Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX | Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX | Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX | Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX | Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX | Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX | Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX | Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX | Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX | Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX | Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX | Aston Martin

Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin
Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin
Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin
Prototyp Aston Martin DBX Aston Martin
12
Fotogalerie

Aston Martin vyvíjí nový, menší motor. Nahradí osmiválec od AMG?

Poctivý osmiválec aby dnes člověk pohledal. Četnost jeho využití v osobních autech řídne. Zbaví se ho i Aston Martin?

Britská automobilka Aston Martin je jedna z posledních, která nabízí dvanáctiválcový motor. Kromě toho ale do svých menších modelů používá osmiválce od AMG. Následující informace nepochází přímo od automobilky, ale od velmi blízkého zdroje.

Předpokládá se, že Aston Martin na menším motoru již nějakou dobu pracuje. Emisní limity jsou kruté a automobilky se musí adaptovat. Nový motor se zřejmě poprvé objeví v modelu DBX, prvním SUV britské sportovní automobilky. Mělo by jít o řadový šestiválec.

Aston Martin má již od roku 2013 smlouvu s německým Mercedesem. Předmětem smlouvy je možnost používání dvakrát přeplňovaného osmiválce. Ten můžete najít například v novém modelu DB11. Podle magazínu Autocar byla ale spolupráce pouze dočasná, a to do té doby, než si Aston postaví vlastní menší motor, který bude dost možná vycházet z domácího V12 o objemu 5,2 litru.

Technické detaily jsou zatím jedno velké tajemství. Zřejmě ale můžeme očekávat jistou formu elektrifikace. Nemusel by to ale být přímo plug-in hybrid, ale v současnosti stále více oblíbený mild-hybridní systém. Tady by se opět nabízela spolupráce s Mercedesem, protože ten částečně elektrifikované řadové „šestky“ má. Jak ale uvádíme výše, měl by Aston Martin využít vlastních zdrojů.

Osmiválec AMG v motorovém portfoliu Astonu Martin ještě nějakou chvíli najdeme. Počítá se s ním i do již zmíněného DBX a i nadále jej najdeme v modelu DB11. Za jak dlouho ale kontrakt vyprší, zatím nemůžeme určit. Absence V8 u Aston-Martinu nebude tak kritická, protože Gaydon je stále královstvím dvanáctiválců.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Doporučujeme

Články odjinud