Audi A3 má po faceliftu. Dostalo tříválec 1.0 TFSI a jezdí samo

Facelift Audi A3 se týká celé modelové řady včetně Sportbacku, sedanu, kabrioletu i modelu S3.
Seznam kapitol
  1. Facelift Audi A3 a S3
  2. Fotogalerie: Facelift Audi A3 a S3

Model Audi A3 prodělal facelift, který se na designu výrazněji neprojevil. Asi už jste si na fotografiích všimli změněného předního nárazníku i světel a jinak tvarovaného zadního difuzoru. Uvnitř na řidiče čeká nový volant a upravený systém MMI s menším počtem tlačítek a rozšířenými funkcemi hlasového ovládání. Důležité věci se ale dějí pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Faceliftu se dočkala celá modelová řada A3 a S3. Nový je tak nejen třídveřový hatchback, ale i 5dv. Sportback, kabriolet a sedan

Audi A3 dostalo nový litrový tříválec 1.0 TFSI. Motor nabízí výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 Nm v rozsahu 2000 až 3500 ot./min. S tříválcem váží modernizované Audi A3 pouze 1150 kg. Na hodnoty spotřeby a emisí všech motorů se ještě čeká.

Testy | Audi | Luxusní auta | Sedany | Audi A4

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Nad tříválcem je motor 1.4 TFSI CoD s aktivním vypínáním dvou válců. Ten má výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 250 Nm. Benzínový vrchol tvoří jednotka 2.0 TFSI o výkonu 140 kW (190 k) a točivém momentu 320 Nm v 1500 až 4200 ot./min. Audi A3 2.0 TFSI má novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku s mokrými spojkami a k dispozici bude i s pohonem všech kol.

Základním dieselem je motor 1.6 TDI s výkonem 81 kW (110 k), zájem určitě bude i o klasický 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 340 Nm, případně o silnější provedení o výkonu 135 kW (184 k) a točivém momentu 380 Nm. I verze 2.0 TDI se bude prodávat za příplatek jako čtyřkolka, automat bude k dispozici prakticky ke všem motorům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vrcholné provedení S3 nabízí nyní až 310 koní a 400 Nm. Pohon všech kol a je standardem. Na opačném konci spektra stojí nový tříválec 1.0 TFSI o výkonu 85 kW

Audi A3 můžete koupit i jako plug-in hybrid A3 e-tron. Pohonná jednotka 1.4 TFSI o výkonu 110 kW (150 k) zůstává, ale je spojena s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k) a točivém momentu 330 Nm. Ten čerpá energii z 8,8 kWh akumulátoru, který se z 380V zásuvky nabije za dvě hodiny. Celkový výkon hybridu činí 150 kW (204 k).

Audi A3 g-tron je pak verze na zemní plyn CNG a používá rovněž čtyřválec 1.4 TFSI. Výkon motoru je 81 kW (110 k), dojezd na plyn se pohybuje kolem 400 km a spolu s plnou benzínovou nádrží pak může akční rádius činit až 900 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aby Audi vyvážilo zlé a ošklivé emise modelu S3, nabízí i plug-in hybrid e-tron a model na zemní plyn CNG g-tron. Oba používají motor 1.4 TFSI

Facelift se ale týká také Audi S3. To má motor 2.0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k) a točivým momentem 400 Nm v 2000 až 5400 ot./min. (v kombinaci s S tronicem). Pohon všech kol je u modelu S3 v základní výbavě.

Testy | Audi | Sportovní auta | Sedany

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?  

Z novinek zmíníme ještě Matrix LED světla vpředu, která se dodávají v rámci příplatkové výbavy. Audi A3 má jinak standardně xenony a LED denní svícení. Nechybí ani multifunkční přístrojový štít, který se představil v Audi TT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mezi technickými novinkami jsou nová Matrix LED světla (za příplatek, ve standardu jsou xenony), multifunkční displej před řidičem nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka s mokrými spojkami pro model 2.0 TFSI

Zajímavostí je jistě i systém pro samočinnou jízdu v koloně do rychlosti 65 km/h. U vozu s automatem se Audi A3 samo stará o dodržování bezpečné vzdálenosti, umí samo zastavit a znovu se rozjet a na dobře značené silnici umí samo točit volantem, i když ostré zatáčky ještě nezvládne. K tomu se samozřejmě přidává celá řada dalších asistentů včetně samočinného nouzového brzdění.

Facelift se týká celé modelové řady A3 včetně třídveřového hatchbacku, pětidveřového modelu Sportback, sedanu, kabrioletu a verze S3. Základní cena za třídveřový hatchback s motorem 1.0 TFSI je v Německu stanovena na 23 300 eur (629 100 korun).

Další podrobnosti o modernizovaném Audi A3 najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 158 174 km
Cena: 400 000 Kč
Audi A4 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 133 325 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 62 859 km
Cena: 385 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 31 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků