Aston Martin Vantage GT4 2011: krasavec na steroidech

Aston Martin se mnohým může zdát jako značka stárnoucích elegánů, které na autě zajímá všechno možné, jen ne jeho sportovní schopnosti, automobilka sebe sama ale vnímá jinak. A tak se tradičně účastní všemožných závodních sérií a pro soukromé týmy nabízí soutěžní deriváty svých jinak velmi distingovaných vozů. V posledních letech o sobě dal Aston v tomto směru nejvíce vědět svým V8 Vantage N24 pro třídu GT4, nyní pro stejnou třídu nabízí vůz pojmenovaný poněkud nenápaditě V8 Vantage GT4. A ten se pro sezónu 2011 dočkal inovovaného provedení.

Vůz je pochopitelně stále založen na osmiválcové verzi silničního Vantage, se kterým sdílí hliníkovou šasí, systém zavěšení kol i motor. Ten byl pro závodní využití upraven jen lehce, když při objemu 4,7 litru dává vyšší výkon i točivý moment než dříve. Přesné specifikace ale zveřejněny nebyly.

Řada novinek postihla i aerodynamické prvky a mnoho z nich je vidět na první pohled.  Na spodní části předního nárazníku si můžeme všimnout upraveného nasávacícho otvoru, který se stará jak o lepší přívod vzduchu k chladiči a brzdám, tak o vyšší přítlak na přední ose. Vzadu je k vidění jiné tvarování víka kufru, opět pro zajištění vyššího přítlaku, k vidění i karbonový difusor. Co k vidění není jsou úpravy zadní části podlahy vozu, která má spolu s upraveným difusorem zajistit snížení vztlaku a zároveň zlepšit chlazení převodovky.

Zmíněné úpravy aerodynamiky jsou přitom paradoxně inspirovány prvky použitými na silničním Vantage V12. Aston Martin tak kráčí opačným než obvyklým směrem, typické je spíše pozdější využití závodní techniky na sériovém voze...

Krom motoru a aerodynamiky se inovace dotkly i elektroniky. Nově si můžete za příplatek pořídit závodní ABS a kontrolu trakce od Bosch Motorsport, která byla vyvinuta přímo pro Vantage GT4.

Cenu tohoto prvku a ostatně ani celého vozu zatím neznáme. Víme však, že bude nasazen do značkové Aston Martin GT4 Challenge ve Velké Británii, dočká se i oficiální účasti v evropském poháru GT4 a samozřejmě se bude objevovat i v ŕadě dalších soutěží této třídy pod hlavičkou soukromých týmů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage GT4 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků