorech i výbavách si umím udělat sám, ale každé auto otestovat ne. A video, i velmi krátké, dokáže ukázat velmi moc.

Petr Broža
14. března • 18:46

Ale na toto jsem už odpovídal výše: auto bylo půjčeno na kratší než obvyklou dobu, navíc se redakce nachází ve stavu nemocných. AutoRevue.cz je internetový deník, kde je video pouze bonusem, nikoliv samotným obsahem, takže pokud to zkrátka nevyjde, není to konec světa. Nás samotné mrzí, že videa nestíháme kvůli mnoha různým důvodům točit ke každému autu... Je to bohužel příliš mnoho práce s malým efektem. Kdyby si každé video stáhl každý, kdo si přečetl článek a třeba za to ještě zaplatil, pak je to zcela jiná motivace a klidně bychom zaplatili i tým, který by jen točil videa a testoval auta, abychom my ostatní měli čas na přípravu denního vydání.

JJJ
29. června • 3:19

Pane Brožo,
zkuste udělat jednoduchý systém dobrovolného příspěvku za stažení videa, uvidíte, jak se to osvědčí. Nyní běhá PAYPAL i v ČR (nově!) a kdokoliv může poslat pár kreditů zadarmo (nic za převod). Když by bylo video kvalitní (tj., střihnuté profíkem nebo alespoň se blížící profi práci, ale i mladý amatér se může naučit snadno dělat profi videa), klidně bych $2-5 poslal!

Jméno a Zájmeno
14. března • 0:58

JJ, Audi A4 je moc moc hezka kara, ale s tou cenou... Na druhou stranu s poh. vsech kol je to uplne o necem jinem nez treba C-klasse nebo brambor 3.
Jo a jeste nechapu, proc na vsechny faceliftovane A4 cpou ty "hnusny" elektrony se zdojenymi paprsky! Sou to strasne seredny kola!!!!!

Romča šikulka
20. května • 7:11

Jakpak jsi na to prisel, ze je to o necem uplne jinem.Slysels nekdy o X-drive od BMW? Kam se hrabe Audina chytraku.

Doporučujeme

Články odjinud