Audi A3 1,2 TSI a A4 3,0 TDI Clean: dvě úsporné novinky pro Frankfurt

Výstavní plocha ingolstadtské automobilky Audi se letos neponese pouze ve sportovním duchu, ale na své si přijdou i ti, kteří se rádi podívají na spotřebu a radost z jízdy vozem zažívají hlavně u čerpacích stanic. Právě tuto, nepochybně velice početnou skupinu zájemců mají olovit hned dvě novinky. Tou první bude stávající generace Audi A3 vybavené novým přeplňovaným agregátem 1,2 TSI a druhou bude A4 poháněná populárním třílitrovým dieselem, tentokrát však v „čistější“ úpravě. Pojďme se na ně podívat podrobněji.

Nový přeplňovaný koncernový čtyřválec 1,2 TSI, který je dalším krokem společnosti v oblasti downsizingu, se již brzy stane součástí nabídek agregátů u všech modelů zastupujících třídu kompaktních vozidel, takže zákazník si bude moci tento agregát zvolit v modelu Golf, z Audi to bude A3 a stranou nezůstane ani Seat. Audi A3 1,2 TFSI zvládne s tímto motorem sprint z nuly na 100 km/h za vcelku přijatelných 11,1 sekund a dosáhne maximální rychlosti 190 km/h. Mnohem důležitější je ale údaj o spotřebě, jenž uvádí, že takto vybavená A3 si v kombinovaném provozu vystačí v průměru jen s 5,5 litry benzínu na 100 km. Koncernová novinka přitom disponuje výkonem 77 kW/105 koní a maximálním točivým momentem 175 Nm mezi 1 500 až 3 500 ot./min.
Prodeje Audi A3 1,2 TSI by měly začít ještě před koncem letošního roku a jelikož v Audi již pilně pracují na vývoji nové generace tohoto modelu, lze předpokládat, že jde o poslední přírůstek do nabídky pohonných jednotek.
Nyní se ale přesuňme do trochu vyšších čísel, další „eko“-novinkou je totiž Audi A4 vybavena úspornější verzí populárního šestiválce 3,0 TDI. Ten od výrobce dostal modernější systém vstřikování common-rail, lepší katalyzátor a propracovanější výfukovou soustavu. Díky těmto změnám nyní splňuje emisní normy Euro 6, které budou v platnosti zřejmě až od roku 2014.
Audi A4 3,0 TDI Clean se přitom může pochlubit kombinovanou spotřebou 6,7 l/100 km a to i navzdory tomu, že to není žádný lenoch. Svědčí o tom i údaje o zrychlení, stovku totiž dosáhne za 6,2 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na elektronicky omezených 250 km/h.
Ceny a další parametry obou novinek se zřejmě dozvíme až ve Frankfurtu.
Klepněte pro větší obrázek
Audi A3
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků