Audi A3 2.0 TDI: auto, které má náboj (megatest)

Audi A3 2.0 TDI: auto, které má náboj (megatest)

Kapitoly článku:


Místo je i na nápoje

Loketní opěrka je standardní součástí výbavy Ambiente. Je umístěna nad středovým tunelem, přičemž pokud je úplně nejníže, v podstatě se jí dotýká. Zatímco u mnohých aut si stěžuji, že loketní opěrka je krátká a nízko (Mégane, Touran…), zde bych ji raději vzhledem umístil naopak níže. Řešením může být zvýšení posezu, nicméně pak zase loket levé ruky nenachází dostatečnou oporu na opěrce ve dveřích. Loketní opěrka není uchycena napevno, ale lze ji bez problému zcela zvednout; to se hodí v případě, kdy potřebujete místo pro lokty při testu prudkých průjezdů zatáčkami. Středový tunel je mimochodem tak vysoko, že delší řidiči je mohou mít místo loketní opěrky.

   
Přední sedačky jsou pohodlné, kůže je nadstandard --- Loketní opěrka je docela vysoko,
lze bez problému jezdit i bez ní, protože loket si opřete o středový tunel

  
Pod loketní opěrkou je vzadu malý odkládací prostor

V loketní opěrce se nachází poměrně slušný odkládací prostor, např. na brýle, mobil či peněženku. Odkládacích prostor je v A3 poměrně dost, nicméně ne všechny jsou úplně praktické. Např. ve středové konzole je malý šuplíček, který je téměř k ničemu; místo něj bych zde ocenil skládací držák na nápoje. Ty lze totiž odložit pouze do prostoru pod loketní opěrku, kterou je proto nutné zcela zdvihnout. Loktu pak láhev s nápojem docela překáží. Největší odkládací prostory jsou ve dveřích a v přihrádce před spolujezdcem, ta ovšem na objemu příliš nepobrala. Další drobnosti lze odložit do stěn na zadních sedadlech, případně do síťek na zadních stranách předních sedaček. Další síťka se nachází v nohou spolujezdce.

 
Schránka u spolujezdce není nijak velká --- Popelník za řadičkou

 
Odkládací kapsa ve dveřích --- Přihrádka v palubovce

Mimochodem, všimněte si zajímavého řešení madla ruční brzdy, díky kterému bylo možné pod opěrku umístit již zmíněný odkládací prostor pro nápoje.

  
Krátká páka ruční brzdy --- Pod loketní opěrkou je otvor pro
láhev s nápojem; při jízdě to ale vadí

Sportovní posez

Přední sedačky jsou pohodlné, nejsou ani tvrdé, ani měkké. Zejména v příplatkové kůži si připadáte velmi komfortně. V zimě vám přijde vhod vyhřívání sedaček, které je je ovšem za příplatek i u výbavy Ambiente. Kůže totiž docela studí; její světlá barva je velmi hezká, v létě oceníte, že se tak nerozpálí jako kůže tmavá. Bohužel nectností tohoto materiálu je poměrně rychlé zašpinění; kůži by si neměl pořizovat ten, kdo se o ni nechce patřičným způsobem starat. Boční vedení sedaček je dostatečné, pokud chcete v autě „řádit“, bude lepší si pořídit výbavu Ambition, kde jsou standardem sportovní sedačky. Sedáky i opěradla mají dostatečnou délku, i hlavové opěrky jsou dobře nastavitelné v obou směrech.

   
Hlavové opěrky jsou podélně sklopné, mají optimální tvar --- Výškové nastavení sedáku

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud