Audi A3 obdrželo 525 koní. Představí se u Wörthersee

Setkání u Wörthersee se blíží, takže se nám začínají ve větší míře objevovat pro tuto akci chystané novinky. V případě Audi bude hlavním tahákem koncept Audi A3 clubsport quattro. Základem je běžná S3, dvoulitrový čtyřválec ovšem nahradil přeplňovaný pětiválec z RS Q3. Jeho výkon po sérii úprav činí 525 koní, maximální rychlost má hodnotu 310 km/h a stovka je otázkou 3,6 s.

SUV | Sportovní auta | Autosalony | Příslušenství | Ženeva 2013 | Premiéry | Audi | Design

Audi RS Q3: první RS mezi SUV Audi naživo

Audi A3 clubsport quattro dostalo přeplňovanou dva-pětku. Přesný objem činí 2480 ccm. Motor byl ale dále upraven, přidávalo se větší turbo a přepracovaný mezichladič stlačeného vzduchu. Výsledné parametry? Výkon 525 koní a točivý moment 600 Nm dostupný od 2300 do 6000 ot./min. Hmotnost vozu činí 1527 kilogramů.

Technika | Kabriolety | Premiéry | Audi | Design | Ženeva 2014 | Audi A3

Audi S3 Cabrio podrobněji a v nové galerii: Rychlý otesánek

Motor spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou S tronic, k dispozici je funkce launch control a samozřejmě systém pohonu všech kol používající mezinápravovou spojku. Důkladné péče se dočkal i podvozek. Ten je o 10 mm nižší než v případě S3 a je také tvrdší. Nicméně jak světlou výšku tak tuhost tlumičů i pružin je možné nastavit.

Koncept Audi stojí na discích o velikosti 21 palců. Pneumatiky mají rozměr 275/25 R21. Všechny brzdové kotouče jsou pak kvůli snížení hmotnosti a lepšímu výkonu karbon-keramické.

Kromě ostrého konceptu přiveze Audi na akci k Wörthersee téměř vše ze své nabídky. K vidění bude S1, S3, RS 4, RS 5, RS 6, RS Q3, SQ5 TDI, nové TT, R8 V10 Spyder nebo také A6 osazená dvoulitrovým TDI. Třeba na něm automobilka ukáže alespoň výfuk se zvukovými generátory.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků