Audi A1 1,6 TDI se sníženou spotřebou a emisemi CO2 ve výši jen 99 g/km

Zatím jen na trhu Velké Británie má být pod tlakem zavedení nižší silniční daně na vozy s emisemi CO2 pod 99 g/km uvedeno vylepšené, nepatrně hospodárnější provedení na nízkou spotřebu orientované provedení Audi A1 1,6 TDI, nicméně se lze domnívat, že se jej záhy dočkáme také u nás. Výkon motoru 105 koní (77 kW) i točivý moment 250 Nm byly stejně jako deklarované dynamické parametry zachovány, ale díky novému programu řídicí jednotky a drobným úpravám na vstřikování prý klesla průměrná spotřeba paliva z 4,0 l/100 km na 3,8 l/100 km a emise CO2 se snížily ze 105 g/km na 99 g/km. U nás se Audi A1 s motorem 1,6 TDI prodává se základní výbavou Attraction za nemalých 474 900 Kč, takže je otázkou, zda ve skutečném provozu tabulková úspora 0,2 l/100 km hraje vůbec roli.

 

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků