Audi A1 1,6 TDI se sníženou spotřebou a emisemi CO2 ve výši jen 99 g/km

Zatím jen na trhu Velké Británie má být pod tlakem zavedení nižší silniční daně na vozy s emisemi CO2 pod 99 g/km uvedeno vylepšené, nepatrně hospodárnější provedení na nízkou spotřebu orientované provedení Audi A1 1,6 TDI, nicméně se lze domnívat, že se jej záhy dočkáme také u nás. Výkon motoru 105 koní (77 kW) i točivý moment 250 Nm byly stejně jako deklarované dynamické parametry zachovány, ale díky novému programu řídicí jednotky a drobným úpravám na vstřikování prý klesla průměrná spotřeba paliva z 4,0 l/100 km na 3,8 l/100 km a emise CO2 se snížily ze 105 g/km na 99 g/km. U nás se Audi A1 s motorem 1,6 TDI prodává se základní výbavou Attraction za nemalých 474 900 Kč, takže je otázkou, zda ve skutečném provozu tabulková úspora 0,2 l/100 km hraje vůbec roli.

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků