Audi A3 prošla testem IIHS s výsledkem Top Safety Pick+

O nárazových testech prováděných podle norem IIHS bylo napsáno mnoho, především kvůli zařazení nárazu do pevné překážky s přesazením pouhých 25 %, což mnoha v Evropě výborně hodnoceným vozům nadělalo velké problémy. Jako poslední se nejen proti této překážce rozjelo nové Audi A3 s karoserií sedan a přeplňovanou benzinovou jedna-osmičkou pod kapotou.

Bezpečnost | Video | Crashtesty | Toyota

Toyota Corolla propadla v testech IIHS aneb Jak málo dělí úspěch od fiaska

Audi A3 celkově dostalo hodnocení Top Safety Pick+, tedy to nejvyšší možné. A3 obstála i v nárazu s malým přesazením. Mimochodem z testovaných modelů Audi je to vůbec první vůz, který na takovéto hodnocení dosáhl.

Bezpečnost | SUV | Video | Crashtesty | Volvo | Subaru

IIHS: maximální hodnocení pro desetileté Volvo a Subaru XV 2x video

Například větší A4 ve stejné zkoušce zcela propadla a odnesla si hodnocení „slabé“, když náraz zmenšil prostor pro nohy o 28 cm, respektive když došlo k posunutí sloupku řízení o 13 cm směrem na řidiče. Sluší se ale doplnit, že kromě A4 ve verzi sedan jiný model Audi zatím nárazem s malým přesazením neprošel.

Testy | Sedany | Audi | Audi A3

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

V případě nového Audi A3 hodnotí IIHS zachování prostoru pro řidiče jako dobré. K největšímu posunu došlo ve spodní části, a to o třináct centimetrů, palubní deska se v prostoru přístrojového štítu posunula směrem k řidiči o 6-7 cm.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků