Audi A1 se nedaří, prodeje jsou velmi nízké

97 komentářů

Fotografaktu.cz
26. prosince • 21:20

Hádáte se jak malý holky. Design Audi A1 nelze nijak objektivně změřit, někomu se líbí, někomu ne. Myslím, že existují mnohem ošklivější automobily s nepoměrně úspěšnější historií a budoucností. Audi samotné má typický druh zákazníků, kteří budou díky důvěře ve značku kupovat další modely do firmy, pro rodinu, na chatu...to ovšem automaticky neznamená, že se nepodívají na ceník a jen ukazují v showroomu, co hrdlo ráčí. Audi A1 se mě osobně zdá velmi drahá a přitom na ni nelze nalézt nic, co takovou cenovku ospravedlňuje. Pro 95% potenciálních zákazníků je to pouze 3x dražší Polo s trochu lepší výbavou a snad i technickým zpracováním. Za to mě prosím nekamenujte. Jedná se totiž o fakt, nikoliv spekulaci! A teď upřímná anketa pro zastánce Audi A1: Kdyby jste měli 600 000 kč na nové auto, opravdu zvolíte, co tak hrdě obhajujete?

stenly
21. prosince • 21:49

obávám se, že nízké prodeje nejsou způsobeny pouze cenou.. to auto prostě není hezké.. je to v rysech takový zmenšený velký model Audi
auto se musí líbit, jinak kupec odchází

kamil
23. prosince • 8:46

Musí líbit ? Podívej se na Toyotu, moc krásy nepobrala a je to nejprodávanější značka na světě. Pak tady je VW, usedlý nudný design a je druhý nejprodávanější na světě.

Pavel_
19. prosince • 23:31

Ano je to AUDI jistě kvalitní...ale lidí, kteří mají peníze si nekupují takhle malé auto vetšinou. A ikdyž to bude žena. Tak si radši za ty peníze koupí Ford Kuga nebo něco takového. A designově je to naprostej paskvil. Po konec předních dveří je to klasické audi...ale ten zadek děs a hrůza.

Uwe Filter
19. prosince • 21:13

Nalejme si čistého vína a koukněme se na fakta, která nejdou zpochybnit.Za 3 měsíce prodeje Audi A1 v ČR bylo zaregistrováno 93 kusů (viz SDA)... Ovšem 68 registrací bylo ještě v ten samý mesíc (nebo následující) zrušeno - vozy byly tzv. reexportovány. Takže nám zbývá 25 kusů... Dealerů Audi je přesně 20, přičemž přepokládám, že každý musí mít aponň jedno demo, aby ho předvedl zákazníkům... Z bombastických 93 kusů nám tedy zbývá trapných 5, které se dostaly ke skutečným majitelům...Ostuda? Jistě...!

Toper
19. prosince • 21:21

Článek se věnuje globálním prodejům A1. Myslet si, že by se na tak malém a v podstatě bezvýznamném trhu jako ČR prodávalo drahé Audi A1 v nějakých velkých kvantech, je utopie.

Uwe Filter
19. prosince • 21:26

Já chtěl pouze poukázat na to, jak se taky "vyrábí" čísla prodejnosti, nic víc... Chápu, že je z globálního hlediska ČR bezvýznamná.

Toper
19. prosince • 21:56

Ano, o těch reexportech byl nedávno někde článek. Pravda, že to absolutně degeneruje prodejní čísla.

Tycoon
19. prosince • 15:05

... typický zákazník Audi si nekupuje "stylovku", ale velké robustní auto, které budí respekt. Pro ženské a metrosexuály je zjevně přitažlivější "hravé" Mini nebo Fiat500. Audi A1 prostě nemá žádnou cílovou skupinu. Ceny jsou vysoké a přitom se musí připlácet třeba i za klimatizaci, kterou už dnes má v základu nebo v druhém stupni výbavy většina "obyčejných" aut.
Dá se očekávat, že za 2-3 roky Audi potichu stáhne tento model z nabídky.

naviculare
18. prosince • 21:52
Pepa
18. prosince • 18:36

Audi, dělá dobrý auta, ale prémiovka je to možná až teď. Před deseti lety byla jejich reklama na náskok díky technice výsměchem všem jejich klientům, bo vlečná ramena fakt nejsou nic moc. Tak na úrovni Renaultu :D. A kouřící diesely s poměrně velkým hlukem a vibracemi asi taky ne. Pokud vím, tak jízdní vlastnosti taky nic moc. Vlastně Audi moc nechápu. Před 30 lety to byly levný auta, který dost hnila, ale za ty prachy nabízely docela dost. Dneska je to drahý a moc to nenabídne. Za ty prachy bych šel do SuperBa v kombiku.

Radek.
19. prosince • 5:13

Sorry Pepyku, ale dělat hospodský závěry na základě 30 let vylítanejch bazarovejch Audin a stavět proti nim "český sen" (lehce jetej, možná trošku ťuklej, ale fkombajnu, fturbíně a na hlínách" dneska dovede každej vůl...

Toper
18. prosince • 18:47

Ty máš ale dojmů. :-D
Za ty prachy co stojí audi, bys možná mohl jít i do Mercedesu nebo BMW. Ti jsou na tom cenově prakticky stejně a ne jako nějaký Superb. :-D

Rover623
18. prosince • 15:11

Audi už dávno není prémiovka a je fuk jestli je to tohle A1 nebo A6,tím,že používají techniku a vlestně všechno od VW se deklasovali na úroveň obyčejného Superbu.Většina automobilek používá společnou podvozkovou platformu,protože vývoj nové je značně drahý,ale nějak jsem si nevšiml,že by Aston Martin nebo třeba Lamborghini sdíleli se svými soukmenovci něco jiného než podvozkovou základnu,bohužel i velká ayta od Audi sdílí s takovým Superbem více než by bylo zdrávo.Tahle A1 je prostě drahá Fabie,ať se vám to líbí nebo ne,je nová karoserie,změny v interiéru a malé změny v motorech a podvozku,ale nic zásadního a připlatit si tak zásadní peníze jen za to,že mi na nohy nebude padat kobereček jako u Fabie,to opravdu udělá jen blázen

Toper
18. prosince • 18:44

Celkově Audi toho až tak moc s VW nesdílí. Čím větší model, tím méně společných dílů.
I platformy jsou jiné (krom těch malých), protože audi používá podélně uložené motory.A1 nemá s Fábií společnou ani tu platformu, ani podvozek a dokonce ani karoserii a ani ten interiér... Fabia stojí na staré platformě PQ24. A1 Polo a Ibiza už mají PQ 25. ;-)

war
19. prosince • 8:17

A ja porad ziju v domneni, ze kdyby Piech neprosadil Phaetona, tak by A8 byla tak k smichu jako prvni generace byly. A jeste bych musel plakat za Bentley

maRKus
18. prosince • 16:29

Jasne.. vzdyt lambo nema od VW gropu nic... jen elektriku, tlacitka, packy, topeni, navigaci atd atd atd atd atd.... A to ze audi neco sdili s ostatnima z VW group nevidim jako pruser, ale jako prijemny zjisteni kdyz se vysere nejakej dil, protoze ho koupim za pulku penez nez u MB & BMW (proti kterym nic nemam) audi i bmw je doma :)

war
19. prosince • 8:11

Ano. To je typicky cesky nazor o ojete bide pod rouskou luxusu vyuzivajici starline a vrakace pod heslem kup si svuj ukradeny dil

ObiWanKenobi
18. prosince • 13:47

vsetci sme sa navazali do ceny toho prtaveho auta a teraz je to tu, neboli sme jedini, co to tak vnimali. Audi vobec nepocuva ludi, drbne si vysoku cenu na auto, ktore je male a na rozdiel od imidzoveho Mini nema ziadnu historiu. Nehovoriac o tom, ze je pekne iba spredu, z boku to vyzera ako vajce :-) Aby to bola imidzovka, muselo by to vyzeat uplne inak ako ostatne Audi, ale nevyzeraaaa :-)

čtenář
18. prosince • 13:36

Mě se nelíbí a je drahý

AR
18. prosince • 13:50

Za třídveřové auto dát tolik peněz, které navíc nevypadá až tak dobře, aby mohlo tolik stát, si může koupit akorát člověk, který to nemá v hlavě zcela O.K.

KeMs*
18. prosince • 12:37

Za takovou cenu se na to auto vysere kazdy!!!!! Kdo si to koupi je bud blazen a nebo bohac a verny znacce audi takze muz manzel ma A7 a zene svoji koupi A1 a synovi A3 a je to rodinka audi. Jinak to auto je pro vysmech i kdyz vypada velmi efektnivne a vyzivave tak i tak za tu cenu se drzim za hlavu stat to 349.000 tak nepremyslim ale to co ona stoji je uz myslenka si koupit JEtta nebo uz Golfa a cokolik od VW ktere se podba autu vice nez tenhle Mini sulin.:-))

Horatio
19. prosince • 7:58

Máte pravdu . Je to rozožranosť . B-]

Host1
18. prosince • 21:14

Jestli cílem Audi bylo udělat A1 coby vánoční dárek pro manželky zbohatlíků, měli tomu dát jiný design. Neříkám, že tento je hnusný, ale podle mého názoru by z fotek A1, MiTa, Mini a pětistovky vybralo jako nejhezčí Audinu maximálně 5 procent ženských.

Radek.
19. prosince • 4:52

Zbohatlíci které znám sice občas mají divné úchylky - ale "nakupování low-endů" (ať jde o hodinky, mobil, auto, člun, barák a nebo čubku) mezi ně teda rozhodně nepatří - a tuplem kdyby se jednalo o starou: Ta je přece jejich výkladní skříň - takže když už Audi, tak minimálně Q5...

Toper
18. prosince • 12:51

Vidím, že jsi ještě malé dítě, které nechápe, že existují i auta, které nemusí být velké na to, aby byly i drahé.
Tohle by tu mělo pochopit více lidí.

Host1
18. prosince • 20:58

Tohle si zjevně myslí i u Audi. Jen jim nedošlo, že přemrštěná cena a čtyři kroužky na chladiči automaticky neznamenají vysoké prodeje. Malé drahé auto totiž musí mít i nějaký X-faktor (třeba legendu typu 500 jako předobraz), aby se dobře prodávalo.

KeMs*
18. prosince • 12:54

Ano chytraku tak nam to povez? V cem spociva tvoje myslenka? Vime ze mas v garazi HTP V3 ale tohle je proste male auto za tu cenu rozumis? i kdyz je to audi!

Toper
18. prosince • 13:09

Vím, že sis asi myslel, že když Audi udělá malé auto, tak na něho musí dosáhnout každý jouda včetně tebe. Ale zklamu tě, stejně jako si můžeš koupit digitálky od vietnamců za padesát korun, tak existuje možnost hodinek za několik (desítek) tisíc Kč. U aut je to stejné. Nikde není psáno, že malé auto nemůže být drahé. Nikde není psáno, že pokud Audi prodává malý vůz, musí být levný a musí to být masovka. Kdepak.

armanyk
18. prosince • 17:41

Možná by ses divil, ale bohatí lidé, kteří si své peníze poctivě vydělali, daleko více než by se zdálo hledí na to, jakou hodnotu za své peníze dostanou. Ano, třeba si koupí Veyrona, ale dostávájí za to špičkovou techniku i image, bohužel A1 nemá nic z toho.
Je to celkem pěkný doplněk pro manželku k manželově A8, to je asi tak vše.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
18. prosince • 18:32

Tohle vytáhne vždycky někdo, kdo o tom ví z doslechu. Poctivě vydělané peníze a podobné fráze.
Je to jen tvůj dojem. Realita je jiná. ;-)

Petr
19. prosince • 13:42

Neni, Audi je jenom lepsi konfekce. To, ze se par majitelu Fabie HTP ukaji nad A1 tim, ze v podstate maji za menis cenu premiove auto na tom nic nezmeni.

Toper
19. prosince • 16:08

Ano, Hyundai a Kia JE lowend, smiř se s tím.

KeMs*
18. prosince • 13:38

Chapu tvoji myslenku joudo..ale to auto je male damske a jeste ktomu nenabidne nic co by nemela nemecka konkurence nema nic zavratneho cemu bych se divil a musel si rict jo tohle to ma tu cenu!! Kdyz uz mluvis o hodinkach tak stoji ne desitky stoji i miliony a statisice ale to jsou hodinky ne kvuli znacce jako je AUDI ale kvuli tomu ze jsou vyrabeny rucne a zrucne a dlouhe casy nejsou to jen elektronicky krystalky ale mechanicky hodinky nekdy osazenej diamanty drahymi kovy a hlavne precinze vyrobene proto stoji tolik..rolex, timex a vsechny svycarsky jiny znacky a moderni armani dg nebo treba lacoste guess gucci jsou to vse pilne rucicky maji tu hodnotu!! Ale tohle audi je jen kvuli marketingu a svemu jmenu tolik predrazene!! Co nabizi vic? nebavim se o korejcich fracnouzich nebo svedum ale obecne uz to polo se tomu rovna a je cena jinde nebo fabia rs je take jinde nebo jetta nebo golf nebo mini..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
18. prosince • 18:38

Už od prvního příspěvku jsem věděl, co jsi zač.
Zmiňovat mezi hodinkami americký TIMEX, které jsou asi největší masovkou na světě (sám jedny mám) a prezentovat je jako něco extra, opravdu ne.
A dále ani módní značky, které s opravdu dobrými hodinkami nemají vůbec nic společného...Koukni se někdy do konfigurátoru k Audi a zeptej se sám sebe, kdo nabízí víc? Nikdo. Německá prémie má v podstatě nabídku výbavy identickou. Podívej do konfigurátoru Audi a zeptej se sám sebe, kdo má nabídku výbavy větší? Takže tvé řeči o bublině jménem Audi mají opravdu hliněné nohy. ;-)PS: Zkus zapracovat na gramatice, takhle od začátku vidím, že jsi ještě neukončil ani základní vzdělání. B-]

kamil
19. prosince • 18:37

Já teda Audi za prémiovku považuji, nicméně její současná nabídka nic moc.TOP střední třída:
Audi S4 - 3.0 TFSI 245kW
Lexus ISF - 5.0 V8 311kW
BMW M3 - 4.0 V8 309kW
Mercedes C63 AMG - 6.2 V8 336kWKde mají nějaký pořádný osmiválec jako konkurence ? Nabízí max foukaný šestiválec.TOP vyšší střední:
nová Audi A6 - 3.0 TFSI 221kW
Lexus GS460 - 4.6 V8 255kW
BMW 550i - 4.4 V8 turbo 300kW
Mercedes E63 AMG - 6.2 V8 386kWZase nabízí max foukaný šestiválec, osmiválec žádný, alespoň zatím.

Toper
19. prosince • 19:15

Nejvýkonější modely od Audi mají označení RS. Že zrovna teď není v nabídce, protože stará se už neprodává a novou ještě nepředstavili, to je věc druhá. Ale nepsal bych tu, že nic takového nikdy neexistovalo a existovat nebude. Modely RS konkurují Mkovým BMW atd. nikoli Ska.Je velmi jednoduché vypíchnout něco a pak ukazovat, že ostatní to nemají. Koukni se, jaké nabízí BMW naftové osmiválce či ehm, dvanáctiválce. Nenabízí. A to nejsou zrovna motorizace, o které by nebyl zájem.
Stejně jako s tou A6. Je tu nový model, který bude po novém roce k objednání a jak už to tak bývá, motorová paleta se rozšíří časem. Takové BMW zase nenabízí k určitým motorizacím xDrive a rozhodně mu to nevyčítám.Každý má něco, co ten druhý nemá, nebo to nemá zrovna v tuto chvíli. Ale na tomto základě bych rozhodně automobilku nehodnotil.

kamil
20. prosince • 13:31

Ano, aktuálně nejsou RSka v nabídce, proto na položenou otázku:"Koukni se někdy do konfigurátoru k Audi a zeptej se sám sebe, kdo nabízí víc? "odpovídám, v tuto chvíli všichni ostatní. Za týden to může být klidně jinak.

Toper
20. prosince • 14:10

Člověče, řešíš neustále záležitosti, o které tu v tuto chvíli vůbec nejde. Zkus se zaměřit na podstatu. Buď ti jde o neustálou a mnohdy nesmyslnou opozici a slovíčkaření, nebo se potřebuješ hádat. Já nechci nic z toho.

kamil
23. prosince • 8:41

Tak proč tady tvrdíš, že nikdo nenabízí víc než Audi když to není pravda ? Pak nebudu muset psát své upřesňující příspěvky.

Toper
23. prosince • 11:26

Protože to píšeš jen na jednu stranu.
Buď se vyžíváš v listování v katalozích a realita je ti naprosto vzdálená, nebo jsi obyčejný hnidopich. Každá automobilka má něco v tuto chvíli v nabídce a něco přijde později. A že se to někdy nepřekrývá a jindy zase ano, neznamená, že by to jeden či druhý neuměl.

Radmil
19. prosince • 22:20
KeMs*
19. prosince • 22:05

Pane Kamile nesnazte se tu nabizet neco co uz neni a nebo neco co je nepravdive! Od kdy Ska jsou nejvykonejsi TOP modely?? Kdyz uz chcete srovnavat nejvysi modely tak proc u te vyssi stredni uvadite AMG a nemate tam proti tomu teda M5 a RS6?? S4 ma jen 245kW ale kdezto RS4 ma uz 4.2l 309kW!! A zminena A6 ma verzi RS6 a ta ma dokonce 5.0l 426kW a to jsme uz nekde jinde!!! A tak si zjistete info a pak tu piste! A je pravda ale ze uz to audi nenabizi jsou to starsi modely ale po novem roce se uz maji snad nejake navrhy resit doufam. Cekam na novou RS skupinu 4ku a 5ku a 6ku.

kamil
20. prosince • 13:28

Já vycházím z aktuální nabídky a RS4 ani RS6 na stránkách Audi.cz není. Vy je tam vidíte ? Klidně mi dejte přímý odkaz. Totéž platí pro BMW M5, já ho na českých stránkách BMW nenašel, takže jestli ho tam vidíte, tak ho tam klidně dopíšu.

Toper
19. prosince • 22:12

RS5 už je, čeká se na RS4. Nová RS6 tu nebude dříve jak za 2-3 roky (asi).

KeMs*
19. prosince • 22:15

Pardon ano 5ka je myslel jsem tam 3ku.

kolemjdouci
18. prosince • 15:13

Timex, Armani, D&G, Lacoste, Guess, Gucci - prej luxusni rucne vyrabeny hodinky :-D:-D:-D

jogurt
18. prosince • 21:01

hezké značky, jen vyráběné už léta v Číně. Ve dne do originálních krabic, v noci do kartonových.

Radek.
19. prosince • 5:04

Outsourcing v Číně (bohužel pro nás) funguje přesně jak píšeš - s tím že i po skončení (obvykle omezené) zakázky už se v druhé hale vesele pokračuje dál, jen tu kvalitu už nikdo moc nehlídá.
Průšvih je, že spousta US firem (textil, elektronika,...) už zašla tak daleko, že kromě prosté výroby už outsourcují i konstrukci a design - čímž si de-facto sponzorují budoucí konkurenty. Tradiční značky už jsou dneska opravdu jenom o marketingu, Audi i Cartiera nevyjímaje...

TT
18. prosince • 10:55

Teď jsem dohledal prodeje mita, pro audi asi tristní zjištění ze i špatně hodnocené mito se prodává v objemech nad 60tis ks. Mini bude mít jistě slusne prodeje také!

Mr.Murphy
18. prosince • 12:03

kdepak jsi našel lprodeje Mita?

Rode
18. prosince • 8:40

to auto je super o tom zadna, cena se muze zdat kapku vyssi, ale to neni japonec ci frantik, aby to muselo stat 250v plne vybave. Hodinky od Cartiera si taky nekoupi blebs, ale jenom par vyvolenych.Dle meho neni problem s prodeji, problem je s presprilis smelym planem. Pokud budou prodavat 40-50tis. kousku rocne, pak je to na to auto adekvatni, 100k je ustrel.

Ef
18. prosince • 18:48

No rovnávat renomé Cartiera mezi hodinkama a Audi mezi autama je trošku silná káva. Cartier je mezi hodinkama luxusní značka zatímco Audi je lepší automobilová značka. Na luxus jsou zde jiní..ostatně ty prodeje A1 to jen potvrzují. Mám pocit že si Audi myslí že jejich zákazníci jsou asi už fakt tak zblí z jejich marketingu že přestanou u nákupů úplně uvažovat. ale ouha tak daleko to jeětě nedošlo:-P

Anonym
18. prosince • 12:10

Sice nevím, co je blebs, ale jinak je váš příspěvek velmi inspirativní. Až budeme mít ve firmě špatné období, řeknu majiteli, že prodeje vlastně nejsou špatné, pouze plán byl příliš smělý:-P

Mr.Murphy
18. prosince • 9:53

srovnávat hodinky od Cartiera s přebouchaným VW Polo může jen opravdový fanda Audi ;-)

Rode
18. prosince • 10:11

kdyz muze aston martin prodavat toyotu iq za 700-900tis. tak muze audi prodavat polo za 400-600tis.proste je to jen o tom, ze chuda cast obyvatel nema love na to dat za nakupni tasku ty love, tak to odsuzuji. mit plnou prdel dolacu, kopil sis uz davno 3 kousky.

armanyk
18. prosince • 10:34

Problém je v tom, že Audi je masovka pro zbohatlíky, nikdo se za ní neohlídne, jezdí jich tolik, že pro někoho, kdo chce trochu styl a odlišit se, nemá audi co nabídnout a A1 už vůbec ne.
Nezachrání to ani pětidveřový model, spíše naopak. Kdo chce praktické auto, koupí si úplně něco jiného, než malou A1.
Dlouhá léta se Audi oháněla tvrzením o technologickém náskoku, ale to už taky dávno není pravda. Je to prostě služebák pro vyšší management. Nic stylového, nic vyjímečného.
S mini, F500 i AR Mito nebo DS3 je aspoň zábava, stojí podstatně méně než A1 a jsou jakž takž stylové (alespoň ne nudně tuctové).

Rode
18. prosince • 10:44

a proc se ma porad nekdo za necem otacet? Uniformu ma v techto cenovych relaich kazdy, kdo chce neco extras musi jit o dve-tri levele dal. Ano audi neni nic extras, je to ten samy middle class jako BMW ci MB. Nad beznou produkci pro delnase, tak pod produkci pro top segment.O tom co je a neni stylove bychom mohli vest nekoncici debaty. Stylove je pro kazdeho neco jineho. Tak jako jsou lidi kterym se A1 nelibi, jsou takovi co nemusi mini, ds3, f500 ci mito.Tech 70-80tis. kusu ve vsech verzich audi prodavat bude, to je na auto teto velikosti a ceny dost solidni cislo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaK
18. prosince • 11:26

Myslím že Yazaman to vystihl naprosto přesně - Audi v první řadě není žádná prémiovka. Používá tu samou techniku jako zbytek koncernu, stejný motor, stejný podvozek. Audi není stejná třída jako M-B nebo BMW, ty auta pro masy nedělají. On by si taky hodinky od Cartiera těžko někdo koupil, kdyby v pozlaceném pouzdru byl strojek MPM.
Jinak hlavní problém vidím v tom, že kupec který chce prémiové auto a má na něj si nekoupí malé městské vozítko, navíc překarosované polo s pár luxusními doplňky za dvojnásobek.

Toper
18. prosince • 11:33

Ale vůbec ne.
Audi prémiovka je, bez diskuze.
Koukni se, za jeké ceny se prodává a jak jí to jde. Máš li v kapse cca 1.5 mio a chceš nové auto třeba s určitým velkým motorem a výbavou, výběr se ti zcvrkne na pouhou německou prémii. Ostatní se na ně můžou dívat jen z uctivé vzdálenosti.
BMW a MB jsou to samé co Audi. Někdy si ty auto v salonech vyzkoušej, i když si osobně myslím, dle toho co zde píšeš, že se tě to vůbec netýká, a pak poznáš, že ty auta si nemají co vyčítat. Stejná výbava, stejné rozměry, obdobné chování na silnici, obdobné motory.
Problém A1 je jeden, že na něho teď nemají lidi peníze, stejně jako na hromadu jiných drahých věcí.

Petr
19. prosince • 13:36

Audi je premie leda v tvych mokrych snech.

Toper
19. prosince • 16:09

S faktem, že je Audi německá prémiovka, nic nenadeláš. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš se vztekat, ale to je asi tak vše, co s tím můžeš udělat.
Ty ani já na ten fakt vliv nemáme.

Jancula
21. prosince • 21:30

Audi je premia. Ale nie je premiovka ako premiovka. Audi stoji podla vseobecnej mienky nemcov v hierarchii premioviek najnizsie. ... 1. Porsche, 2. MB, 3. BMW, 4.Audi ...

Antiautomat
18. prosince • 15:22

A1? je to taka ista 'premoivka' ako ine modely s polovicou zhodnych dielov z auta o polovic u lacnejsieho a tou istou vyrobnou technologiou, v pripade A1 je samozrejme podiel standardnych dielov ovela vyssi. Takze cena sa urcila zjavne podla toho kusku leskleho lacneho plastu na grile, ktoreho vyrobne naklady su mozno 1 euro za kus. (keby to aspon bol pravy chrom, ze). Ok, pardon, este je jeden na zadnom dekli a jeden na motore. Super kupa.
Ten isty efekt ako v hociktorom obchode, kde sa do najviac napadneho regalu nahadzu vsetky mozne predrazene hovadiny, hlavna vec ze je na nich nalepka ''neu, new, nove'' (co ma teda uplne vytaca). Akonahle je na niecom ta priblbla nalepka, tak zakaznik si moze byt takmer 100% isty ze ma co do cinenia s dost ubohym utokom na jeho penazenku. V pripade A1 zjavne to iste. To auto sa mi celkom paci, ale z jednoducheho principu ze je to proste predrazene by som to nechcel.

Toper
18. prosince • 18:29

Podívej, normálním kupcům je absolutně jedno, jestil auto sdílí to či ono s nějakým sesterským modelem. Nejdůležitější je, jak celek působí. Podvozek A1 je výborný, jinak naladěný, než v Polu. Ty auta jsou jízdním projevem odlišná.Vzhledově je to taky nebe a dudy a opravdu nikdo normální nepozná, že ty auta mají něco společného. Jiná karoserie, jiný interiér. Shodné jen motory v katalogu.Takže s tvým pohledem nemohu souhlasit z toho důvodu, že ty auto hodnotíš dle počtu dílů, které sdílí a já ho hodnotním jako celek a jak na mne ten celek působí.

TT
18. prosince • 10:45

Nebude ani nahodou!

Toper
18. prosince • 11:22

Zbytečně se tu prsíš.
Asi nikdo nepředpokládal, že by Audi prodávalo teď, v době, kdy má polovina automobilek problémy s prodeji a celkové globální prodeje v Evropě už několik měsíců padají, nějaké ohromné kvanta modelu, který patří do úzkoprofilového zboží prémiové automobilky.Srovnávat to s Mitem? Asi moc dobře nejde, Mito je stěžejní model automobilky, která má celkově pětinové prodeje oproti Audi, je taky levnější a není to neměcká prémie. Prodejům určitě pomůže pětidvéřová varianta, ale ani s ní nebudou stotisícové prodeje. Na to je tohle autíčko moc drahé a kupní síla Evropanů v této době příliš nízká.Ale i tak si myslím, že současný výsledek nijak špatný není. Když se kouknu, co prodává mrtvý SAAB (a to je pořád méně), nebo celkově co prodá Alfa, bude prodej cca 40 tis kusů za 2/3 roku poměrně slušný výsledek.

kamil
18. prosince • 12:46

Mini prodalo za 1-9/2010 v Evropě cca 99tis. aut a Smart jich prodal cca 65tis. Ve srovnání s nimi jsou prodeje Audi mizerné. Uvidíme jak se jim bude dařit příští rok až budou mít i pětidvířko.

R.EE
18. prosince • 13:23

Ono Mini ma jednu silnou vyhodu a to je UK (Smart v podstate taky). V Anglii je popularni a jezdi jich tam neskutecny mnozstvi. No Smart ma v Anglii strasne nizky pojisteni, takze jich tam jezdi docela dost, ale Mini v Anglii je klasika ...Zajimala by me statistika kontinentani evropy, urcite by to byl znatelny rozdil.

kamil
19. prosince • 18:49

V UK se prodá ročně cca 36tis Mini (2010), tedy cca 28% jejich celkové produkce (pro srovnání Škodovka prodá v UK cca 35tis. aut) a cca 7tis. Smartů (cca 8% produkce).

honza
19. prosince • 5:08

Mini i Smart jsou jen tak mimochodem popularni i ve Skotsku, Walesu a Severnim Irsku. ;-)

Toper
18. prosince • 12:54

Osobně jsem nečekal, že by Audi se svým doplňkovým modelem bylo schopno konkurovat modelům automobilek, které jsou stěžejní. Chtě nechtě každý, kdo tomu trošku rozumí musí uznat, že Audi staví především na modlech vyšší střední, nikoli na malých modelech.

kamil
19. prosince • 18:40

Já bych zase očekával, že prodeje by měli být větší, protože Audi je proti těmto značkám obyčejná masovka. Mini a Smart jsou exluzivní značky, specializující se na "výjimečná" prdítka. Nicméně třeba až nabídnou i pětidvířko, tak je v prodejích konečně porazí.

Toper
19. prosince • 19:03

Audi určitě masovka není, už ta cena to naznačuje, že není nikterak "masová".
Pětidvéřový model pomůže, ale určitě prodeje neznásobí. Můj odhad je, že se pak dostanou někam k 60-70 tis/rok.

kamil
20. prosince • 13:22

Masovost se neurčuje podle ceny, ale podle toho kolik těch aut jezdí, tedy dle prodejů a podle nich Audi je masovka. Když se koukneš na prodeje za 1-9/2010 v Evropě:Audi - 474tis
BMW - 456tis
Mercedes - 584tis.
Chevrolet - 134tis.
Fiat - 798tis.
Volvo 170tis.
Opel - 823tis.
Honda - 147tis.
Mazda - 149tis.
Nissan - 340tis.
Hyundai - 275tis.
Kia - 200tis.
Dacia - 209tis.
Toyota - 487tis.
Škoda - 354tis.
Seat - 234tis.Jen v rámci koncernu prodá víc než Škoda nebo Seat, v prodejích dohání i Toyotu.

Toper
20. prosince • 14:13

Zase řešíš následek a nikoli podstatu. Já se tady nepotřebuji bavit o výsledku, ale o proměnných, které za výsledkem stojí. To mne zajímá.

kamil
23. prosince • 8:44

Jaký následek ? Audi je masovka, tys to zpochybnil, tak jsem to upřesnil a podložil fakty. Ostatně to, že chtěla prodávat 100tis. A1ček jen podtrhuje, že jde o masovku. Na tom není nic špatného. Jak je vidět, tak BMW nebo Mercedes jsou v Evropě taky masovky, ve zbytku světa už ne.

Toper
23. prosince • 11:28

Nevím vůbec kam míříš a o co ti jde.
Masový automobil asi nikdy nebude ten prémiový, na to jich jezdí zatraceně málo. Bráno z globálního pohledu. Čím dražší automobil, tím menší "masovka".

armanyk
18. prosince • 17:33

Jistě všichni pamatujeme malý model A2, který byl docela zajímavý, jednoprostorový mini MPV, a taky nezaznamenal žádný větší úspěch. Prodával se v malém množství řadu let a jeho cena byla o dost příznivější, než má dnes A1.
Obávám se, že A1 čeká stejný osud. Toper má pravdu, že audi loví ve vodách střední a vyšší třídy.

Yazaman
18. prosince • 9:22

Problém je se samotnou ájedničkou. Hodinky od Cartiera by si taky vyvolení nekupovali, kdyby každý věděl, že je to obyčejný levný strojek, jen trochu načančaný a s padesátinásobnou cenovkou. V článku zmíněné Mini prostě není jen předraženou verzí jiného auta od BMW a Fiat si s Pandou převlečenou za pětistovku nehraje co se týče ceny na nějakou prémii. Navíc obě auta na rozdíl od A1 odkazují na legendy a mají prostě styl.

Skyline
20. prosince • 13:09

Mas pravdu jen castecne, resp. neuspech A1 je pri srovnani se svetem hodinek spis podivny, nez logicky.A1 totiz neni zadny Cartier, je to spis neco jak Tag Heuer. No a Tag Heuer stoji tezke prachy, pritom je to jen "obycejny levny strojek, trochu nacancany" - a funguje to. Nejen Tag Heueru, ale i spouste dalsich.Takze ja celkem chapu, ze Audi ocekavalo prodeje mnohem vyssi, protoze proste Evropa je plna snobu, kteri koupi i pytel od brambor, kdyz na nem bude stitek on Vuittona. Tedy v tom, ze je to jen navonena plecka problem neni. Problem je asi skutecne spis v tom designu, pripadne v ochote lidi za takove auto platit ocekavanou cenu.

zkw
20. prosince • 14:49

to stym tag-heuer si myslel uplne vazne??? levny strojek, trochu nacancany??? mas potuchy ake strojky oni robia??? ako vyvijaju, ake maju patenty??? chlape, tu si strelil tak vedla, ze je to az hanba!!!

Skyline
20. prosince • 15:57

Doporucuji se uklidnit a podivat se, ktere hodinky v sobe maji strojky ETA, at uz zakladni plecky nebo Valjoux a kolik s nimi ty hodinky stoji. O Caliber 5 nebo 360 tady nikdo nemluvi.Navic se smir s tim, ze TG je v ramci koncernu LVMH to stejne, co Audi v ramci VW - tedy takova lepsi tuctovka, rozhodne ne nejaky mega luxus (tomu odpovidaji jak ceny, tak marketing). Top nabidku obstarava u VW Bentley a u LVMH Hublot. Takze ano, myslel jsem to vazne, ETA je levny strojek, trochu nacancany. Mam potuchy o tom, ze maji i lepsi veci, ale i to Audi ma lepsi model, nez je "jednicka". Vedle jsem nestrelil, trefil jsem presne husu zkw;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zkw
21. prosince • 10:46

teraz si este raz precitaj moj prispevok a ukaz mi, kde by som ta ja urazal? jeden prispevok, kde by som pisal o strojkoch ETA... ty si napisal ze TH je hovno v drahom kabate. nepisal si, ze robia aj super dobre strojky, ci ano? kasli na to, je to o A1. o hodinkach sa mozeme hadat inde. a ked budes na tom trvat, tak aj urazat. B-]

Skyline
21. prosince • 11:00

??? Nejak jsem nepochopil narazku na urazeni, ale to nevadi. Ano, napisal som, ze je to ho.no v drahom kabate, protoze je to pravda a duvodem toho je ETA inside. Ne, nepsal jsem, ze robia aj super dobre strojky, protoze nevim, proc bych to mel v souvislosti s prirovnanim k A1 psat.Nejak mam dojem, ze mas problem chapat psany text a navaznost prispevku v diskusi. Soucasne jsi nejspis fanousek TG a tak ti nevadi, ze hodinky za 30k maji strojek na urovni Seiko 5, coz je asi tak 10-15x predrazene jen kvuli tomu logu. O baterkovych Aquaracerech za 35k, ktere maji s trochou nadsazky strojek z Casia za dva litry nemluve. Proste navonena bida, at se ti to libi, nebo neB-]

TT
18. prosince • 9:14

Já bych naopak řekl ze je dost nepovedené auto a cena to jen pohrbiva.... 30-40 tis je reálný první rok, další rok to vidim na bidnych 20-30 tis. Jak mini tak mito je o 100% lepsi a hlavne levnější volba!

Rode
18. prosince • 9:44

v cem je mini a mito lepsi? ze maji jiny design, ktery se nekomu libi a nekomu ne? a reci o tom jak co jede a nejede a sedi jsou fajn, ale z majitelu co znam a maji tato auta ani jeden z nich neni schopen vyuzit ani 50% toho vozu.neni duvod, aby A1 stalo co to alfa, ktera je dobra akorat vzhledem a i ten je u mita pro mnoho dost ujety.nicmene A1 je nyni 3D a prijde jeste 5D, takze tech 70tis. rocne nebude zadny problem. Uz nani do dubna dodaji cca 65-70tis 3D verzi, takze od puvodniho planu nejsou az tak daleko.

neodhalitelny
19. prosince • 9:52

Promin, kolik mas najezdeno v MiTu, ze tvrdis, ze je dobra akorat vzhledem? My mame najeto v 155konove verzi 45k kilometru a ten motor je opravdu skvelej... a ten 170konovej musi bejt jeste lepsi (-: Nerikam, ze mi na tom aute vsechno vyhovuje, ale tvrdit ze je dobra jen vzhledem.....

pepe
19. prosince • 10:22

A s jakym jinym motorem o podobnem vykonu jste jeste jezdil, ze tak soudite? Kdyz nekde presedla z 60k auta do 150k, tak je celkem jasne ze se mu zda super ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
neodhalitelny
19. prosince • 11:03

Milý pepe, nevim, jak jste přišel k tomu, že jsem přesedlal z 60k, ale myslím, že mohu docela relevatně srovnávat - mimo zmíněného MiTa jsem vlatnil Toyotu Celicu 85kW, Ford Probe 85kW, a nyní mám ještě AR145 Turbo - 154kW a to nemluvim o autech, co jsem mel jen tak na projeti... Je mi jasné, že jste tak fundovaný odborník na motory, že bych měl dát zapravdu Vám a ne odborníkům, kteří tento motor ocenili v různých anketách.... btw.. kolik toho máte v MiTu 155k nebo 170k naježděno Vy?

TT
18. prosince • 10:44

Duben až konec roku je 30 tis, to je 3400 aut za mesic, ročně tedy 40 tis aut.... A to je první rok kdy existuje wow efekt, teď to půjde už jen dolu. Design je otázka nazoru a vkusu, zrovna a1 designove je dost fadni a bidna, oba konkurenti mito i mini a nyní i ds3 nabízejí vyrazne víc za méně peněz. Audi proste malá auta neumí, po druhé udelali předražené malé auto. Opět se nepoucili z a2.

Mr.Murphy
18. prosince • 8:12

..... to auto je opravdu extrémně předrazené.....

Tano
18. prosince • 8:22

A nebo Audi na začátku dala takové přemrštěné ceny schválně, aby za pár měsícu mohla udělat velkou slevovou kampaň, kdo ví? :-)

Radek.
19. prosince • 5:06

Tak to by teda bylo sebemrskačství :-D
(v knedlolandu - tunel na akcionáře a nebo malá domů pro místní buňku ODS)

Jakub Chromý (Robspier)
18. prosince • 8:17

Audi si myslela,že udělá asi lidové vozidlo. Jenže ejhle - lid je o žebrácké holy:-(

ThOr
19. prosince • 1:44

V tvém případě se ani nedivím :-D. Mluv tedy za sebe :-D. Asi překlep viď? :-D

Jirkaa
18. prosince • 8:08

To je divné, přec za Audi A1 1,4 TFSI DSG jen 680 tis... nekupte to !! :-P

Doporučujeme

Články odjinud