Aston Martin Virage: vítané doplnění

Automobilka Aston Martin se rozhodla zacelit mezeru mezi svými stávajícími modely DBS a DB9. Představila model Virage.

Ten bude dodáván s uzavřenou karoserií Coupe i jako kabriolet se skládací střechou s tradičním označením Volante. Jinými slovy, Aston Martin se zkrátka rozhodl dále zkomplikovat život fandům rychlých kol, co si budeme namlouvat, její stávající modely (pochopitelně s výjimkou bizarního subkompaktu Aston Martin Cygnet) jsou si velmi podobné a jejich rozlišení je oříškem i pro zkušeného pozorovatele. A je možné, že tím opět znesnadní výběr i samotným zákazníkům, ale kdo ví. Nyní máme před sebou novinku se vzkříšeným jménem Aston Martin Virage, jenž se v nabídce vklíní mezi vozy Aston Martin DBS a Aston Martin DB9.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Virage Coupe

Výrobce prohlašuje, že model Virage „kloubí prvotřídní techniku z DBS s komfortem a vytříbeností, jež se nachází v typech DB9 a Rapide“. Obě karosářské verze Astonu Martin Virage disponují známým šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem. Uvážíme-li, že v modelu DB9 nabízí 477 koní (351 kW) výkonu a 600 Nm točivého momentu, zatímco DBS se vyznačuje výkonem 517 koní (380 kW) a točivým momentem 569 Nm, nový Virage se se svými hodnotami 497 koní (365 kW), resp. 569 Nm řadí přímo mezi ně. Na motor navazuje šestistupňová automatická převodovka Touchtronic II umístěná podle receptu transaxle v jednom celku s rozvodovkou.  

Aston Martin Virage zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 299 km/h. Do standardní výbavy patří nové adaptivní pérování ADS, stabilizace DSC s řadou jízdních režimů, ale také s uhlíkokeramickými brzdovými kotouči CCM. Na první pohled se model Virage vyznačuje novou hliníkovou maskou chladiče s pěti vodorovnými lamelami ve stylu Astonu One-77, hlavními světlomety s denními světly z LED a novými nárazníky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Virage Volante

Interiér dostal celokožené čalounění s kontrastním stehováním a rozšířenou výbavou zahrnující také tempomat, navigaci, Bluetooth nebo audiosoustavu Aston Martin Premium s výkonem 700W a podporou Dolby Pro Logic II a iPod. A ještě jedna zajímavost závěrem. Verze Coupe bude k mání nejen v konfiguraci 2+2, ale také v čistě dvoumístném provedení, u kterého zadní nouzová sedadla nahradí odkládací lavice, což má mít příznivý vliv také na snížení hmotnosti.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 


 

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků