Audi a Ducati? Tohle spojení se nezdá až tak nereálné

V posledních dnech se v médiích objevily spekulace, že Audi plánuje koupit italského producenta motocyklů Ducati. Naposledy se v tomto smyslu vyslovil list Financial Times Deutschland.

Proč by to německá automobilka dělala, napadne asi každého. Zde je několik důvodů pro tuto akvizici, jak je shrnuli motorističtí novináři v Německu:

Jednak je to přání čtyřiasedmdesátiletého předsedy Volkswagenu Ferdinanda Piecha. Ten již v minulosti řekl, že lituje každé příležitosti, kterou kdy propásl. Kdysi mohl Ducati získat „za hubičku“ a šanci promarnil. Dodnes toho podle svých slov lituje.

Volkswagen Group produkuje pohonné jednotky pro všechna myslitelná vozidla – od nákladních aut až k minivozům. Chybí jen motory pro motocykly. Pokud se vyrovná i s touto výzvou, získá velkou výhodu. Bude třeba vědět, jak dělat vozy lehčí.

Audi se nikdy nebálo konkurence a také se nikdy nezdráhalo u ní poučit, hlavně u BMW. Proto se stalo prémiovou značkou. A právě BMW má motocyklovou divizi. Audi ji chce mít také.

Klepněte pro větší obrázek
Audi se kdysi vydalo ve stopách BMW a očividně v tom hodlá pokračovat...

A poslední (a snad nejdůležitější) bod. Výrobci aut s motocyklovými divizemi - BMW, Honda, Suzuki – doufají, že budou moci začlenit do souhrnných statistik týkajících se emisí CO2 i motocykly, které vyrábějí. Tím, by se jim přiblížilo splnění cíle stanového Evropskou unií.    

Klepněte pro větší obrázek
Hlavní plus Ducati: má skvělou image, je to silná značka.

Ale samozřejmě je tu také několik argumentů proti:

Tak třeba již v blízké budoucnosti by se mohlo projevit, že značek ve skupině Volkswagen je již příliš.

Pořízení Ducati také nebude levnou zálěžitostí. Podle jednoho zdroje by se cena za převzetí společnosti Ducati mohla pohybovat kolem 850 milionů eur (21 miliard Kč). To by zahrnulo i dluh motocyklové značky – odhaduje se, že se pohybuje někde mezi 200 až 800 milionů eur.

Navíc Martin Winterkorn, šéf Volkswagenu, nemá rád ztrátové společnosti ve svém portfoliu. A jednu takovou tam už má – Seat. Ohledně pořízení finančně strádajícího Ducati proto prý hodně váhá. 

Jenže hlavní slovo bude mít nakonec stejně Piech. A ten, pokud Ducati bude opravdu chtít, tak koupi uskuteční. Odhaduje se, že by se vše mohlo uzavřít během měsíce, v polovině dubna.

Majitel Ducati, investiční fond Investindustrial, se ke zprávě odmítl vyjádřit.

 

Audi

Německá automobilka v roce 2011 zvýšila zisk o 69 procent na rekordních 4,4 miliardy eur. Rekordní byl i počet vozů, které prodala - 1,3 milionu. Její mateřská společnost Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. 

Ducati

Společnost vznikla v roce 1926 jako malá rodinná firma. Nejprve vyráběla radiové součástky. Až mnohem později se stala předním výrobcem motocyklů. V posledních 20 letech vládne závodům superbiků. V roce 2008 převzala Ducati společnost Investindustrial.
 

 

 
 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků