Audi a Porsche připravují nové motory. Budou mít šest i osm válců

Audi spojilo své síly s další koncernovou automobilkou Porsche. Výsledkem má být nová řada motorů označená jako KoVoMo (Konzern Vee Otto Motoren). Dobrou zprávou je především fakt, že tahle řada stále nabídne jak šestiválcové jednotky, tak také osmiválce.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | První svezení | Porsche

Boxster Spyder je mizerný kabriolet, ale fantastický sporťák [jízdní dojmy]

Podle zdrojů britského Autocaru mají být válce uspořádány do V, přičemž úhel rozevření válců bude přibližně devadesát stupňů. Šestiválcové motory nabídnou objem tří litrů, osmiválce budou čtyřlitrové. Technicky ale není problém postavit z této řady i menší motor. Audi by tak mohlo nabízet šestiválec s objemem 2,5 litru.

Testy | Ojetiny | Kombi | Audi | Audi A4

Test ojetého Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Samozřejmě ale půjde o jednotky přeplňované. Pro začátek se počítá s klasickými turbodmychadly, později by měla být nasazena také technologie elektricky poháněných kompresorů.

Nově připravované šestiválce a osmiválce se objeví pod kapotou modelů Audi, Porsche, ale také Volkswagen a možná i Lamborghini

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků