Audi A3 1,2 TSI a A4 3,0 TDI Clean: dvě úsporné novinky pro Frankfurt

Výstavní plocha ingolstadtské automobilky Audi se letos neponese pouze ve sportovním duchu, ale na své si přijdou i ti, kteří se rádi podívají na spotřebu a radost z jízdy vozem zažívají hlavně u čerpacích stanic. Právě tuto, nepochybně velice početnou skupinu zájemců mají olovit hned dvě novinky. Tou první bude stávající generace Audi A3 vybavené novým přeplňovaným agregátem 1,2 TSI a druhou bude A4 poháněná populárním třílitrovým dieselem, tentokrát však v „čistější“ úpravě. Pojďme se na ně podívat podrobněji.

Nový přeplňovaný koncernový čtyřválec 1,2 TSI, který je dalším krokem společnosti v oblasti downsizingu, se již brzy stane součástí nabídek agregátů u všech modelů zastupujících třídu kompaktních vozidel, takže zákazník si bude moci tento agregát zvolit v modelu Golf, z Audi to bude A3 a stranou nezůstane ani Seat. Audi A3 1,2 TFSI zvládne s tímto motorem sprint z nuly na 100 km/h za vcelku přijatelných 11,1 sekund a dosáhne maximální rychlosti 190 km/h. Mnohem důležitější je ale údaj o spotřebě, jenž uvádí, že takto vybavená A3 si v kombinovaném provozu vystačí v průměru jen s 5,5 litry benzínu na 100 km. Koncernová novinka přitom disponuje výkonem 77 kW/105 koní a maximálním točivým momentem 175 Nm mezi 1 500 až 3 500 ot./min.
Prodeje Audi A3 1,2 TSI by měly začít ještě před koncem letošního roku a jelikož v Audi již pilně pracují na vývoji nové generace tohoto modelu, lze předpokládat, že jde o poslední přírůstek do nabídky pohonných jednotek.
Nyní se ale přesuňme do trochu vyšších čísel, další „eko“-novinkou je totiž Audi A4 vybavena úspornější verzí populárního šestiválce 3,0 TDI. Ten od výrobce dostal modernější systém vstřikování common-rail, lepší katalyzátor a propracovanější výfukovou soustavu. Díky těmto změnám nyní splňuje emisní normy Euro 6, které budou v platnosti zřejmě až od roku 2014.
Audi A4 3,0 TDI Clean se přitom může pochlubit kombinovanou spotřebou 6,7 l/100 km a to i navzdory tomu, že to není žádný lenoch. Svědčí o tom i údaje o zrychlení, stovku totiž dosáhne za 6,2 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na elektronicky omezených 250 km/h.
Ceny a další parametry obou novinek se zřejmě dozvíme až ve Frankfurtu.
Klepněte pro větší obrázek
Audi A3
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman | 29 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků