Audi A4 od ABT: spoilery a 3,0 TFSI posílené na 380 koní

Ladičská firma ABT Sportline pokročila ve vývoji svých paketů pro Audi A4. A takhle to dopadlo.

Na samotném sklonku roku 2011 automobilka Audi představila svoji pro rok 2012 modernizovanou řadu A4 a již v lednu roku následujícího přispěchali pánové z ABT Sportsline s první sadou stylistických modifikací a nástřelem předběžných hodnot pro upravené motory. Nyní již můžeme být konkrétnější, takže je třeba hned předem upozornit, že prvotní, rok staré nástřely byly poněkud přehnaně velkorysé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A4 Avant v nejnovější sadě úprav ABT Sportline

Jak jistě pozorný čtenář vyčte z našeho dříve publikovaného článku, výkonové parametry jsou ve skutečnosti poněkud méně působivé, byť stále velmi slušné. Třeba zážehový agregát 3,0 V6 TFSI po kúře u ABT Sportline posílí o 108 koní (79 kW) na „pouhých“ 380 koní (279 kW) a jeho točivý moment naroste o rovných 100 Nm na výsledných 500 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jádrem nových úprav ABT pro Audi A4 jsou modifikace pohonných jednotek, úprav si všimneme také uvnitř vozu či na litých kolech

Ze čtyřválců se oproti tomu konstruktérům ABT podařilo vykřesat přibližně tolik, co původně slibovali, takže výkony motorů 1,8 a 2,0 TFSI lze navýšit na 211, resp. 270 koní (155/199 kW). Pokud jde o vznětový třílitr TDI, tam naopak u ABT překonali své předchozí proklamace. Ačkoli původně slibovali 282 koní (207 kW), nakonec se dostali až na 300 koní (221 kW). Z normálního dvoulitru o výkonu 140 koní (103 kW) vám pak vyždímají 205 koní (151 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nové sadě doplňků si všimneme hlavně mírně upravené sady aerodynamických prvků zahrnujících přední a zadní nárazník, prahové obklady a falešné ventilační otvory za předními koly. Dále si lze u ABT Sportline připlatit ještě za tužší pérování, upravené výfuky nebo nově stylizované lité ráfky s průměrem 19 a 20 palců.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků