Audi 1.8 TFSI: lepší parametry, nižší spotřeba

Audi minulý měsíc představilo facelift řady A5. Ten sice žádné zásadní novinky na designu nepřinesl, ale měnila se technika. Omlazená A5 bude prvním modelem, který dostane přepracovaný benzinový motor 1.8 TFSI. Jak už tomu tak bývá, těšit se můžeme na lepší parametry kombinované s nižší spotřebou.

Základ přeplňované jedna-osmičky zůstal stejný. Neměnilo se ani vrtání, ani zdvih, objem je i nadále 1798 ccm a nakonec také maximální výkon 170 koní zůstal zachován. Nově je ale dostupný už od 3800 ot/min (dříve byl položen o 1000 ot./min výš) a hlavně vrchol točivého momentu vyrostl z původních 250 Nm na 320 Nm (1400 – 3700 ot./min). Kromě toho je nové provedení 1.8 TFSI lehčí o 3,5 kg.

Klepněte pro větší obrázek

Lepších parametrů bylo dosaženo díky celé řadě změn. Inženýři doplnili agregát o variabilní zdvih ventilů, čímž se zvýšil točivý moment. Systém vstřikování kombinuje technologii přímého i nepřímého vstřiku. Díky tomu se pro změnu omezuje produkce pevných částic. Jiné je turbo a pracuje se s vyšším vstřikovacím tlakem. Za nižší hmotností (celkem váží motor 131,5 kg) hledejte tenčí blok válců, větší použití hliníku nebo plastovou olejovou vanu.

TIP: Přečtěte si testy motoru 1.8 TSI
Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4: muž mnoha tváří
Škoda Octavia 1.8 TSI po faceliftu: první test
Škoda Octavia 1.8 TSI: dostupnější eReSo

Audi A5 ve verzi Coupe je s novou „jedna-osmičkou“ rychlejší na maximálce o 2 km/h, sprint z nuly na 100 km/h zvládne o půl vteřiny lépe a především kombinovaná spotřeba je o 1,4 litru nižší. Produkce emisí CO2 klesla na 134 g/km.  Podle tabulkových údajů byste si měli vystačit s přídělem 5,7 litrů paliva na 100 km. Motor už teď plní limity stanovené normou Euro 6.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků