Audi A3: další s platformou MQB

Audi představilo na autosalonu v Ženevě novou generaci modelu A3. Podobně jako tomu bylo v případě Porsche 911, také u nového hatchbacku byste na první pohled odhadovali, že jde spíše o facelift než o úplně nový vůz. Design se striktně drží jednotného Audi stylu, takže nic nového pod sluncem, po technické stránce se toho ale událo mnohem více.

Zajímavosti | Technika | Premiéry | Audi | Design | Audi A3

Audi A3 na prvních oficiálních snímcích

Audi A3 nové generace stojí na nové platformě MQB. Na délku měří 4237 mm, vysoké je 1421 mm a široké 1777 mm. V porovnání s předchůdcem je novinka stejně dlouhá, ovšem je také o 12 mm širší a hlavně má o 23 mm delší rozvor náprav (2601 mm). Díky moderním materiálům a strategii „right material in the right place“ (kapota a blatníky jsou vyrobeny z hliníku) je představný automobil lehčí. U motorizace 1.4 TFSI ušetřili konstruktéři 80 kilogramů. Aby byl výčet rozměrů úplný, dodejme, že zavazadelník pojme v základním uspořádání 365 l.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi pro svou novinku připravilo na začátek dva benzinové a jeden naftový motor. Základní 1.4 TFSI vyprodukuje 122 k a 200 Nm, což stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 9,3 s a k maximálce 203 km/h. Výkonnější alternativou je 1.8 TFSI s parametry 180 k a 250 Nm. Toto provedení zdolá stovku v čase 7,2 s a nejvíce se rozjede na 232 km/h. Zájemci o diesel mají jen jednu možnost, motor 2.0 TDI o výkonu 143 k a s točivým momentem 320 Nm (0-100 za 8,6 s, maximální rychlost 216 km/h). Časem přijde ještě 1.6 TDI a 1.2 TFSI.

Motory 1.4 TFSI a 2.0 TDI mají jako standard manuální šestistupňovou převodovku, 1.8 TFSI nabízí sedmistupňový dvouspojkový automat. Audi také oznámilo, že počítá s výkonnější verzí, která dostane pohon všech kol quattro.  

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků