Audi A1 Quattro: čtyřkolka již trénuje v Kanadě

Již od chvíle premiéry nejmenšího vozu z ingolstadtského chovu na počátku loňského roku řadu z nás zajímalo, zda se také kompaktní Audi A1 dočká pověstného pohonu všech kol Quattro. A odpověď zní: ano. Navíc se zdá, že se do výroby dostane dříve, než by se vůbec jeden nadál, neboť jeden z prototypů Audi A1 Quattro v těchto dnech již podniká testy na zasněžených kanadských cestách. Podle automobilky Audi se jeden z předprodukčních strojů stane jedním z lákadel setkání „Fascination of quattro“ v Montrealu, jež má za úkol oslavit minulost, současnost i budoucnost soustavy Quattro, která v loňském roce oslavila své třicáté narozeniny.

„Čtyřkolka“ pro Audi A1 vychází ze systému použitého třeba na vozech A3 nebo TT a jeho klíčovou součástí je elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka uložená před zadní nápravou. Za běžných jízdních podmínek putuje většina výkonu na kola přední nápravy a teprve při zhoršených adhezních podmínkách jeho část začne posílat na kola nápravy zadní. Rozhodnutí značky Audi opatřit podlahovou plošinu PQ25, která se nachází také ve VW Polo, pohonnou soustavou Quattro je možná prvním krokem k představení dalších modelů včetně Audi S1 (nebo i RS1?), ale také VW CrossPolo či Polo R. Ale to se teprve uvidí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Audi A1 Quattro již jezdí, stačí doladit...
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků