Aston Martin V12 Zagato: půlstoletí pro oba

V letošním roce slaví značky Aston Martin a Zagato 50. výročí své kooperace. A k této příležitosti vznikl působivý prototyp.

Model Aston Martin V12 Zagato se stal jednou ze zářivých ozdob víkendové soutěže elegance v italském Villa D'Este. Jak je i na tomto příkladu vidět, sláva těchto soutěží vstává z popela (v meziválečném období se řada podobně prestižních společenských událostí konala také na území Československa především v lázeňských komplexech v Karlových Varech nebo Piešťanech). Prvním společným projektem britské automobilky Aston Martin a italské karosárny Zagato, známé svými lehkými stavbami, se v roce 1961 stal model DB4GT Zagato.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K tomuto výročí Aston Martin připravil novou studii působivého supersportovního automobilu, úplné překvapení to pro nás ale není, neboť jsme vám první snímek a stručný komentář přinesli již v půli května. Novinka v podobě Aston Martinu V12 Zagato ve Villa D'Este stanula třeba proti studiím Ferrari Superamerica 45 nebo BMW 328 Hommage, ovšem na rozdíl od nich bychom o ní měli ještě uslyšet. Tento Aston Martin má totiž být nasazen koncem června ve čtyřiadvacetihodinovém závodě na Nürburgringu.

Aston Martin V12 Zagato čerpá inspiraci z legendárních staveb DB4GT Zagato, V8 Vantage Zagato či DB7 Zagato, vychází z technického základu Aston Martin Vantage V12 a kombinuje sílu britských plnokrevníků s italskou elegancí a lehkostí. Skelet karoserie byl ročně zhotoven z hliníkových slitin, například každý z předních blatníků sestává ze sedmi samostatně připravených dílů. Těšit se můžeme také na typické prvky Zagata včetně dvou výdutí ve střeše (viz např. Fiat 500 Coupé Zagato z letošní Ženevy) nebo výrazných ventilačních otvorů v předních blatnících.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz je opatřen šestilitrovým, tradičně atmosféricky plněným dvanáctiválcem s výkonem 517 koní (380 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 570 Nm, adoptovaným právě z řady V12 Vantage. Důraz na redukci pohotovostní hmotnosti je patrný již z přiložených snímků, kde si všimneme třeba plastových oken s posuvnými díly na bocích, v důsledku má pak zrychlit z klidu na 96 km/h za méně než 4 s. Tovární tým Aston Martin na Nürburgringu nasadí dva identické vozy, dobrou zprávou pro fanoušky značky je oficiální prohlášení, že se chystá produkce omezené série těchto vozů určených pro běžný silniční provoz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků