Audi A3: další s platformou MQB

Audi představilo na autosalonu v Ženevě novou generaci modelu A3. Podobně jako tomu bylo v případě Porsche 911, také u nového hatchbacku byste na první pohled odhadovali, že jde spíše o facelift než o úplně nový vůz. Design se striktně drží jednotného Audi stylu, takže nic nového pod sluncem, po technické stránce se toho ale událo mnohem více.

Zajímavosti | Design | Technika | Audi | Premiéry | Audi A3

Audi A3 na prvních oficiálních snímcích

Audi A3 nové generace stojí na nové platformě MQB. Na délku měří 4237 mm, vysoké je 1421 mm a široké 1777 mm. V porovnání s předchůdcem je novinka stejně dlouhá, ovšem je také o 12 mm širší a hlavně má o 23 mm delší rozvor náprav (2601 mm). Díky moderním materiálům a strategii „right material in the right place“ (kapota a blatníky jsou vyrobeny z hliníku) je představný automobil lehčí. U motorizace 1.4 TFSI ušetřili konstruktéři 80 kilogramů. Aby byl výčet rozměrů úplný, dodejme, že zavazadelník pojme v základním uspořádání 365 l.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi pro svou novinku připravilo na začátek dva benzinové a jeden naftový motor. Základní 1.4 TFSI vyprodukuje 122 k a 200 Nm, což stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 9,3 s a k maximálce 203 km/h. Výkonnější alternativou je 1.8 TFSI s parametry 180 k a 250 Nm. Toto provedení zdolá stovku v čase 7,2 s a nejvíce se rozjede na 232 km/h. Zájemci o diesel mají jen jednu možnost, motor 2.0 TDI o výkonu 143 k a s točivým momentem 320 Nm (0-100 za 8,6 s, maximální rychlost 216 km/h). Časem přijde ještě 1.6 TDI a 1.2 TFSI.

Motory 1.4 TFSI a 2.0 TDI mají jako standard manuální šestistupňovou převodovku, 1.8 TFSI nabízí sedmistupňový dvouspojkový automat. Audi také oznámilo, že počítá s výkonnější verzí, která dostane pohon všech kol quattro.  

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků