Audi 100 Coupé S - symbol nového začátku

V roce 1965 znovuobnovená automobilová značka Audi vyvinula první generaci modelové řady Audi 100.

Stalo se tak proti vůli šéfa Volkswagenu, tehdy čerstvě nového majitele téměř zkrachovalé automobilky Auto Union. Díky tomu mohlo vzniknout i atraktivní kupé Audi 100 Coupé S.

Atraktivní design

Automobilka Audi si nezakládá pouze na své vyspělé technice (firemní slogan zní již leta „Náskok díky technice“), ale i na atraktivním designu, který ihned po znovuobnovení Audi v roce 1965 patřil k silným stránkám tradiční značky založené v roce 1910.

Ve zvláštní míře to platilo pro Audi 100 Coupé S, které se na scéně objevilo v roce 1970 jako třetí karosářská varianta modelové řady Audi 100 představené v roce 1968. Audi 100 znamenalo velký odklon od zastaralých vozů DKW poháněných dvoudobými motory. Sedany byly samozřejmě určeny pro konzervativnější klientelu, zatímco progresivnější řidiče mělo uspokojit sportovně střižené kupé poháněné výkonnějším motorem.

Kupé, jak má být

Poměrně dravou příď mohlo kupé převzít od sedanu, ale další části karoserie Audi 100 Coupé S byly zcela nové. O 115 mm zkrácený rozvor (2560 mm) dodal vozu společně s kratším zadním převisem sportovnější proporce podpořené tehdy módní splývavou zádí typu fastback.
Kompaktní čtyřmístné kupé s délkou necelých 4,4 metru mělo v dobře vybaveném interiéru místo pro čtyři cestující.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Sportovnímu vzhledu sekundoval výkonnější motor

Pod kapotou se nalézal podélně uložený čtyřválec, který ze zdvihového objemu 1,9 litru mobilizoval nejvyšší výkon 85 kW (115 k) a prostřednictvím čtyřstupňové mechanické převodovky poháněl přední kola.

Na dnešní poměry skromné „svaly“ neměly ovšem mnoho práce, protože pohotovostní hmotnost vozu se pohybovala kolem 1100 kg. Audi 100 Coupé S se s nejvyšší rychlostí 185 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 11,0 s nemělo ve své době rozhodně za co stydět.

V letech 1970 až 1976 vyjelo do světa ovšem jen 30 787 automobilů Audi 100 Coupé S, neboť většímu prodejnímu úspěchu bránila vysoká cena.

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků