Audi a Ducati: dokonáno jest

To, co jsme avizovali již před několika dny, bylo zpečetěno. Audi potvrdilo koupi společnosti Ducati Motor Holding SpA.

„Ducati je sportovní, globální, prémiová značka. Z toho důvodu se s námi výborně doplňuje,“ komentoval transakci šéf německého výrobce Rupert Stadler. Už však nedodal, za kolik Audi Ducati koupilo.

Podle agentury Reuters by se cena mohla pohybovat kolem 860 milionů eur (v přepočtu zhruba 21,3 miliardy korun).

Motocykly | Byznys | Audi

Audi a Ducati? Tohle spojení se nezdá až tak nereálné

Co za ty peníze Audi získalo? Zcela jistě posílilo v souboji s BMW, svým hlavním konkurentem. Ten motocykly vyrábí již mnoho let.

A co to přineslo Ducati? Má šanci ještě více zabodovat coby globální značka. „Audi je ten nejlepší partner pro naši další expanzi,“ řekl Andrea C. Bonomi, prezident dosavadního vlastníka Investindustrialu.

Ducati se v posledních měsících silně orientovalo na rozvíjející se trhy – Brazílii, Čínu, Indii. Loni otevřelo závod v Thajsku. Osmdesát procent prodejů dnes uskutečňuje mimo Itálii.

Ducati od roku 2005 bojovalo o přežití, po vstupu investičního fondu Investiindustrial Holding (ovládá ho rodina Bonomi) v roce 2008 však nastal obrat k lepšímu. V roce 2011 prodala společnost 42 000 motocyklů a utržila největší příjmy ve své historii – 480 milionů eur.  

Klepněte pro větší obrázek

Foto: profimedia.cz
 
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků