Audi A1 se nedaří, prodeje jsou velmi nízké

Audi začátkem letošního roku představilo svůj nejmenší model A1, který se na bázi techniky známé z Volkswagenu Polo či naší Škody Fabia snaží vystavět prémiové mini. Nechme nyní stranou, jak mnoho se auotmobilce tento záměr podařil, faktem ale je, že zákazníci jej zatím příliš vřele nepřijali.

Od začátku prodejů A1 v dubnu letošního roku prodala firma pouze 20 tisíc aut, což je daleko za výrobní kapacitou 100 tisíc aut za rok i prodejním cílem pro první rok na trhu, který měl podobu 80 tisíc prodaných vozů. Ingolstadtská automobilka tvrdí, že do konce roku dodá zákazníkům na 30 tisíc aut, což ale celkový výsledek příliš nezlepšuje. K tomu je třeba dodat, že vyrobeno bylo dosud již 45 tisíc vozů, z nichž tedy většina zůstává na skladech bez jistého kupce. Pro srovnání: konkurenčního Mini od BMW se jen za poslední tři měsíce prodalo 42 tisíc exemplářů a A1 se mu tak zatím ani zdaleka neblíží.

Od německých dealerů Audi zaznívají hlasy, že A1 je pro zákazníky zkrátka příliš drahá - základní cena v Německu je pouze 700 Eur od ceny nejlevnějšího Volkswagenu Golf, který nabízí mnohem větší užitnou hodnotu. Cena čtyř kruhů na přídi zjevně není zakazníky hodnocena tak vysoko, jak se automobilka domnívala.

Samo Audi si zatím problémy s prodeji nepřipouští, chce však uspíšit příchod pětidvéřové varianty A1 na trh. Ta se původně měla objevit u dealerů až v roce 2012, dřívější začátek prodejů by ale mohl „á-jedničce” pomoci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A1 S-line
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků