Aston Martin Vulcan se dočká přestavby, aby mohl na silnici

Aston Martin před časem představil okruhovou hračku Vulcan. Ta nesmí na silnici a ani nemá potřebnou homologaci pro účast ve vybraných závodech. Je to skutečně jen hračka pro lidi, kteří nemusí v kapse obracet každou korunu. Přesto tu byla jistá poptávka po silniční verzi, píše britský Autocar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vulcan se dočká neoficiální přestavby na silniční auto. Možná tedy tento okruhový unikát za 62 milionů s výkonem přes 800 koní uvidíme i na silnici

Britská automobilka takový krok odmítla, protože celý projekt Vulcan vznikal od základu jako auto určené pouze na závodní trať. Nicméně společnost RML tvrdí, že přestavbu Astonu Martin Vulcan na silniční auto zvládne. Vypadá to tedy, že se exkluzivní supersport s cenovkou okolo 62 milionů korun bez daně dostane na silnice.

Design | Autosalony | Sportovní auta | Kupé | Aston Martin

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Prakticky bez šance je to ale v USA, kde platí trochu jiné zákony a nelze tu jednoduše homologovat jednotlivá auta. V Evropě nebo jiných částech světa to ale zřejmě problém nebude a každé auto projde individuální úpravou. Ta se bude týkat nutných záležitostí, jako jsou zrcátka, blinkry, světla, mlhovky a podobně. Zájem je prý i o úpravu převodovky. Někde to bude jednodušší, někde obtížnější.

Otázkou je také hlukový limit a emise, takže auto bude muset dostat jiný software motoru, katalyzátory a tlumiče výfuku. Zřejmě dojde i na úpravu světlé výšky a není vyloučeno, že pro použití na silnici nakonec výkon atmosférického sedmilitrového osmiválce klesne ze současných více než 800 koní. Cena přestavby se odvíjí od obtížnosti a přání zákazníka.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků