Audi A3 e-Tron prvním „dostupným“ elektromobilem značky

Když jsme vám předloni detailně představovali koncept Audi e-Tron, bylo již jasné, že jde především o zavedení nové značky elektromobilů se čtyřmi kruhy na přídi. Vloni se v Ženevě světu předvedla Audi A1 e-Tron, nicméně stále šlo o vůz poháněný výhradně elektromotorem se spalovacím motorem v podobě generátoru. Jedním z prvních „čistých“ elektromobilů značky se má stát Audi A3 e-Tron, k němuž byly právě uvolněny první informace a snímky.

Audi A3 e-Tron je odvozen z kompaktního hatchbacku a o jeho pohone se stará elektromotor s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 270 Nm. Napájen je li-ionových akumulátorů 26,5 kWh uložených za a před zadní nápravou zajišťujících dojezd až 140 km. Tento elektromobil zrychlí z klidu na 96 km/h za 11 s a dosáhne rychlosti 145 km/h. Při použití speciální dobíjecí stanice na 400 V trvá plné dobití akumulátorů 4 h. Mezi další specifické prvky patří nový přístrojový štít nebo vyhřívané čelní sklo, nicméně chvíle nástupu Audi A3 e-Tron je zatím stále ve hvězdách. Sportovní R8 e-Tron se má jakožto první z elektromobilů Audi začít prodávat až v roce 2013, takže se lze domnívat, že ve třídě kompaktů značka Audi premiéru konkurenčního BMW ActivE 1 zřejmě nestihne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků