Audi a Ducati? Tohle spojení se nezdá až tak nereálné

V posledních dnech se v médiích objevily spekulace, že Audi plánuje koupit italského producenta motocyklů Ducati. Naposledy se v tomto smyslu vyslovil list Financial Times Deutschland.

Proč by to německá automobilka dělala, napadne asi každého. Zde je několik důvodů pro tuto akvizici, jak je shrnuli motorističtí novináři v Německu:

Jednak je to přání čtyřiasedmdesátiletého předsedy Volkswagenu Ferdinanda Piecha. Ten již v minulosti řekl, že lituje každé příležitosti, kterou kdy propásl. Kdysi mohl Ducati získat „za hubičku“ a šanci promarnil. Dodnes toho podle svých slov lituje.

Volkswagen Group produkuje pohonné jednotky pro všechna myslitelná vozidla – od nákladních aut až k minivozům. Chybí jen motory pro motocykly. Pokud se vyrovná i s touto výzvou, získá velkou výhodu. Bude třeba vědět, jak dělat vozy lehčí.

Audi se nikdy nebálo konkurence a také se nikdy nezdráhalo u ní poučit, hlavně u BMW. Proto se stalo prémiovou značkou. A právě BMW má motocyklovou divizi. Audi ji chce mít také.

Klepněte pro větší obrázek
Audi se kdysi vydalo ve stopách BMW a očividně v tom hodlá pokračovat...

A poslední (a snad nejdůležitější) bod. Výrobci aut s motocyklovými divizemi - BMW, Honda, Suzuki – doufají, že budou moci začlenit do souhrnných statistik týkajících se emisí CO2 i motocykly, které vyrábějí. Tím, by se jim přiblížilo splnění cíle stanového Evropskou unií.    

Klepněte pro větší obrázek
Hlavní plus Ducati: má skvělou image, je to silná značka.

Ale samozřejmě je tu také několik argumentů proti:

Tak třeba již v blízké budoucnosti by se mohlo projevit, že značek ve skupině Volkswagen je již příliš.

Pořízení Ducati také nebude levnou zálěžitostí. Podle jednoho zdroje by se cena za převzetí společnosti Ducati mohla pohybovat kolem 850 milionů eur (21 miliard Kč). To by zahrnulo i dluh motocyklové značky – odhaduje se, že se pohybuje někde mezi 200 až 800 milionů eur.

Navíc Martin Winterkorn, šéf Volkswagenu, nemá rád ztrátové společnosti ve svém portfoliu. A jednu takovou tam už má – Seat. Ohledně pořízení finančně strádajícího Ducati proto prý hodně váhá. 

Jenže hlavní slovo bude mít nakonec stejně Piech. A ten, pokud Ducati bude opravdu chtít, tak koupi uskuteční. Odhaduje se, že by se vše mohlo uzavřít během měsíce, v polovině dubna.

Majitel Ducati, investiční fond Investindustrial, se ke zprávě odmítl vyjádřit.

 

Audi

Německá automobilka v roce 2011 zvýšila zisk o 69 procent na rekordních 4,4 miliardy eur. Rekordní byl i počet vozů, které prodala - 1,3 milionu. Její mateřská společnost Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. 

Ducati

Společnost vznikla v roce 1926 jako malá rodinná firma. Nejprve vyráběla radiové součástky. Až mnohem později se stala předním výrobcem motocyklů. V posledních 20 letech vládne závodům superbiků. V roce 2008 převzala Ducati společnost Investindustrial.
 

 

 
 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků