Audi A3: další facelift pro rok 2011

V Ingolstadtu představili další a poněkud překvapivý facelift svého kompaktu s označením A3. Změn ale není až tak mnoho.

S přijetím značky Porsche pod křídla koncernu Volkswagen se očekává řada změn zejména v budoucím směřováním automobilky Audi tak, aby si její produkty s vozy Porsche příliš nekonkurovaly. Model A3 ale není zrovna tím, který by mohl některému z Porsche „lézt do zelí”, a tak úpravy současné generace vozu nebudou motivovány zrovna tímto úmyslem.

Ať tak či onak zatím nejkompaktnější Audi (do příchodu typu A1) právě prošlo omlazovazí kúrou, a to pouhé dva roky po premiéře té předchozí, dosti výrazné. Změn doznaly detaily karosérie a pojetí interiéru napříč celou modelovou řadou včetně verzí Sportback, Cabrio a S3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi prvky patrné na první pohled patří leskle černě lakované prvky na sloupcích B a opticky jednodílné masce chladiče, chromované rámy otvorů pro vstup vzduchu k chladičům, zdobení dveřních klik a modifikovaných zpětných zrcátek a nový zadní difuzor. V případě třídveřového provedení byly zatmaveny zadní sdružené svítilny.

Pod kapotou se toho mnoho nezmění, verze S3 si zachová motor TFSI s výkonem 265 koní (195 kW) sdílený s modelem TTS, ale objevit by se zde měl „turbodiesel“ 2,0 TDI CR posílený na 170 koní (125 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř si povšimneme přepracovaného, kůží potaženého volantu, šedého podkladu přístrojového štítu, jinak tvarovaného voliče převodovky S Tronic, černých lemů výdechů ventilace a dalších chromovaných okrasných prvků. Nově bude možno připlácet za barevné odstíny laků karoserie Amethyst Gray, Dakota Gray, Scuba Blue a Volcano Red, pozměnila se též nabídka litých ráfků s průměrem 17 a 18 palců. 

Zatím se přesně neví, kdy bude tyto modifikované vozy možno objednávat. Očekáváme však, podobně jako v případě faceliftu modelu TT, že nejzazším termínem bude letošní podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 s faceliftem pro rok 2011
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků