Atraktivita společnosti Škoda Auto jako zaměstnavatele stále roste

Atraktivita společnosti ŠKODA AUTO jako zaměstnavatele stále roste. V celostátní soutěži ‚Zaměstnavatel roku 2014’ byla ŠKODA AUTO vyhlášena nejlepším zaměstnavatelem České republiky ze všech průmyslových podniků. Napříč všemi odvětvími obsadila druhé místo za telekomunikační společností Telefonica.

Automobilka byla navíc vyhlášena nejlepším zaměstnavatelem ve Středočeském kraji a získala titul ‚The Most Desired Company’ – tedy nejžádanější zaměstnavatel Středočeského kraje pro studenty vysokých škol. Cenu ‚Zaměstnavatel roku’ uděluje Klub zaměstnavatelů, o.p.s. za podpory společností Sodexo a PricewaterhouseCoopers (PwC).

„Toto vyznamenání je opět důkazem toho, že ŠKODA AUTO je jako zaměstnavatel velice žádaná,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast HR management. „Naše společnost se v posledních letech úspěšně rozvíjela. Důkazem jsou nejen rostoucí prodeje a modelová ofenzíva, ale také kontinuálně rostoucí atraktivita společnosti jakožto zaměstnavatele. V konstruktivním dialogu s našimi sociálními partnery z odborů KOVO budeme v naší rozsáhlé personální práci intenzivně pokračovat a naši dobrou pověst dále zlepšovat,“ dodává Wojnar.

Dlouhodobě a strategicky zaměřená personální politika je důležitým pilířem Růstové strategie. Do roku 2018 chce značka ŠKODA zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. „Pro dosažení tohoto cíle potřebujeme ty nejlepší zaměstnance,“ říká Bohdan Wojnar. „Sociální model založený na spolupráci, spolurozhodování a spoluodpovědnosti přináší i v tvrdém konkurenčním prostředí jistá pracovní místa, kvalifikaci a odpovídající výdělky,“ dodává Jaroslav Povšík, předseda Podnikové rady Odborů KOVO MB.

Velkou pozornost věnuje společnost vzdělávání mladých. Na firemním středním odborném učilišti se v současné době v technických oborech vzdělává téměř 1 000 mladých lidí. Všichni žáci a žákyně dostanou po úspěšném ukončení studia nabídku pracovního místa ve společnosti ŚKODA AUTO. Automobilka neustále investuje do zvyšování kvality výuky. V letošním roce bude do nového technického vybavení a rekonstrukce odborného učiliště investováno 45 milionů korun. V současné době také společnost intenzivně spolupracuje s 19 středními školami a odbornými učilišti a dalšími 11 školami, které jsou zapojeny do projektu ŠKODA-BOSCH-SCANIA.

ŠKODA AUTO v roce 2000 založila vlastní vysokou školu. V loňském roce zde studium zahájilo 370 nových studentů. V budoucnu se bude vysoká škola ještě více internacionalizovat. Loni byla například zahájena nová spolupráce s univerzitou v čínském Ta-lienu.

Mimořádné oblibě se těší jednoletý adaptační a rozvojový program - ŠKODA Trainee program, který je určen absolventům magisterského stupně studia, převážně z vysokých škol technického a ekonomického zaměření. ŠKODA Trainee program startuje dvakrát do roka, vždy k začátku dubna a září v návaznosti na standardní termíny ukončení studia vysokoškoláků a ročně jej absolvuje 30 mladých talentů.

O tom, že je ŠKODA AUTO pro studenty atraktivním zaměstnavatelem, svědčí i řada získaných ocenění. Podle výsledků loňské ankety mezi více než 10 000 studenty, chtějí absolventi technických oborů nejraději pracovat právě pro domácí automobilku. Také
v průzkumu České studentské unie (ČeSU) obsadila ŠKODA AUTO u studentů technických oborů první místo a bodovala i ve studii Trendence.

ŠKODA AUTO v současnosti na celém světě zaměstnává 25.800 zaměstnanců, z toho více než 24.500 v České republice. Od roku 1991 bylo v závodech ŠKODA AUTO v České republice vytvořeno 11 000 nových pracovních míst a více než 50 000 pracovních míst u dodavatelů firmy. ŠKODA AUTO si velmi váží loajality svých zaměstnanců. V průměru zde zaměstnanci pracují 13 let, má však zaměstnance, kteří pracují ve firmě nepřetržitě i 25 a více let.

Průměrná mzda vysoko převyšuje průměr v českém automobilovém průmyslu. Společnost také průběžně investuje do dalšího rozvoje a vzdělávání svých zaměstnanců. Navíc jim nabízí řadu výhod rozsáhlého sociálního programu, který je realizován v těsné spolupráci s Odbory KOVO MB.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků