Aston Martin Virage: vítané doplnění

Automobilka Aston Martin se rozhodla zacelit mezeru mezi svými stávajícími modely DBS a DB9. Představila model Virage.

Ten bude dodáván s uzavřenou karoserií Coupe i jako kabriolet se skládací střechou s tradičním označením Volante. Jinými slovy, Aston Martin se zkrátka rozhodl dále zkomplikovat život fandům rychlých kol, co si budeme namlouvat, její stávající modely (pochopitelně s výjimkou bizarního subkompaktu Aston Martin Cygnet) jsou si velmi podobné a jejich rozlišení je oříškem i pro zkušeného pozorovatele. A je možné, že tím opět znesnadní výběr i samotným zákazníkům, ale kdo ví. Nyní máme před sebou novinku se vzkříšeným jménem Aston Martin Virage, jenž se v nabídce vklíní mezi vozy Aston Martin DBS a Aston Martin DB9.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Virage Coupe

Výrobce prohlašuje, že model Virage „kloubí prvotřídní techniku z DBS s komfortem a vytříbeností, jež se nachází v typech DB9 a Rapide“. Obě karosářské verze Astonu Martin Virage disponují známým šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem. Uvážíme-li, že v modelu DB9 nabízí 477 koní (351 kW) výkonu a 600 Nm točivého momentu, zatímco DBS se vyznačuje výkonem 517 koní (380 kW) a točivým momentem 569 Nm, nový Virage se se svými hodnotami 497 koní (365 kW), resp. 569 Nm řadí přímo mezi ně. Na motor navazuje šestistupňová automatická převodovka Touchtronic II umístěná podle receptu transaxle v jednom celku s rozvodovkou.  

Aston Martin Virage zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 299 km/h. Do standardní výbavy patří nové adaptivní pérování ADS, stabilizace DSC s řadou jízdních režimů, ale také s uhlíkokeramickými brzdovými kotouči CCM. Na první pohled se model Virage vyznačuje novou hliníkovou maskou chladiče s pěti vodorovnými lamelami ve stylu Astonu One-77, hlavními světlomety s denními světly z LED a novými nárazníky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Virage Volante

Interiér dostal celokožené čalounění s kontrastním stehováním a rozšířenou výbavou zahrnující také tempomat, navigaci, Bluetooth nebo audiosoustavu Aston Martin Premium s výkonem 700W a podporou Dolby Pro Logic II a iPod. A ještě jedna zajímavost závěrem. Verze Coupe bude k mání nejen v konfiguraci 2+2, ale také v čistě dvoumístném provedení, u kterého zadní nouzová sedadla nahradí odkládací lavice, což má mít příznivý vliv také na snížení hmotnosti.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 


 

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků