Audi A3: další facelift pro rok 2011

V Ingolstadtu představili další a poněkud překvapivý facelift svého kompaktu s označením A3. Změn ale není až tak mnoho.

S přijetím značky Porsche pod křídla koncernu Volkswagen se očekává řada změn zejména v budoucím směřováním automobilky Audi tak, aby si její produkty s vozy Porsche příliš nekonkurovaly. Model A3 ale není zrovna tím, který by mohl některému z Porsche „lézt do zelí”, a tak úpravy současné generace vozu nebudou motivovány zrovna tímto úmyslem.

Ať tak či onak zatím nejkompaktnější Audi (do příchodu typu A1) právě prošlo omlazovazí kúrou, a to pouhé dva roky po premiéře té předchozí, dosti výrazné. Změn doznaly detaily karosérie a pojetí interiéru napříč celou modelovou řadou včetně verzí Sportback, Cabrio a S3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi prvky patrné na první pohled patří leskle černě lakované prvky na sloupcích B a opticky jednodílné masce chladiče, chromované rámy otvorů pro vstup vzduchu k chladičům, zdobení dveřních klik a modifikovaných zpětných zrcátek a nový zadní difuzor. V případě třídveřového provedení byly zatmaveny zadní sdružené svítilny.

Pod kapotou se toho mnoho nezmění, verze S3 si zachová motor TFSI s výkonem 265 koní (195 kW) sdílený s modelem TTS, ale objevit by se zde měl „turbodiesel“ 2,0 TDI CR posílený na 170 koní (125 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř si povšimneme přepracovaného, kůží potaženého volantu, šedého podkladu přístrojového štítu, jinak tvarovaného voliče převodovky S Tronic, černých lemů výdechů ventilace a dalších chromovaných okrasných prvků. Nově bude možno připlácet za barevné odstíny laků karoserie Amethyst Gray, Dakota Gray, Scuba Blue a Volcano Red, pozměnila se též nabídka litých ráfků s průměrem 17 a 18 palců. 

Zatím se přesně neví, kdy bude tyto modifikované vozy možno objednávat. Očekáváme však, podobně jako v případě faceliftu modelu TT, že nejzazším termínem bude letošní podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 s faceliftem pro rok 2011
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků