Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

30 komentářů

Stefan
2. května • 9:18

mini autíčko made in VW:-/

Karel
28. února • 15:51

Audi A3 je tak milé auto, potírající význam "přibližovací" funkce, že jediná správná motorizace je pětiválec 2.5 TFSI v modelu RS3, byť má spotřebu 9,1 litrů benzínu nebo i více.
Jen pro ilustraci, ten motor je polovina motoru z Lamborhgini Gallardo, toho motoru, co se objevil u Audi S8.

lulinak
27. února • 13:38

pet set koliku za Golfa/Octavii III s jinym znakem vepredu a jeste v zakladu? gratulace kupujicim :-)

Malevozy.cz
27. února • 13:52

Vzhledem k tomu že tam jsou o dost lepší plasty a materiály než v Octavií a Golfu, jsou tam použity hliníkové čášti kareroserie jako haubna a pod. o dost lepší odhlučnění karoserie které je třeba vidět na fotce s rezervním kolem kde je komplet očalouněna kovová kastle pod rezervou, to moc aut nemá v dnešní době úspor tak si myslím že to za tu cenu stojí. Ona ta cena docela dost vyleze třeba i u té Octavie 1,2TSI ve výbavě, třeba na Autoforu testovali Octavií 1,2TSI za 701000Kč !!!!

><
27. února • 22:50

Týýjoo, lepší plasty, hmm, palubka jak od korejců. Sorry, ale tohle je převlečený golf a za ty prachy radši něco jinýho.

acz
28. února • 15:36

Převlečený Golf? To jsi zřejmě ještě nikdy žádného neviděl. Ta palubovka je náhodou výborná, identifikující klasiku A3, precizně čistý design, ta se naopak velmi povedla, je totiž i při výrazného dodržení původního rukopisu palubovky A3 nově originální. Na tom voze se mi líbí úplně ze všeho nejvíc.

Šákul Ředkvička (pota)
27. února • 23:15

Když pominu to, že Audi má alespoň nějaký charakter a pocit auta z trochu vyšší kategorie než je Golf, dovolím si citovat recenzi - "..ale zase nestojí o tolik více než třeba Volkswagen Golf. Ani rozdíl oproti třídveřovému provedení není až tak velký, jen 25 000 korun. Přitom za tyto peníze dostanete vedle dvou dveří navíc ještě větší vnitřní prostor a zavazadlový prostor. "

jiri
27. února • 13:23

to žere jak prokopnutý když to člověk chce trochu prohnat civic 1.5 115 koní když proženu tak max za 8.5 a průměr 6.5 z roku 1998 a accord 3.0 normál 10 proženu 12 litrů zlatý atmosféry které jsou úspornější.

27. února • 14:10

Já mám s 1.4 TSI dlouhodobý průměr 6,1 l, kde udělali soudruzi z Japonska chybu, že ti ten Civic žere jak prokopnutý?

Ernie
27. února • 15:27

Mam tento motor v Octavii a mozem potvrdit ;-)

jiri
27. února • 14:24

to stím taky nesmíš jezdit jak důchodce a být brzda v provozu šlápni na to a uvidíš jak to umí baštit deset litrů ten tvůj fén. Když se se civicem pojede jak ty s platem vajec 5.5 se dá. Ale nejsme brzda v provozu a radši mám svůj třílitr a civic jen někdy.

27. února • 14:52

Jak můžeš vědět, jak s tím jezdím já? Stejně bych mohl říct, že za těch 6,5 litru jezdíš ty jako důchodce. Smiř se s tím, že tvoje stará Honda není žádný zázrak a má úplně normální spotřebu vzhledem k výkonu (nehledě na euronormu). Že každý turbobenzín, když mu naložíš žere ví každý, ale on pak taky jede trochu jinak, než tvoje slabá 1.5

jiri
27. února • 15:28

Honda Civic 1.5 LS (1998) - hodnocení
Motor:
zážehový řadový čtyřválec SOHCZdvihový objem
1493 cm3Max. výkon
84/114 kW/kpři otáčkách/min
6500Max. točivý moment
134 N.mpři otáčkách/min
5500Max. rychlost
188 km/hZrychlení 0-100 km/h
10,4 sPočet převodových stupňů
5Pohotovostní hmotnost
1100 kgSpotřeba paliva (město/mimo/kombinace)
8,1/5,5/5,9 l/100km
a ted audi
Motor:
Zážehový přeplň. 4válec: DOHC, 16VZdvihový objem
1395 cm3Max. výkon
90 kW/kpři otáčkách/min
5000Max. točivý moment
200 N.mpři otáčkách/min
1500-4000Max. rychlost
203 km/hZrychlení 0-100 km/h
9,3 sPohotovostní hmotnost
1250 kgZavazadelník
0,365/1,10 m3Spotřeba paliva (město/mimo/kombinace)
6,5/4,4/5,2 l/100kmRozměry délka/šířka/výška/rozvor
4237/1777/1421 mm
na to že turbo nahrazuje půl litru tak jako kdyby audi mělo 1.9 atmosféru o proti 1.5 atmosféře pořád po zadu
i moje preludka 2.0 měla více výkonu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
27. února • 16:00
lethal924
28. února • 15:53

Lidi se zblaznili nebo co???:-O Vzdyt ma Jiri pravdu! navic ty odkazy co jste poslal mu to akorat potvrzuji! Pred 15 lety se delaly auta a motory daleko poctiveji - ano, nebyly takove technologie jako dnes, ale taky nebyl tak rozsireny cost-cutting a nebyly laboratorni euronormy ktere nemaji s realitou nic spolecneho.
Dale nekdo psal ze ma ted 118kw a s civikem 103kw se to neda srovnat - za prve 15kw rozdil je docela dost, za druhe pokud nekdo tu 1.8 nevytaci nad 4000, k vykonu se vubec nedostane, zatimco turbo ma logicky rychlejsi nastup v nizsich otackach. Chce to jen pochopit o cem je dynamika motoru.

jiri
27. února • 15:40

ještě bych přidal k té preludce 2.0 209 newtnometrů a max 201 a na stovce za devet s. Takže jízdní parametry lepší a taky 1998 plu spotřeba normal 8 max 9,5 Prostě stále pozadu za japoncema 15 let.

Adv
27. února • 15:39

ntvl, Jiří, to je zase expert. Až zas budeš jednou vypisovat technický údaje, koukni se i na emisní limity tý plečky... To je asi jako žehrat, že už před dvaceti rokama dokázali z dvoulitru vydolovat 150 koní...

Vegasgeek
28. února • 22:06

To jako vazne do toho tahate emisni normy? Vite vubec, ze to je jenom marketingovy blabol a stroj EU na penize? Zadneho ridice tohle nezajima. A jen tak mimochodem, ale moje stara octavie 1.8T (2oo1) ma srovnatelnou spotrebu s touhle A3kou. Kde je ten vyvoj? Ted jenom vsichni davaj turba do malych motoru a zenou se slepe za normama a je to jeste horsi. Ja uz auto s turbem nechci...mam tedy v planu velkou atmosferu radeji jako maly turbobenzin.

elukok
4. března • 1:49

Nevim kde by si takovou spotřebu vzal. Starý 1.8T jsou známý vysokou spotřebou. Normální jízda tak 9-10 l/100km?
Já mam 2007 2.0 atmosféru, spotřeba průměrně 8.
Atmosféru má sice svý výhody, ale kvůli spotřebě bych vzal radši např. 1.4 tsi. Jednou jsem s nim jel, a jede to příjemně. Spotřeba nižší, výkonnově tak nějak na úrovni toho dvoulitru. Zátah neni tak plynulej, ale žádná tragádie.

jiri
27. února • 15:42

mě jsou emisní limity u prdele auto jezdí na benzín naftu olej e85 cng plyn a ještě se něco najde. A zajímá mě poctivý výkon a jeho využitelnost jako celku v autě. Na druhé straně ty limity zdražují auta nehorázně každý gram co2 na vrch 95 euro platba to radši fakt poctivou atmosféru a tu nic nenahradí.

27. února • 15:54

Nám jsi zase u prdele ty i tvýma názorama...

jiri
27. února • 16:00

tak se nečerti že koncern na japonce nemá a dlouho mít nebude. Jednička je toyota v prodejích atd a koncern zatím stále brečí v koutě že chcde taky a prodávanější v usa je honda než koncern. A škoda ještě naprorazila na usa trh protože by si nešktrtla. A v asii prodávají všichni.

elukok
4. března • 1:43

Já nevim kde se furt berou ty japonský příznivcí? Je to nějaká móda bejt "nekonvenční" a nadávat proti Němcum? Jinak už jenom to že se tu někdo snaží postavit 15 let starej atmosferickej motor oproti modernímu turbomotru je vtipný.

qwerty
27. února • 21:38

Jsem si nevšiml, že by honda prodávala víc než vw, ale i kdyby jo, bylo by to jedno. Mě bere 1.4 Tsi 118 kW v dlouhodobým průměru 6 litrů v mimoměstském režimu a ještě se mi nestalo, že bych si s nějákou hondou nevytřel p.r.del. Takže je hezký co píšeš, ale atmosféru bych si už nekoupil a to jsem předtím jezdil civikem 1.8-103 kW a s Tsi se to nedá srovnávat v ničem.

lethal924
27. února • 13:08

Na druhou stranu se ale zcela jistě v nabídce ostatních prémiových značek.
- chybí Vám tam přísudek

Ernie
27. února • 10:21

Sport Winter Dunlop... WTF? :-D

jogurt
27. února • 21:21

Podobných perel je tam víc. Autor zřejmě netvořil zcela střízlivý.

japonetik
27. února • 7:35

Mě by zajímalo mě jestli motory 1,2 a 1,4 TFSI u audi jsou stejně problémový jakou u seatu. Po startu rachotil řetězový rozvod.

27. února • 8:54

Platforma MQB používá novou řadu motorů, které už mají rozvod řemenem.

Japonetik
27. února • 15:33

No, tím líp.

Doporučujeme

Články odjinud