Audi 1.8 TFSI: lepší parametry, nižší spotřeba

Audi minulý měsíc představilo facelift řady A5. Ten sice žádné zásadní novinky na designu nepřinesl, ale měnila se technika. Omlazená A5 bude prvním modelem, který dostane přepracovaný benzinový motor 1.8 TFSI. Jak už tomu tak bývá, těšit se můžeme na lepší parametry kombinované s nižší spotřebou.

Základ přeplňované jedna-osmičky zůstal stejný. Neměnilo se ani vrtání, ani zdvih, objem je i nadále 1798 ccm a nakonec také maximální výkon 170 koní zůstal zachován. Nově je ale dostupný už od 3800 ot/min (dříve byl položen o 1000 ot./min výš) a hlavně vrchol točivého momentu vyrostl z původních 250 Nm na 320 Nm (1400 – 3700 ot./min). Kromě toho je nové provedení 1.8 TFSI lehčí o 3,5 kg.

Klepněte pro větší obrázek

Lepších parametrů bylo dosaženo díky celé řadě změn. Inženýři doplnili agregát o variabilní zdvih ventilů, čímž se zvýšil točivý moment. Systém vstřikování kombinuje technologii přímého i nepřímého vstřiku. Díky tomu se pro změnu omezuje produkce pevných částic. Jiné je turbo a pracuje se s vyšším vstřikovacím tlakem. Za nižší hmotností (celkem váží motor 131,5 kg) hledejte tenčí blok válců, větší použití hliníku nebo plastovou olejovou vanu.

TIP: Přečtěte si testy motoru 1.8 TSI
Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4: muž mnoha tváří
Škoda Octavia 1.8 TSI po faceliftu: první test
Škoda Octavia 1.8 TSI: dostupnější eReSo

Audi A5 ve verzi Coupe je s novou „jedna-osmičkou“ rychlejší na maximálce o 2 km/h, sprint z nuly na 100 km/h zvládne o půl vteřiny lépe a především kombinovaná spotřeba je o 1,4 litru nižší. Produkce emisí CO2 klesla na 134 g/km.  Podle tabulkových údajů byste si měli vystačit s přídělem 5,7 litrů paliva na 100 km. Motor už teď plní limity stanovené normou Euro 6.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků