Audi A3 Sedan: přestavěno na e-tron...

Značka Audi přichází s novým zeleným konceptem spadajícím do řady Audi e-tron. Tentokrát je to ale „jen“ hybrid.

Zdá se, že také značka Audi se poslední dobou snaží především o další vstřícné kroky vůči programovým ochráncům životního prostředí. Třeba věří, že za to dostane v Bruselu lízátko. Elektrické postižení s diagnózou „e-tron“, jež započalo v roce 2009 sportovním prototypem Audi R8 e-tron, který zamíří do sériové výroby možná již příští rok, postihlo nově také studii Audi A3 Sedan, hlavní hvězdu stánku Audi na letošním autosalonu v Ženevě. Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že jako e-tron bude vyjíždět Audi A3 také jakožto konvenční a z našich silnic dobře známý pětidveřový kompakt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě v Ingolstadtu usoudili, že přímovstřikový pětiválec 2,5 l s přeplňováním, výkonem 408 koní (300 kW), točivým momentem 500 Nm od 1 600 do 5 300 ot./min. a zrychlením „na sto“ za 4,1 s „díru do světa“ neudělá a nepomůže mu ani instalace sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic s trvalým přenosem hnací síly na všechna čtyři kola. Místo toho nová adaptace tohoto konceptu Audi A3 Sedan v provedení e-tron „oslní“ zástavbou skromného čtyřválce 1,4 TSI s výkonem 211 koní (155 kW) a elektromotoru naladěného na 27 koní (20 kW) v integrované hybridní soustavě. Alespoň sedmistupňový S tronic zůstal zachován.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektrická energie se ukládá v sadě li-ionových akumulátorů umístěných až za zadními sedadly, do kufru toho tedy zřejmě mnoho neuložíte, ale potěšit vás může alespoň pomyšlení na to, že díky nim na čistě elektrický pohon ujedete až 54 km. Baterie je možno dobíjet z domovní zástrčky, ale při delších cestách se lze kromě regenerativního brzdění spolehnout především na konvenční spalovací agregát. Obě jednotky, elektromotor i čtyřválec, jsou schopny pracovat současně a umožnit modelu Audi A3 Sedan e-tron zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dosáhnout rychlosti 231 km/h.

Kromě zástavby jiného pohonného ústrojí si v porovnání s původní ženevskou verzí studie Audi A3 Sedan všimneme nového pojetí interiéru, jiného lakování a hustěji žebrované masky chladiče a litých kol typických pro starší koncepty Audi e-tron.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků