Audi A2 se vrátí, přijde jako elektromobil

Audi A2 můžeme i přes jeho tehdejší technickou pokrokovost a neotřelý design zařadit neúspěšné modely ingolstadtské automobilky. I přesto se se ale k tomuto subkompaktu u Audi rozhodli vrátit a udělat z něj vůz na čistý elektrický pohon, samozřejmě s jinou technikou a odlišným vzhledem.

Celkem logicky zní i argument, že A2 zaplní vzniklou mezeru mezi nejmenší A1 a kompaktní A3. Použití starého označení ovšem přímo neznamená, že novinka půjde ve šlépějích svého neúspěšného předchůdce, jehož sériová výroba byla ukončena v roce 2005, přičemž od roku 1999 se jich prodalo pouze 176 tisíc kusů. Jak jsme již zmínili v úvodu „reinkarnovaná“ A2 by měla být zvláštní v tom, že k dispozici bude pouze s elektromotorem, čímž se z něj stane vhodný vůz na krátké městské projížďky, vyznačovat by se měla snadnou obsluhou a technickou nenáročností, pochybujeme však, že se z něj stane elektromobil (nebo hybrid) pro masy. Spíš půjde opět jen o čistě módní záležitost...

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A2 první a zatím jediné generace

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků