Aston Martin Rapide ve všech detailech

Britové si dali načas, ale konečně nám představili všechny detaily své horké novinky jménem Rapide. (velká fotogalerie)

Pětidvéřový Aston Martin Rapide je průlomem v dějinách značky a pustí se do křížku s dalšími luxusními, výkonnými sedany, jež se nyní rodí jak houby po dešti. Hlavním konkurentem mu však bude Porsche Panamera, kterou již potkáváme na silnicích. Detaily jsou tedy zde a níže můžete nahlédnout i do rozsáhlé fotogalerie, která nabízí pohledy do těch nejskrytějších zákoutí nového Astonu. Ten se ve své produkční verzi představil na letošním autosalonu ve Frankfurtu a za výkladní skříně by se měl dostat na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Z uživatelského hlediska našich neobyčejně prakticky založených motoristů, kteří i na střeše kombíku střední třídy musí vozit „rakev“, bude jistě zklamáním, že tento velký vůz je pouze čtyřmístný a jeho zavazadelník v základní konfiguraci pojme jen 301 litrů zavazadel.

V dalších oblastech však bude Rapide excelovat. Pod jeho dlouhou kapotou se totiž skrývá celohliníkový, šestilitrový, dvanáctiválcový motor s čtyřventilovými rozvody naladěný na 477 koní (350 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment rovných 600 Nm při 5 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na pohonnou jednotku navazuje nově naladěná šestistupňová převodovka Touchtronic 2 uložená u zadní nápravy, která řidiči nabízí buď plně automatický chod, nebo manuální řazení skrze z hořčíkové slitiny vyrobená „pádla“ umístěná na sloupku volantu. Základní jízdní režimy se volí čtyřmi kulatými tlačítky na středovém panelu, o praktičnosti tohoto řešení se můžeme pouze dohadovat. Motor je uložen za přední nápravou a poháněna jsou skrze samosvorný diferenciál samozřejmě kola zadní nápravy. Podle vyjádření Aston Martinu zrychlí Rapide z klidu na 100 km/h za 5,3 s a dosáhne rychlosti 303 km/h. A to jsou hodnoty, kvůli kterým jistě rádi zapomenete na malý kufr...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O vnější osvětlení se starají bi-xenonová světla doplněná sadami LED pro denní svícení a blinkry, také zadní světla a boční blikače jsou složeny z LED. Řízení Servotronic zajišťuje degresivní účinek a rovné tři otáčky volantem mezi krajními rejdy. Dvacetipalcové lité ráfky nazouvají pneumatiky Bridgestone Potenza o rozměru 245/40 R20 vpředu a 295/35 R20. Závěsy kol spoléhají na osvědčená řešení s víceprvkovými závěsy a vinutými pružinami. Přední brzdové kotouče mají průměr 390 mm, ty zadní pak 360 mm, brzdiče jsou šesti, resp. čtyřpístkové. Rapide je dlouhý 5 019 mm, široký 2 140 mm a vysoký 1 360 mm, pohotovostní hmotnost činí 1 950 kg a palivová nádrž pojme přes 90 litrů benzínu.

Jestliže nemůžete dospat příchodu tohoto vozu na trh, nezapomeňte si našetřit alespoň 110 000 liber (cca 3,3 milionu Kč). Právě za tuto cenu bude vůz k dispozici ve svém základním provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Rapide
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků