Audi a VW svolávají statisíce aut. Hrozí požár i selhání airbagů

Téměř 600 tisíc vozů svolávají v zámoří automobilky Audi a Volkswagen. Problémy se týkají řady nových modelů a řešit se začnou od února.

Audi a Volkswagen svolávají ve Spojených státech celkem 582 822 automobilů a to ve třech vlnách. Problémy hrozí s čerpadlem chladící kapaliny, airbagy i nesprávným fungováním bezpečnostních pásů.

Trable s čerpadlem se týkají 342 867 vozů Audi. Uvnitř se mohou usadit nečistoty, způsobit přehřátí jednotky a v nejhorším případě i požár. Svolávací akce se týká aut s dvoulitrovými přeplňovanými čtyřválci. Konkrétně jde o modely A5 (včetně kabrioletů), Q5, Allroad, A4 a A6 z let 2013-2017. Chybu vyřeší aktualizace softwaru, který bude v případě ucpání pracovat s jednotkou citlivěji. Audi s řešením svolávací akce začne 20. února.

Bezpečnost | Land Rover | Jaguar

Prokleté airbagy. Automobilka Jaguar LR svolává další auta

Další problém má německé automobilka u modelu Q5 z let 2011-2017. U nich může dojít k samovolné aktivaci bočního airbagu pro ochranu hlavy. Do panoramatického střešního okna při dešti nateče voda, která se následně dostane až do samotného airbagu a hrozí jeho selhání.

Čínští zástupci koncernu VW přijali první zprávu o tomto problému už 14. června minulého roku, další podobný incident se odehrál v Izraeli v listopadu. V zámoří, kde se svolávací akce koná, zatím k těmto trablům nedošlo. I v tomto případě se vše začne řešit během února.

Bezpečnost | Mercedes-Benz

Mercedes svolává své vozy. Novým modelům selhávají airbagy

A nakonec se v USA svolává 5 901 automobilů VW a Audi kvůli problémům s airbagy a sloty pro bezpečnostní pásy. Týká se to modelů A6, A7, A4, Allroad, Q7, Q5 Golf, Tiguan a e-Golf z let 2016-2018. U této svolávací akce zatím výrobce datum možného vyřešení nestanovil.

Audi A4 (2017)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2007
Stav: 153 420 km
Cena: 210 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 250 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků