Audi A1 Quattro se stalo realitou. Vznikne jen 333 vozů

Značka Audi představila špičkové provedení svého základního modelu A1. Má výkon 256 koní a pohon všech kol.
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Quattro
  2. Fotogalerie

Automobilka Audi má se svojí kompaktní modelovou řadou A1 velké plány, nicméně zatím to stále vypadá, že svými prodeji zatím zůstává za očekáváními výrobce z Ingolstadtu. Zatím poslední novinkou v řadě A1 je teprve měsíc staré pětidveřové provedení Audi A1 Sportback, nicméně již zřejmě nejsme ani od chvíle premiéry hybridní verze Audi A1 e-tron.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A1 Quattro: špička nabídky řady A1

Nyní je zde ale špičková verze s pohonem Quattro, o němž se donedávna mělo zato, že se v modelu Audi A1 vůbec neobjeví. Ale stalo se. Audi A1 Quattro je zde, a sice v sérii omezené na pouhých 333 vozů. Opatřeny budou výhradně bílou metalízou Glacier kombinovanou s černou střechou.

Audi A1 Quattro

Nejvyšší výkon: 256 k/188 kW

Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,7 s

Nejvyšší rychlost: 245 km/h

Zvenčí si na novince všimneme agresivněji pojaté přídě s doširoka roztaženými otvory pro přívod vzduchu k chladičům a jednodílnou maskou chladiče s leskle černým povrchem rámu i žebrování. Typické vlnky v hlavních světlometech jsou rudé, na masce chladiče, výklopné zádi a hranách střechy najdeme znaky Quattro.

Podélníky střechy přecházejí v rozměrný spoiler nad zadním oknem, zadní svítilny z LED jsou zatmaveny a pod upraveným nárazníkem s difuzorem ústí dvě samostatné koncovky výfuku s průměrem 100 mm. S délkou 3 987 mm je A1 Quattro nepatrně delší než výchozí třídveřový hatchback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér se vyznačuje čalouněním špičkovou kůží Silk Nappa s kontrastním stehováním červenou nití a párem sportovních sedadel s vestavěnými hlavovými opěrkami a možností všestranného seřízení. Přístrojový štít dostal bílé rafičky, červený podklad otáčkoměru a emblém Quattro.

Testy | Audi

Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

O pohon se již nestará „nadopovaná“ čtrnáctistovka TFSI, ale čtyřválcový dvoulitr TFSI, který je opatřen proměnným časováním sacích ventilů a dvojicí vyvažovacích hřídelů. Dosahuje nejvyššího výkonu 256 koní (188 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 2 500 do 4 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Funkci svorných diferenciálů opět supluje elektronická soustava EDL brzdící protáčející se kolo. Audi A1 Quattro má z klidu na 100 km/h zrychlit za 5,7 s a dosáhnout rychlosti 245 km/h, to vše při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km. Prodeje této novinky mají být zahájeny ve druhé půli příštího roku.   

Následující kapitola
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků