Aston Martin V12 Vantage S „Spitfire 80“ oslavuje legendární stíhačku

Legendární stíhací letoun Supermarine Spitfire letos slaví osmdesáté výročí od prvního letu (oficiálně se udál 5. března 1936). Britská automobilka Aston Martin toho využívá a představuje limitovanou osmikusovou edici modelu V12 Vantage S pojmenovanou stručně Spitfire 80.

Vozy připravuje divize Q, která má na starosti speciální projekty různých Astonů. Zajímavé také je, že výtěžek z prodeje aut, která jsou zhruba o 40 000 liber dražší než běžný model V12 Vantage S, bude věnován dobročinnému fondu britského letectva RAF.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Speciální Aston Martin V12 Vatage S Spitfire 80 má nový lak, jiný výfuk a ručně šitý interiér. Vznikne jenom osm kusů s o zhruba 1,2 milionu korun vyšší cenovkou

Technika zůstává prakticky stejná jako u sériového auta. Pod kapotou je tedy atmosférický dvanáctiválec 5,9 l. On by se tam legendární dvanáctiválec Rolls-Royce Merlin stejně nevešel. Nicméně speciální Aston Martin dostal nový výfuk, jehož koncovky mají připomínat právě výfuky u motoru Spitfiru. Auto má také nový lak, který je pojmenován jako Duxford Green. Na letišti v Duxfordu totiž sídlila první oficiální letka RAF tvořená výhradně Spitfiry.

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Aston Martin

Aston Martin Vantage GT12 Roadster je lahůdka pro bohatého klienta

Stíhačka Supermarine Spitfire byla zařazena do služby 4. srpna 1938 a především v bitvě o Británii hrála velmi důležitou roli, kdy byla schopná se svými parametry vyrovnat německým stíhačkám. Hlavní nápor přesto stále nesl starší model Hawker Hurricane, neboť v počátečních fázích války procházel Spitfire stále vývojem a nebyl jich dostatek. Například karburátorem plněný motor měl zpočátku problémy s negativním přetížením.

Spitfire byl neustále zdokonalován, stejně tak jeho motor a výzbroj. První verze dvanáctiválce Rolls-Royce Merlin měla sotva tisíc koní, poslední provedení na konci války už se blížilo výkonem k dvojnásobku původní hodnoty. Celkem bylo vyrobeno 20 351 Spitfirů a z aktivní služby byl vyřazen až v roce 1961.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků