Audi A4 Avant 3.0 V6 TDI: všeuměl (velký test)

Kombinace Audi, kombi a velký turbodiesel vyvolává v mnoha lidech představu dokonalého vozu. Zaslouží si ale á-čtyřka v této specifikaci takový obdiv? Vyzkoušeli jsme špičkově vybavenou verzi s pohonem všech kol, která cenou atakovala hranici dvou milionů.
Seznam kapitol
  1. Kombi po faceliftu, interirér
  2. Místo vzadu, zajímavé prvky výbavy
  3. Průměrný zavazadelník, diskuse nad cenou, motor
  4. Charakteristika motoru, dynamika, spotřeba
  5. Jízdní vlastnosti, akustika, slovo závěrem, plusy a minusy, výbava
  6. Technické parametry, oficiální parametry
  7. Fotogalerie (kompletní přehled vlastních fotografií)

Faceliftované Audi A4 můzete na našich silnicích vídat již od konce loňského roku. Na AutoRevue.cz jste se s ním mohli poprvé důkladně seznámit letos v březnu, kdy jsme vám přinesli velký test sedanu s dvoulitrovým turbobenzínem. V něm jste se mohli dočíst vše důležité o kvalitním interiéru, skvělé trakci, dobrých jízdních vlastnostech, či poněkud omezeném místě vzadu a ne zrovna špičkové základní výbavě. Test rovněž přiblížil veškeré vzhledové i technické změny, které facelift přinesl. Mezi ně patří i to, že á-čtyřka dostala nový třílitrový šestiválcový turbodiesel s pro VW netradičním vstřikováním common rail. Právě ten jsme mohli vyzkoušet v testovaném voze a předevšim kolem něj a jiné karoserie se bude točit většina mé pozornosti. Jaký je samotný motor, jak ovlivňuje jízdní komfort a jízdní vlastnosti a jak to všechno jde dohormady s karoserií kombi?

Audi kombíky umí

Musím říci, že vzhledovou proměnu á-čtyřky nehodnotím příliš kladně. Geniálně jednoduchý design poslední generace A4, kterou dodnes považuji za nejpovedenější Audi vůbec, oživily úpravy tvaru předních a zadních světel a v neposlední řadě přední masky, která nabrala typické proporce dnešních Audi. Nemohu tvrdit, že by A4 po faceliftu byla ošklivá, ta před faceliftem si mi ale líbí více. Především trochu nečekaný záhyb předních světel a zvlášťní tvar světel zadních narušuje jinak homogenní tvary klasické karoserie sedanu a jeho vzhledu pořád nemohu přijít na chuť.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Faceliftovaná příď A4 se mi příliš nezamlouvá, agresivní pohled a čtyři kruhy mezi xenonovými světlomety ale spolehlivě čistí levý pruh
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní partie kombi považuji za nejzdařilejší - nízká stavba, pozvolněji klesající záď a jemně zasazená koncova světla, to vše vypadá lépe než u sedanu

U kombi je situace trochu jiná, předek sice zůstává stejný, stejně tvarovaná zadní světla ale na avantu vypadají dobře. Ten má jinak vcelku klasické tvary „lifestylového“ kombi – poměrně nízkou stavbu, lehce se svažující střechu a zvolna klesající záď. Nápad v tom nehledejte, provedení je ovšem prvotřídní. Audi se nezřídka daří prodávat kombi lépe než sedan a myslím, že u faceliftované A4 se mu to může znova povést. Příď jsem si ještě neoblíbil, zbytek kombíku ovšem hodnotím jako bezchybný a především díky tomu bych mu dal přednost před sedanem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Faceliftovaná příď ještě jednou --- Quattro a čtyři kruhy, pozornost okolí zajištěna --- Pěkná 18" kola
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klasická zrcátka --- Nápis 3,0 TDI vyvolává u A4 vétší respekt, než si zaslouží --- Elegantní zasazení koncových svétel podruhé

Sportovní i komfortní

Nehodlám se nyní rozplývat na kvalitou interiéru A4, jak je v novinářských testech více než obvyklé. Ne, že by interiér vozu byl špatný, to ani náhodou, jen mi prostě nepřijde být nijak výjimečný. Desing, materiály, ani kvalita zpracování nijak neutíkají neměckým rivalům ze Stuttgartu a Mnichova a ačkoli především posledními dvěma parametry výrazně zastiňuje běžnou produkci, mezi hlavními konkurenty po mém soudu nevyčnívá. Vše je ovšem tak, jak se na vůz se čtyřmi kruhy ve znaku sluší a patří a v reálu se mi interiér i designově líbil více než na fotografiích, na kterých působí trochu zastarale.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér vypadá ve skutečnosti lépe než na fotkách, kvalita materiálů i zpracování je na očekávané úrovni

Detailní informace o interiéru faceliftované á-čtyřky jste se mohli dočíst již v testu sedanu, přesto mi to nedá, abych se zde podrobně nezmínil o jedné zásadní věci. Tou jsou špičkové sportovní sedačky, na kterých při nejlepší vůli nemohu najít jedinou chybičku. Mají dlouhé a široké sedáky, vysoká opěradla, výtečné boční vedení a dokonalou seřiditelnost. Rozsah výškové i podélné nastavitelnosti je prostě perfektní a pokud by vám to bylo málo, lze jim snadno prodloužit sedák, regulovat jeho sklon a elektricky nastavit bederní opěrku. K tomu nejsou vůbec tak tvrdá, jak bývá u vozů VW časté, a poskytují vynikající komfort i držení těla při rychlé jízdě. Zkrátka bezvadné, pokud si budete skládat A4, rozhodně v ceníku příplatkové výbavy neopomeňte zaškrnout položku „sportovní sedadla vpředu“, za příplatek 18 929 Kč odvedou skvělou službu, ať už jste sportovně laděný nebo komfort hledající řidič.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový tříramenný multifunkční volant --- Klasická přístrojovka s velkým displejem palubního počítače a navigace --- Ruce z volantu vůbec nemusíte sundavat, zásadní ovladače jsou přímo na něm nebo hned pod ním
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Připlatkové řazení pádly pod volantem dodává řidiči sportovní pocity, s nesportovností klasického Tiptronicu ale mnoho nenadělá
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kombi po faceliftu, interirér
  2. Místo vzadu, zajímavé prvky výbavy
  3. Průměrný zavazadelník, diskuse nad cenou, motor
  4. Charakteristika motoru, dynamika, spotřeba
  5. Jízdní vlastnosti, akustika, slovo závěrem, plusy a minusy, výbava
  6. Technické parametry, oficiální parametry
  7. Fotogalerie (kompletní přehled vlastních fotografií)
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků