Aston Martin V12 Zagato: půlstoletí pro oba

V letošním roce slaví značky Aston Martin a Zagato 50. výročí své kooperace. A k této příležitosti vznikl působivý prototyp.

Model Aston Martin V12 Zagato se stal jednou ze zářivých ozdob víkendové soutěže elegance v italském Villa D'Este. Jak je i na tomto příkladu vidět, sláva těchto soutěží vstává z popela (v meziválečném období se řada podobně prestižních společenských událostí konala také na území Československa především v lázeňských komplexech v Karlových Varech nebo Piešťanech). Prvním společným projektem britské automobilky Aston Martin a italské karosárny Zagato, známé svými lehkými stavbami, se v roce 1961 stal model DB4GT Zagato.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K tomuto výročí Aston Martin připravil novou studii působivého supersportovního automobilu, úplné překvapení to pro nás ale není, neboť jsme vám první snímek a stručný komentář přinesli již v půli května. Novinka v podobě Aston Martinu V12 Zagato ve Villa D'Este stanula třeba proti studiím Ferrari Superamerica 45 nebo BMW 328 Hommage, ovšem na rozdíl od nich bychom o ní měli ještě uslyšet. Tento Aston Martin má totiž být nasazen koncem června ve čtyřiadvacetihodinovém závodě na Nürburgringu.

Aston Martin V12 Zagato čerpá inspiraci z legendárních staveb DB4GT Zagato, V8 Vantage Zagato či DB7 Zagato, vychází z technického základu Aston Martin Vantage V12 a kombinuje sílu britských plnokrevníků s italskou elegancí a lehkostí. Skelet karoserie byl ročně zhotoven z hliníkových slitin, například každý z předních blatníků sestává ze sedmi samostatně připravených dílů. Těšit se můžeme také na typické prvky Zagata včetně dvou výdutí ve střeše (viz např. Fiat 500 Coupé Zagato z letošní Ženevy) nebo výrazných ventilačních otvorů v předních blatnících.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz je opatřen šestilitrovým, tradičně atmosféricky plněným dvanáctiválcem s výkonem 517 koní (380 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 570 Nm, adoptovaným právě z řady V12 Vantage. Důraz na redukci pohotovostní hmotnosti je patrný již z přiložených snímků, kde si všimneme třeba plastových oken s posuvnými díly na bocích, v důsledku má pak zrychlit z klidu na 96 km/h za méně než 4 s. Tovární tým Aston Martin na Nürburgringu nasadí dva identické vozy, dobrou zprávou pro fanoušky značky je oficiální prohlášení, že se chystá produkce omezené série těchto vozů určených pro běžný silniční provoz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků