Aston Martin Rapide ve všech detailech

Britové si dali načas, ale konečně nám představili všechny detaily své horké novinky jménem Rapide. (velká fotogalerie)

Pětidvéřový Aston Martin Rapide je průlomem v dějinách značky a pustí se do křížku s dalšími luxusními, výkonnými sedany, jež se nyní rodí jak houby po dešti. Hlavním konkurentem mu však bude Porsche Panamera, kterou již potkáváme na silnicích. Detaily jsou tedy zde a níže můžete nahlédnout i do rozsáhlé fotogalerie, která nabízí pohledy do těch nejskrytějších zákoutí nového Astonu. Ten se ve své produkční verzi představil na letošním autosalonu ve Frankfurtu a za výkladní skříně by se měl dostat na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Z uživatelského hlediska našich neobyčejně prakticky založených motoristů, kteří i na střeše kombíku střední třídy musí vozit „rakev“, bude jistě zklamáním, že tento velký vůz je pouze čtyřmístný a jeho zavazadelník v základní konfiguraci pojme jen 301 litrů zavazadel.

V dalších oblastech však bude Rapide excelovat. Pod jeho dlouhou kapotou se totiž skrývá celohliníkový, šestilitrový, dvanáctiválcový motor s čtyřventilovými rozvody naladěný na 477 koní (350 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment rovných 600 Nm při 5 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na pohonnou jednotku navazuje nově naladěná šestistupňová převodovka Touchtronic 2 uložená u zadní nápravy, která řidiči nabízí buď plně automatický chod, nebo manuální řazení skrze z hořčíkové slitiny vyrobená „pádla“ umístěná na sloupku volantu. Základní jízdní režimy se volí čtyřmi kulatými tlačítky na středovém panelu, o praktičnosti tohoto řešení se můžeme pouze dohadovat. Motor je uložen za přední nápravou a poháněna jsou skrze samosvorný diferenciál samozřejmě kola zadní nápravy. Podle vyjádření Aston Martinu zrychlí Rapide z klidu na 100 km/h za 5,3 s a dosáhne rychlosti 303 km/h. A to jsou hodnoty, kvůli kterým jistě rádi zapomenete na malý kufr...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O vnější osvětlení se starají bi-xenonová světla doplněná sadami LED pro denní svícení a blinkry, také zadní světla a boční blikače jsou složeny z LED. Řízení Servotronic zajišťuje degresivní účinek a rovné tři otáčky volantem mezi krajními rejdy. Dvacetipalcové lité ráfky nazouvají pneumatiky Bridgestone Potenza o rozměru 245/40 R20 vpředu a 295/35 R20. Závěsy kol spoléhají na osvědčená řešení s víceprvkovými závěsy a vinutými pružinami. Přední brzdové kotouče mají průměr 390 mm, ty zadní pak 360 mm, brzdiče jsou šesti, resp. čtyřpístkové. Rapide je dlouhý 5 019 mm, široký 2 140 mm a vysoký 1 360 mm, pohotovostní hmotnost činí 1 950 kg a palivová nádrž pojme přes 90 litrů benzínu.

Jestliže nemůžete dospat příchodu tohoto vozu na trh, nezapomeňte si našetřit alespoň 110 000 liber (cca 3,3 milionu Kč). Právě za tuto cenu bude vůz k dispozici ve svém základním provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Rapide
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků