Audi A1 A-Force One od firmy Pogea Racing

Německá ladičská společnost Pogea Racing připravila vlastní modifikaci ingolstadtského benjamínka, modelu Audi A1.

Zatímco se většina renomovaných automobilových úpravců soustředí především na ladění drahých cestovních, sportovních či supersportovních vozů, najdou se výjimečně i tací, kteří se zaměřují spíše na kompakty, jejichž obliba zvláště v Evropě trvale roste. Právě do druhé skupiny patří německý ladič Pogea Racing, v jehož dílnách vzniknul nový projekt vycházející z Audi A1. Nese suverénně znějící jméno A-Force One a vyznačuje se především zvýšenými výkony alternativně dodávaných motorů, decentně upraveným designem a novými ráfky kol. Není to přitom poprvé, co po malém autě sáhli. Připomeňme, že loni v létě firma Pogea Racing představila řádně vylepšený model Fiat 500 Ferrari Dealers Edition, jehož důkladně přestavěná jednotka 1,4 Turbo byla nakonec naladěna na plných 268 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V případě nového typu A-Force však jde především o řídicí jednotku. Pánům z Pogea Racingu se podařilo obejít heslem chráněný program ECU VW Group a pro zážehový motor 1,4 TSI nabízejí zvýšení výkonových parametrů ve dvou hladinách. První stupeň znamená dosažení výkonu 156 koní (115 kW) a točivého momentu 266 Nm, přičemž jednotka 1,4 TSI ve svém standardním odladění v Audi A1 dává 122 koní (90 kW) a točivý moment 200 Nm. Nejvyšší rychlost poskočila z výchozích 202 km/h na elektronicky omezených 245 km/h. Kromě nového programu řídicí jednotky za těmito posuny stojí jen sportovní filtr sání od BMC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dále si lze připlatit za odvrtávané kotoučové brzdy Brembo, tlumicí jednotky KW Inox Line a lehké osmnáctipalcové ráfky OZ Racing Alleggerita HLT s ET35 a pneumatikami Continental Sport Contact 3. Přepracován byl také výfukový trakt s novými tlumiči a párem nerezových koncovek o průměru 76 mm. Pro ještě náročnější zákazníky připravila společnost Pogea Racing stupeň 2. Ten přináší ještě tužší podvozek a motor doplněný vylepšeným chlazením a dále modifikovaným programem ECU. Výkonové parametry tohoto provedení ale zatím zveřejněny nebyly. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků