z údajů v článku: na jedno nabití aku ujede 50 km a jízdní dosah je celkem 250 km, průměrná spotřeba je 2 l/100 kmjestli počítám správně, Audi A1 e-Tron má tedy nádrž na 5 litrů benzínu ??dělají si z nás zase srandu ? :-/
...ani počítat :-D vycházelo by to na 4l B-]
asi neumíš číst :-DJediným prvkem instalovaným mimo tuto jednotku je benzínová nádrž na 12 litrů paliva.
tak potom by malo mat dojazd 650 km :-P
Po ujetí 250 km autu dojde šťáva bez ohledu na to zda je v nádrži nějaké palivo. Motor je tam puze pro dobíjení bateriií, ne pro jízdu. Možná, že to na něj pojede, ale ani elektromotor nemá 100 % účinnost a výkon minimotůrku, který navíc kola nepohání, by na jízdu asi nestačil. Takže po vybití baterií, auto budete muset nějak dobít, nejlépe ze zásuvky, kdyby se to dobíjelo tím pidimotůrkem, asi by ta spotřeba tak pěkná nebyla.
Pepa: ale houby, žádných 250 km - v článku se jasně píše že "Na jedno nabití vůz ujede zhruba 50 km"12kWh v akumulátorech ani na víc stačit nemůžetakže dalších 200 km to jede na benzínanebo spíše nějak kombinovaněovšem udávaná spotřeba nepasuje vůbec na objem nádržeje to zas jen podfuk
Těch "až dalších 200km" to pojede na benzínem poháněný Wankel, který kromě generování šťávy elektromotory stíhá dobíjet i baterky. A pokud skopčák nevyrazí do Ruska, na Saharu a nebo do Death Walley, šance že narazí na pumpu dřív než mu dojde těch 12 litrů je víc než slušná.Ono špekulovat o omezenosti 250km dojezdu na benzín je v Evropě i ve většině civilizovaného světa nesmysl - nehledě na to že znám dost lidí kteří jsou během stejné vzdálenosti schopní vyšťavit i víc než 50 litrů - buď proto že podlehli onanii jménem SUV 4×4, jezdí jak prasata a nebo si jenom říkají že i s blbou váhou vzduchu se dá s chrochtem jezdit...
Suhlas s tou SUV 4x4 onaniou :-D
Taky by mě zajímalo, proč ten wankel. Sice to bude lehčí, tišší, atd. ale úspornější asi těžko. Ale rád se nechám poučit. Jinak pro zajímavost z uváděného objemu se lze bez přeplňování dostat vcelku lehce na 100k...
Právě sis odpověděl - tišší, lehčí, kompaktnější (FYI, s tím objemem je to přibližně ekvivalent 750ccm klasiky). Úspornější než klasický nápravu pohánějící motor to bude pořád, protože to (mimo režim "zvýšeného výkonu") poběží výhradně v optimálních otáčkách jako generátor. Rozhodně jde o pokrokovější variantu, než v případě směšných "akceleračních" elektromotůrků v pseudohybridech od Hondy...
Já právě myslel, že wankel má horší poměr výkon/spotřeba, samozřejmě výhody cos napsal včetně vydolování hodně koní z malýho objemu zůstávají. Ale u "eko" auta bych čekal, že půjdou po nejlepší spotřebě.
papírově horší nejspíš bude - ale u tak malého prdítka by už asi při uložení motoru s klasickými písty a klikovkou vzadu mohly vadit velké rozměry, hmotnost, vibrace (Wankely se dneska kromě statického vyvážení vyvažují i dynamicky, viz třeba RX8), strmě rostoucí opotřebení pístů ve vyšších otáčkách...
Hlavně aby to začali brzo prodávat. Už mám 2 roky starý auto a budu ho potřebovat nejpozději příští rok vyměnit. A tadyto se mi na popojíždění po městě líbí.
Do města to je opravdu zajímavé řešení - jak na zkostnatělý Piëchův konzern plivu kudy chodím, tak tenhle hybrid od Audi je opravdu technologická lahůdka - možná zajímavější než mastodonti typu Veyron...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.