ATS 2500 GT je nový italský supersport s maximálkou 340 km/h

Seznam kapitol
  1. ATS 2500 GT
  2. Fotogalerie: ATS 2500 GT

Italská automobilka ATS se znovu probírá k životu. Nový model se jmenuje ATS 2500 GT a je to retro supersport odkazující na podobný stejnojmenný model z 60. let. Poprvé se představí na show Top Marques v Monaku, kde se určitě objeví plno potenciálních kupců. Cena ještě nebyla zveřejněna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Italský výrobce zatím neukázal interiér ani motor. Přesto by měl osmiválec točit 10 000 ot./min. a dávat přes 640 koní. Model 2500 GT má hmotnost jen 950 kg a jezdí 340 km/h. To je na auto bez ABS a ESP docela dost

Moderní ATS 2500 GT si ale nijak nezadá s nejlepšími vozy v této kategorii. Základ tvoří karbonový monokok, na kterém jsou přidělány panely karoserie vyrobené rovněž z uhlíkového kompozitu. Vůz je jenom dvoumístný a jeho hmotnost dosahuje pouze na 950 kg.

Zajímavosti | Škoda | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Design | Audi | Ostatní značky

Novodobá Škoda 130 RS má 430 koní a stojí sedm milionů

O pohon se stará benzínový osmiválec s rozevřením válců do 90° o blíže nespecifikovaném zdvihovém objemu. Výrobce ale tvrdí, že ze sebe motor dostane více než 640 koní výkonu ve vysokých 10 000 ot./min.

Sílu přenáší na zadní 19" kola šestistupňová manuální nebo sekvenční převodovka, samozřejmostí je použití samosvorného diferenciálu. Vůz nemá posilovač řízení nebo ABS, takže jízdní zážitek bude skutečně extrémní, když tohle auto zvládne stovku za 2,9 sekundy a rozjede se údajně na 340 km/h.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. ATS 2500 GT
  2. Fotogalerie: ATS 2500 GT
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků