Audi A1 A-Force One od firmy Pogea Racing

Německá ladičská společnost Pogea Racing připravila vlastní modifikaci ingolstadtského benjamínka, modelu Audi A1.

Zatímco se většina renomovaných automobilových úpravců soustředí především na ladění drahých cestovních, sportovních či supersportovních vozů, najdou se výjimečně i tací, kteří se zaměřují spíše na kompakty, jejichž obliba zvláště v Evropě trvale roste. Právě do druhé skupiny patří německý ladič Pogea Racing, v jehož dílnách vzniknul nový projekt vycházející z Audi A1. Nese suverénně znějící jméno A-Force One a vyznačuje se především zvýšenými výkony alternativně dodávaných motorů, decentně upraveným designem a novými ráfky kol. Není to přitom poprvé, co po malém autě sáhli. Připomeňme, že loni v létě firma Pogea Racing představila řádně vylepšený model Fiat 500 Ferrari Dealers Edition, jehož důkladně přestavěná jednotka 1,4 Turbo byla nakonec naladěna na plných 268 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V případě nového typu A-Force však jde především o řídicí jednotku. Pánům z Pogea Racingu se podařilo obejít heslem chráněný program ECU VW Group a pro zážehový motor 1,4 TSI nabízejí zvýšení výkonových parametrů ve dvou hladinách. První stupeň znamená dosažení výkonu 156 koní (115 kW) a točivého momentu 266 Nm, přičemž jednotka 1,4 TSI ve svém standardním odladění v Audi A1 dává 122 koní (90 kW) a točivý moment 200 Nm. Nejvyšší rychlost poskočila z výchozích 202 km/h na elektronicky omezených 245 km/h. Kromě nového programu řídicí jednotky za těmito posuny stojí jen sportovní filtr sání od BMC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dále si lze připlatit za odvrtávané kotoučové brzdy Brembo, tlumicí jednotky KW Inox Line a lehké osmnáctipalcové ráfky OZ Racing Alleggerita HLT s ET35 a pneumatikami Continental Sport Contact 3. Přepracován byl také výfukový trakt s novými tlumiči a párem nerezových koncovek o průměru 76 mm. Pro ještě náročnější zákazníky připravila společnost Pogea Racing stupeň 2. Ten přináší ještě tužší podvozek a motor doplněný vylepšeným chlazením a dále modifikovaným programem ECU. Výkonové parametry tohoto provedení ale zatím zveřejněny nebyly. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 987 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek