Audi A3 2.0 TDI: auto, které má náboj (megatest)

Audi A3 2.0 TDI: auto, které má náboj (megatest)

Kapitoly článku:


Pohodlí i vzadu

Jak jsem naznačil už v úvodu, má A3 oproti minulé generaci více místa vzadu. Nová platforma koncernu VW sice nemá takový rozvor jako konkurence, ve nižší střední je to až na výjimky (např. Alfa Romeo 147) nejmenší hodnota, nicméně VW dokáže s malým rozvorem dobře hospodařit. Např. Mégané, kterého jsem testoval před rokem, má rozvor 2625 mm a přesto má vzadu méně místa než A3 či nový Golf. Auta od „folkswágnu“ za to vděčí posunem zadní lavice zcela vzad až mezi podběhy kol.

   
Obě přední sedačky lze sklopit malým táhlem a posunout vpřed

Systém nastupování dozadu A3 je poměrně dobrý, zatáhnete za malou páčku, čímž sklopíte opěradlo a posunete sedačku zcela vpřed. Sedačka si pamatuje svoji pozici, takže se vrátí tam, kde původně byla. Musíte ji ale nejdříve odsunout a teprve pak narovnat opěradlo. Jakmile to uděláte obráceně, sedačka se zafixuje v posunuté podobě a musíte ji posunout zpět manuálně. Na zadní sedačky se usedá celkem pohodlně, horší je to ale s vystupováním; přece jen nástupní a výstupní otvor není nijak zvlášť rozměrný.

  
Vzadu je dost místa, ale nastupování není právě snadné

Vzadu se sedí velmi pohodlně, komfort sezení vylepšuje světlé kožené čalounění. Středová opěrka vzadu chybí, což mne u výbavy Ambiente trochu překvapilo. Nechybí zde tři opěrky hlavy, stejně jako tři tříbodové pásy. Místa pro kolena je dostatek, delší cestující (nad 190 cm) ale i přesto mohou mít trochu problémy. Naopak nebudou trpět nedostatkem místa nad hlavou. Délka sedáků je optimální, stejně jako opěradel. I když jsou přední sedačky dole, stále je dost místa na zasunutí chodidel.

  
Opěrku hlavy má i prostřední cestující --- Odkládací prostory a opěrka pro zadní cestující
--- Otvor pro výstup není velký

2.0 TDI: novinka pod kapotou

Pod kapotou A3 se v současné době může ukrývat šestice motorů, od 1.6 75 kW do 3.2 V6. Zatímco benzínové motory jsou čtyři, nafťáky pouze dva; 1.9 TDI 77 kW s pětikvaltem a 2.0 TDI s šestikvaltem, případně šestistupňovou převodovkou DSG. Ta má dvě spojky, což umožňuje mít navoleno dva rychlostí stupně současně. Pokud zrychlujete a máte aktuálně čtyřku, před zařazením pětky, kdy má motor optimální otáčky, se v převodovce zařadí pětka. Ve chvíli, kdy se rozepne první spojka, se sepne druhá. Díky tomu nedochází k přerušení přenášeného výkonu na kola, takže akcelerace je plynulejší. S převodovkou DSG zrychlí 2.0 TDI na stovku o desetinu sekundy rychleji než s klasickým manuálem (9,4 místo 9,5 s), který byl v testovaném autě.

Motor 2.0 TDI se poprvé objevil právě s příchodem Audi A3 a zatím je koncern VW nabízí kromě A3 ještě v novém Golfu. Tento motor se časem bude objevovat postupně ve všech nových automobilech Volkswagenu nižší střední a střední třídy. Dosud byl největším a jediným přeplňovaným vznětovým čtyřválcem motor 1.9 TDI; 1.4 TDI je tříválec a 2.5 TDI buď pěti nebo šestiválec. Dvoulitr má oproti 1.9 TDI čtyři ventily na válec, což by mělo zvýšit jeho účinnost ve vyšších otáčkách. Používá přímé vstřikování PD a má samozřejmě variabilní geometrii lopatek. Oproti 1.9 TDI je vybaven systémem rychlého spouštění, takže před startem není nutné žhavit; start proběhne okamžitě. I při teplotě minus osm stupňů (nejmenší za dobu testu) jsem nemusel vůbec čekat, motor naskočil okamžitě.

  
Motorůrek traktůrek jede slušně --- Pedál plynu vede z podlahy

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud