Aston Martin V8 Vantage: elegán v novém

Od chvíle, kdy byl V8 Vantage v roce 2006 představen, dočkal se celé řady ocenění. Nyní se dočkal prvního menšího omlazení.

Ač V8 Vantage nepatří zrovna mezi pomalé vozy, jeho výkon byl řadou příznivců značky považován za nedostatečný. Nyní bude vše jíné a Vantage dostane nový motor, o kterém jsme vás informovali již dříve. Dobře, nikoli nový, ale modernizovaný, zato zásadně. Změny totiž přišly v podobě zalisovaných vložek válců, nových pístů, ojnic a klikového hřídele, nové jsou také kompletní sací trakt a výfuk. Ve finále tak agregát nabyl na svém objemu z 4,3 na 4,7 litru a poskytuje nyní výkon 313 kW (425 k) při 7 000 ot/min a točivý moment 470 Nm při 5 750 Nm. Motor tak dává o 45 koní a 60 Nm více, než doposud.

Vyšší výkon a točivý moment se postarají o lepší dynamiku. Stovku nyní zvládne V8 Vantage za 4,8 s a maximální rychlost má hodnotu 290 km/h. To vše při kombinované spotřebě 13,2 l s automatem a 13,9 l s manuálem. Zrychlení se tak zlepšilo o 0,1 s a maximální rychlost vzrostla o 10 km/h.

Převodovky s manuálním i automatickým řazením Sportshift byly upraveny pro přísun vyššího točivého momentu a dostaly novou spojku, resp. měnič. Omezení hmotnosti rotujících součástí v převodovce s manuálním řazením také přispěly ke snížení sil potřebných k ovládání spojkového pedálu. Sportshift zase poskytuje možnost volby z režimů Comfort a Sport, které aktivují vlastní programy elektronického řízení pohoného ústrojí. 

Vantage se přibližuje svému většímu bratrovi DBS. Z něj si vypůjčil i prograsivnější řídicí jednotku motoru a rovněž úpravy palubní desky, včetně středového panelu, jej k DBS přibližují. Tato úprava zřejmě zamíří také do DB9. Těšit se můžeme údajně i na vestavěnou pamět pro navigační systém a standardně vestavěný konektor pro iPod.

Také zavěšení kol doznalo změn. Patří k nim sériové tlumiče Bilstein a celkově nové odladění s novou geometrií kol. Nový příplatkový set Sports Pack zahrnuje jiné tlumiče, tužší pružiny a devatenáctipalcové pětipaprskové ráfky. Nové provedení kromě jiných kol však od toho staršího nepoznáte. Do prodejů se V8 Vantage modelového roku 2009 dostane koncem letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage 2009
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků