Audi A4 od ABT: spoilery a 3,0 TFSI posílené na 380 koní

Ladičská firma ABT Sportline pokročila ve vývoji svých paketů pro Audi A4. A takhle to dopadlo.

Na samotném sklonku roku 2011 automobilka Audi představila svoji pro rok 2012 modernizovanou řadu A4 a již v lednu roku následujícího přispěchali pánové z ABT Sportsline s první sadou stylistických modifikací a nástřelem předběžných hodnot pro upravené motory. Nyní již můžeme být konkrétnější, takže je třeba hned předem upozornit, že prvotní, rok staré nástřely byly poněkud přehnaně velkorysé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A4 Avant v nejnovější sadě úprav ABT Sportline

Jak jistě pozorný čtenář vyčte z našeho dříve publikovaného článku, výkonové parametry jsou ve skutečnosti poněkud méně působivé, byť stále velmi slušné. Třeba zážehový agregát 3,0 V6 TFSI po kúře u ABT Sportline posílí o 108 koní (79 kW) na „pouhých“ 380 koní (279 kW) a jeho točivý moment naroste o rovných 100 Nm na výsledných 500 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jádrem nových úprav ABT pro Audi A4 jsou modifikace pohonných jednotek, úprav si všimneme také uvnitř vozu či na litých kolech

Ze čtyřválců se oproti tomu konstruktérům ABT podařilo vykřesat přibližně tolik, co původně slibovali, takže výkony motorů 1,8 a 2,0 TFSI lze navýšit na 211, resp. 270 koní (155/199 kW). Pokud jde o vznětový třílitr TDI, tam naopak u ABT překonali své předchozí proklamace. Ačkoli původně slibovali 282 koní (207 kW), nakonec se dostali až na 300 koní (221 kW). Z normálního dvoulitru o výkonu 140 koní (103 kW) vám pak vyždímají 205 koní (151 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nové sadě doplňků si všimneme hlavně mírně upravené sady aerodynamických prvků zahrnujících přední a zadní nárazník, prahové obklady a falešné ventilační otvory za předními koly. Dále si lze u ABT Sportline připlatit ještě za tužší pérování, upravené výfuky nebo nově stylizované lité ráfky s průměrem 19 a 20 palců.

Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A4 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 133 325 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 63 325 km
Cena: 385 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků