Automobilka Audi právě odhalila poslední generaci svého vznětového šestiválce 3.0 TDI a novou sedmistupňovou převodovku DSG.
Značka Audi včera ve Vídni na právě probíhajícím 35. mezinárodním Vienna Motor Symposium (končí dnešním dnem) představila zatím poslední generaci svého stěžejního vznětového agregátu 3.0 TDI. Vidlicový šestiválec má pravoúhlé rozevření řad válců a objem 2 967 ccm, tedy identický jako u stávajícího provedení. Audi zároveň představilo novou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku pro vozy s motorem podélně vpředu a pohonem předních kol, jež má snížit emise CO2 až o 10 g/km.
Nejnovější podoba vznětového šestiválce 3.0 TDI V6 bude k mání ve verzích 218 a 272 koní
Nový šestiválec 3.0 TDI bude zprvu k dispozici ve výkonových verzích 218 a 272 koní (160, resp. 200 kW), což je o 14, resp. 27 koní více než dosud. Výkonnější provedení má v závislosti na konkrétní aplikaci dosahovat točivého momentu až 600 Nm, což je zhruba o 20 až 50 Nm více než u aktuální generace. Novinka má být přitom „až o“ 13 % hospodárnější než předchozí model, emisní norma Euro VI je samozřejmostí.
Jednotka 3.0 V6 TDI je i ve své nejnovější podobě evolucí dosavadní generace, ovšem přináší řadu nových prvků. Nově konstruované hlavy válců i válce samotné mají spolu s vylepšeným turbodmychadlem přispívat k větší tepelné účinnosti, k omezení odporů mají přispět nové pístní kroužky a ojniční ložiska a olejové čerpadlo s plně proměnným účinkem. Produkce emisí CO2 má klesnout až o 15 %, a tak se nový agregát dočkal přívlastku Clean Diesel.