Aston Martin Vantage S: nejdrsnější z osmiválců

Aston Martin v Ženevě představí nejvýkonnější provedení svého osmiválcového GT řady Vantage. Posláním modelu Vantage S je zaplnit mezeru mezi standardním typem Vantage a špičkovým dvanáctiválcem Vantage V12, bude k dostání s uzavřenou i otevřenou karoserií a jeho vznik provází inspirace závodním strojem GT4.

Pod kapotou novinky najdeme osmiválec s objemem 4,7 l, jehož výkon byl o nějakých 10 koní navýšen na výsledných 436 koní (321 kW), přičemž točivý moment vrcholí nově hodnotou 489 Nm. Na vylepšený motor navazuje nová sedmistupňová převodovka Sportshift II, nejnovější inkarnace společného projektu značek Graziano a Magneti Marelli. Podle Astonu tato skříň řadí o 20 % rychleji než původní Speedshift. Nový sedmý stupeň má za úkol snížení spotřeby na delších trasách a celkový převod byl při její instalaci poněkud zkrácen na 4,182:1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vantage S disponuje také tlačítkem režimu Sport, jenž řazení ještě zkrátí a řidiči nabídne pohotovější odezvu plynového pedálu a silnější zvuk z výfukové soustavy. Další zlepšení zahrnují strmější převod řízení 15:1 oproti standardnímu nastavení 17:1, větší přední brzdy s šestipístkovými třmeny, tužší tlumení a pérování či širší kola na zadní nápravě. Na první pohled si všimneme upraveného předního nárazníku se spodkem vyrobeným z uhlíkových kompozitů, přepracovaných prahů, výraznějšího difuzoru v zadním nárazníku a devatenáctipalcových litých ráfků (za příplatek mohou být kované).

Kupé Aston Martin Vantage S bude prodáváno v přepočtu za 2 880 000 Kč, milovníci kabrioletů si pak musí připravit 3 110 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage S
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků