Aston Martin Vantage GT4 2011: krasavec na steroidech

Aston Martin se mnohým může zdát jako značka stárnoucích elegánů, které na autě zajímá všechno možné, jen ne jeho sportovní schopnosti, automobilka sebe sama ale vnímá jinak. A tak se tradičně účastní všemožných závodních sérií a pro soukromé týmy nabízí soutěžní deriváty svých jinak velmi distingovaných vozů. V posledních letech o sobě dal Aston v tomto směru nejvíce vědět svým V8 Vantage N24 pro třídu GT4, nyní pro stejnou třídu nabízí vůz pojmenovaný poněkud nenápaditě V8 Vantage GT4. A ten se pro sezónu 2011 dočkal inovovaného provedení.

Vůz je pochopitelně stále založen na osmiválcové verzi silničního Vantage, se kterým sdílí hliníkovou šasí, systém zavěšení kol i motor. Ten byl pro závodní využití upraven jen lehce, když při objemu 4,7 litru dává vyšší výkon i točivý moment než dříve. Přesné specifikace ale zveřejněny nebyly.

Řada novinek postihla i aerodynamické prvky a mnoho z nich je vidět na první pohled.  Na spodní části předního nárazníku si můžeme všimnout upraveného nasávacícho otvoru, který se stará jak o lepší přívod vzduchu k chladiči a brzdám, tak o vyšší přítlak na přední ose. Vzadu je k vidění jiné tvarování víka kufru, opět pro zajištění vyššího přítlaku, k vidění i karbonový difusor. Co k vidění není jsou úpravy zadní části podlahy vozu, která má spolu s upraveným difusorem zajistit snížení vztlaku a zároveň zlepšit chlazení převodovky.

Zmíněné úpravy aerodynamiky jsou přitom paradoxně inspirovány prvky použitými na silničním Vantage V12. Aston Martin tak kráčí opačným než obvyklým směrem, typické je spíše pozdější využití závodní techniky na sériovém voze...

Krom motoru a aerodynamiky se inovace dotkly i elektroniky. Nově si můžete za příplatek pořídit závodní ABS a kontrolu trakce od Bosch Motorsport, která byla vyvinuta přímo pro Vantage GT4.

Cenu tohoto prvku a ostatně ani celého vozu zatím neznáme. Víme však, že bude nasazen do značkové Aston Martin GT4 Challenge ve Velké Británii, dočká se i oficiální účasti v evropském poháru GT4 a samozřejmě se bude objevovat i v ŕadě dalších soutěží této třídy pod hlavičkou soukromých týmů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage GT4 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků