Audi a VW svolávají statisíce aut. Hrozí požár i selhání airbagů

Téměř 600 tisíc vozů svolávají v zámoří automobilky Audi a Volkswagen. Problémy se týkají řady nových modelů a řešit se začnou od února.

Audi a Volkswagen svolávají ve Spojených státech celkem 582 822 automobilů a to ve třech vlnách. Problémy hrozí s čerpadlem chladící kapaliny, airbagy i nesprávným fungováním bezpečnostních pásů.

Trable s čerpadlem se týkají 342 867 vozů Audi. Uvnitř se mohou usadit nečistoty, způsobit přehřátí jednotky a v nejhorším případě i požár. Svolávací akce se týká aut s dvoulitrovými přeplňovanými čtyřválci. Konkrétně jde o modely A5 (včetně kabrioletů), Q5, Allroad, A4 a A6 z let 2013-2017. Chybu vyřeší aktualizace softwaru, který bude v případě ucpání pracovat s jednotkou citlivěji. Audi s řešením svolávací akce začne 20. února.

Bezpečnost | Land Rover | Jaguar

Prokleté airbagy. Automobilka Jaguar LR svolává další auta

Další problém má německé automobilka u modelu Q5 z let 2011-2017. U nich může dojít k samovolné aktivaci bočního airbagu pro ochranu hlavy. Do panoramatického střešního okna při dešti nateče voda, která se následně dostane až do samotného airbagu a hrozí jeho selhání.

Čínští zástupci koncernu VW přijali první zprávu o tomto problému už 14. června minulého roku, další podobný incident se odehrál v Izraeli v listopadu. V zámoří, kde se svolávací akce koná, zatím k těmto trablům nedošlo. I v tomto případě se vše začne řešit během února.

Bezpečnost | Mercedes-Benz

Mercedes svolává své vozy. Novým modelům selhávají airbagy

A nakonec se v USA svolává 5 901 automobilů VW a Audi kvůli problémům s airbagy a sloty pro bezpečnostní pásy. Týká se to modelů A6, A7, A4, Allroad, Q7, Q5 Golf, Tiguan a e-Golf z let 2016-2018. U této svolávací akce zatím výrobce datum možného vyřešení nestanovil.

Audi A4 (2017)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků