Audi a Ducati: dokonáno jest

To, co jsme avizovali již před několika dny, bylo zpečetěno. Audi potvrdilo koupi společnosti Ducati Motor Holding SpA.

„Ducati je sportovní, globální, prémiová značka. Z toho důvodu se s námi výborně doplňuje,“ komentoval transakci šéf německého výrobce Rupert Stadler. Už však nedodal, za kolik Audi Ducati koupilo.

Podle agentury Reuters by se cena mohla pohybovat kolem 860 milionů eur (v přepočtu zhruba 21,3 miliardy korun).

Byznys | Audi | Motocykly

Audi a Ducati? Tohle spojení se nezdá až tak nereálné

Co za ty peníze Audi získalo? Zcela jistě posílilo v souboji s BMW, svým hlavním konkurentem. Ten motocykly vyrábí již mnoho let.

A co to přineslo Ducati? Má šanci ještě více zabodovat coby globální značka. „Audi je ten nejlepší partner pro naši další expanzi,“ řekl Andrea C. Bonomi, prezident dosavadního vlastníka Investindustrialu.

Ducati se v posledních měsících silně orientovalo na rozvíjející se trhy – Brazílii, Čínu, Indii. Loni otevřelo závod v Thajsku. Osmdesát procent prodejů dnes uskutečňuje mimo Itálii.

Ducati od roku 2005 bojovalo o přežití, po vstupu investičního fondu Investiindustrial Holding (ovládá ho rodina Bonomi) v roce 2008 však nastal obrat k lepšímu. V roce 2011 prodala společnost 42 000 motocyklů a utržila největší příjmy ve své historii – 480 milionů eur.  

Klepněte pro větší obrázek

Foto: profimedia.cz
 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků