Audi A3 1,6 TDI: dvojice úsporných dieselů i pro malé Audi

15 komentářů

NovoCZ
4. června • 9:45

Motor 1,6 TDI CR DPF /77 kW pro modelovou řadu OctaviaOd července 2009 bude v modelech Octavia a Octavia Combi nahrazena motorizace 1,9 TDI PD DPF /77 kW zcela novým naftovým motorem se vstřikováním common-rail o objemu 1,6 litru se standardně dodávaným filtrem pevných částic (DPF). Dlouho očekávaná novinka 1,6 TDI CR DPF /77 kW bude zpočátku nabízena pouze ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Od listopadu 2009 pak budete moci objednávat tento vynikající motor také ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG (a pohonem předních kol). Více informací naleznete ZDE.

NovoCZ
4. června • 9:50

a už je dokonce i v ceníku: http://new.skoda-auto.com/cze/Documents/Catalogue/NewOctavia/NewOctavia_Pricelist_CZ.pdf

x12345678
4. června • 15:16

No pěkné. Až na to, že zatímco příspěvek to tvrdí, my zatím nevíme, jestli se jedná o "vynikající motor" nebo ne......... To se snad ukáže až začnou ve větším počtu jezdit, ne?

Vana666
4. června • 7:23

zajímalo by mě proč musí mít motor při standtartním testu logicky vyšší spotřebu než jeho obdoba o stejném objemu ale trochu nižším výkonovém maximu

ps1818
4. června • 8:15

Presne tak, je to hlúposť. Väčšinou to dokonca býva naopak, teda že motor s vyšším výkonom má menšiu spotrebu ako motor s nižším výkonom. Tu by som istú logiku videl, a síce že výkonnejší motor má laicky povedané s autom rovnakej hmotnosti "menej práce" a tak stačí plynový pedal "stláčať" menej. To je vlastne aj dôvod, prečo častokrát zvykne po chip-tuningu klesnúť spotreba (pravda za podmienky, že vodič nevyužíva zvýšený výkon motora na divokejšie rozjazdy a jazdí rovnako ako predtým :) )

Tycoon
4. června • 17:41

Ty motory můžou mít jiné zpřevodování nebo je možné, že ten slabší motor se obejde bez filtru pevných částic. Dalším vysvětlením můžou být pneumatiky - slabší motor se může dodávat s užšími pneu.

Radek Ondrášík
4. června • 8:39

:) a ja vzdy myslel, ze na rozjeti na urcitou rychlost potrebuji vzdy stejnou energii bez ohledu na vykon motoru :) pochopil bych vasi uvahu u rozdilych motoru, ale ne u stejnych motoru s jinou mapou v RJ :)proste spotreba se meri v laboratori, kde kazdy kun dolu snizi spotrebu, bez ohledu na realitu

ps1818
4. června • 10:32

hmmm, tak potom prečo je napr CLIO v spotrebe iné? (dCi 70k/85k = 4,5/4,4 l), IBIZA (1.9 TDi 90k/105k = 4,5/4,5 l), FABIA (1.4 TDi 51kW/59kW = 4,8 / 4,6 l).Čím to teda bude, že slabší motor môže mať vyššiu spotrebu ako silnejší s tou istou konštrukciou?

kolemjdoucí
4. června • 15:07

Jako obvykle je pravda úplně jinde, než se pokouší tvrdit místní Brouk Pytlík. Bláboly o laboratorním způsobu měření, kdy kW navíc znamená vyšší spotřebu jsou jen úsměvné.U každého motoru záleží na tom, jaký má průběh výkonu a kroutícího momentu (určitě každý znáte křivky zakreslené v grafech podle otáček) a dále pak na tom, ve kterých otáčkách a v jakém režimu má optimální spotřebu a největší účinnost. Dále pak pochopitelně záleží na zpřevodování. Nelze tedy jednoznačně říct jen podle kW, zda bude spotřeba vyšší nebo nižší.Důvod, proč mají papírově výkonější motory vyšší spotřebu bývá dost často v tom, že výkonová špička je posunuta do vysokých otáček, které jsou mimo optimální spotřebu a navíc je celý průběh výkonu strmější, tedy že v nižších otáčkách je u silnějšího motoru nižší výkon než má jeho papírově slabší bráška. Pokud je průběh výkonu takový, jako popisuju, pak se dá téměř s jistotou očekávat, že spotřeba při stejném stylu jízdy (nejlépe v laboratoři, kde je pevně daný nějaký testovací průběh) vzroste.Pokud se povede u motoru získat vyšší výkon v celém rozsahu otáček a současně se vyladí převodovka tak, aby se v optimálním režimu motoru dosáhla taková rychlost, která bude blízká nejčastější cestovní rychlosti, je téměř jisté, že spotřeba klesne. Nicméně i při ideálním vyladění celé soustavy pak za volant sedne nějaké řidičské prase (ne, určitě nepodezřívám nikoho konkrétního, ani Brouka Pytlíka), které jezdí stylem plyn-brzda, s prudkou akcelerací, navíc ještě mimo limity, pak jsou veškeré testy k ničemu. Na prasojízdu nejsou testy dělané, takže pak ve fórech čtete o tom, jak automobilky děsně kecají.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
4. června • 15:41

Kdybyste napsal jenom "bla bla bla" usetril jste si 5 minut klepani do klavesnice a obsah by byl stejny.

CJ
5. června • 18:39

nahodou je to celkom rozumny prispevok

kolemjdoucí
4. června • 15:46

To jsem nepsal pro Brouka Pytlíka, ale pro ty, co umějí číst a pochopit psaný text. Vás bych tím samozřejmě neobtěžoval.

Radek Ondrášík
4. června • 10:40

Temi laboratornimi testy :) Vzdyt i 300 konove 2 tunove auto miva psanou spotrebu treba 8 litru :) Tak co resite? Proste to jsou jenom cisla, imaginarni, nerealne blaboly pro uspokojeni EK.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
cad
5. června • 6:53

mam víc jak 300 koní a 1900 kg autíčko, v techničáku mám 8.9 litru na 100 km spotřeby mimo město a běžně mám kombinovanou spotřebu mezi 10 a 11 litry. problémy silných aut jsou o tom, že na to každej šlape. pak to prostě žere. B-]

x12345678
4. června • 15:17

Je to dáno metodikou měření dle normy. Reálné provozní spotřeby ji pak tak trochu nerrespektují.

Doporučujeme

Články odjinud