Audi A3 1,6 TDI: třetí a nejúspornější verze jde do prodeje

Audi vystavuje na letošním frankfurtském autosalonu model A3 s novým 1,6 litrovým dieselovým agregátem TDI, jenž časem úplně nahradí populární 1,9 TDI a to u všech koncernových modelů využívajících tohoto motoru. Jednotlivé automobilky přitom začaly od těch nejmenších, k dispozici bude pro Polo, Golf a Passat, Ibizu a Leon, A3 a Octavii, přičemž větší modely se na řadu dostanou zřejmě později.

Přítomnost dvojice agregátů s označením 1,6 TDI u nabídky k Audi A3 však není žádnou horkou novinkou, jelikož jejich příchod oznámila automobilka již v červnu. Nyní ale přichází třetí úspornější verze, která se může pochlubit ještě nižší spotřebou paliva, než její dva přímí sourozenci. Automobilka tentokrát pro své úpravy využila silnější 77 kW/105 k variantu, u níž mírně poupravila řídící jednotku a přidala několik „trendy“ prvků pro snížení spotřeby a emisí CO2. Zatímco sprintem z nuly na 100 km/h, jenž dosáhne za 11,4 sekund, se zřejmě nikdo moc chlubit nebude, úsporná A3 se svým majitelům odvděčí nízkou kombinovanou spotřebou, jenž podle údajů výrobce činí krásných 3,8 l/100 km.
Pod nižší apetit dieselového agregátu se, jak jsme již zmínili výše, podepsali i další pomocné prvky, jako třeba pneumatiky s nižším valivým odporem, aerodynamické doplňky, systém stop and start a soustava regenerativních brzd. Jen pro porovnání dodejme, že ten samý 1,6 litrový diesel zkonzumuje v běžné verzi bez úsporných prvků v průměru 4,5 l/100 km.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Audi A3 1,6 TDi
Audi A4 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 133 325 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 63 299 km
Cena: 385 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 180 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek